Lietuvos mobilios valdžios paslaugų analizė


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Teorinė dalis. Elektroninė valdžia. Nuo elektroninės valdžios iki mobiliosios. M-valdžios privalumai. M-valdžios trūkumai. Mobiliosios aplikacijos. Praktinė dalis. Lietuvos m. paslaugos. Lietuvoje veikiantys mobiliojo ryšio operatoriai. Mokipay mobilioji piniginė. Mobili piniginė. Lojalumo kortelės - viskas vienoje vietoje. Biudžeto valdymo įrankis. Mokipay plėtra. Mobilus parašas. Kodėl verta naudotis mobiliuoju parašu? M. parašo įsigyjimas ir naudojimas. Mobilus parkavimas. QR kodas. Kam naudojami QR kodai? Iš ko sudaryti QR kodai? Kodo duomenų saugykla. Mobilusis bankas. Ką galima daryti mobiliajame banke? Lietuvos teikiamu m. paslaugų apibendrinimas. Išvados. Naudoti šaltiniai.


2002m. gruodžio 31 d. Lietuva atvėrė vartus į elektronių paslaugų pasaulį- Lietuvos Respublikos vyriausybė patvirtino elektroninės valdžios koncepciją. Tai įrodo valstybės politikoje iškeliamą e. verslą kaip vieną iš valstybės ekonomikos prioritetų. Vartotojams įprantant prie galimybių savo poreikius patenkinti elektroninėje erdvėje, internetu ir kompiuteriais nebeapsiribojama. Informacinių technologijų vystymasis palietė ir mobilaus ryšio telefonus. Mobiliuose telefonuose įdiegus naujų funkcijų, kurios iki šiol buvo kompiuterių privilegija, rinką užima išmanieji telefonai. Naujausia informacinių technologijų banga - programos išmaniesiems telefonams, kitaip sakant aplikacija arba apps`as. Tai sudaro galimybę teikti vartotojui operatyvias paslaugas per mobiliuosius įrenginius, nepriklausomai nuo tikslios statinės geografinės vietos. Vartotojas gali, naudodamasis savo mobiliųjų technologijų priemonėmis, gauti artimiausius ir patogiausius pasiūlymus, nurodant geografinę lokaciją.

Šią temą pasirinkau, nes tai yra aktuali tema šiomis dienomis. Sparčiai didėjant išmaniųjų telefonų rinkai Lietuvoje, svarbu pasinaudoti turimomis teorinėmis ir praktinėmis žiniomis e. verslo valdymo srityje ir tuo pačiu plėsti rinką naujausių technologijų erdvėje.

Temos aktualumas: Nagrinėjama tema yra aktuali ne tik Lietuvos valstybei, bet ir visam pasauliui. Didėjant žmonių norui būti nepriklausomais nuo eilių bei dokumentacijos, informacinių technologijų rinka bei valstybių vyriausybės yra suinteresuotos didinti galimybes visa tai padaryti elektroniniu ar mobiliu būdu.

Projekto tema: Lietuvos vietos savivaldos paslaugos teikiamos per mobilųjį telefoną.

Darbo uždaviniai:

Pirmoje dalyje pateikti teorinę dalį apie tai kas yra e. valdžia ir m. valdžia, kokie jos tikslai.

Apibūdinti tokias sąvokas, kaip aplikacija, mobili valdžia.

Praktinėje dalyje išnagrinėti kokias mobilias paslaugas teikia Lietuvos valdžia.

Apibendrinti teikiamas paslaugas.

Naudoti šaltiniai: Darbe naudotasi įvairiais informacijos šaltiniais – teorine ir praktine medžiaga. Praktinę literatūrą sudaro straipsniai bei publikacijomis iš internetinių prieigų.

Smarkiai populiarėjant mobilioms technologijoms jos tampa vis svarbesnės gyvenimo dalis, nes šios priemonės turi nemažai įtakos viešajam sektoriui ir jo veikimui. Mobili valdžia tai galima sakyti analogas elektroniniai valdžiai, tik kad šiuo atveju visos paslaugos yra teikiamos per mobilųjį telefoną. Vyriausybė nori vis labiau būti prieinama, todėl pradeda paslaugas teikti per mobilųjį ryšį. Tai reikalauja kruopščios analizės, prototipų ir paslaugų vertinimo norint ištirti, ar tam tikri pokyčiai paslaugų teikime bus priimti piliečių. Taigi mobilios valdžios sąvoką galima įvardinti taip- mobiliųjų technologijų įdiegimas, norint gerinti ir padidinti vyriausybės našumą informaciniame sektoriuje. Visuomenės prisijungimas prie m. valdžios stiprina šio sektoriaus gerovę ir taip pat leidžia vyriausybei daryti sprendimus, kuriant patobulinimus.

Tarp elektroninės ir mobiliosios valdžios yra keletas paslaugų teikimo skirtumų. M-valdžia tai, kai naudojimosi kontekstai nėra aiškūs, priėjimas prie teikiamų paslaugų gali būti tik vienas iš kelių veiklų. Na, o fiziniai apribojimai bendraujant mobiliaisiais išradimais riboją gaunamą informaciją. O e-valdžioje dėmesys sukoncentruotas į elektroninės informacijos teikimą geografiškai skirtingoms, tačiau pratiškai vienodoms informacijos ir komunikacijoms priemonėms.

Priežasčių kodėl susidarė mobili valdžia yra nemažai, tačiau yra kelios kurios yra pagrindinės :

M-valdžia turi nemažai privalumų. Ji leidžia dirbti bet kokioje vietoje. Dėl savo betarpiškumo ir patogumo mažina kliūtis viešojo sektoriaus veiklai, skatina piliečius ir paslaugų tiekėjus naudotis technologijoms, kas anksčiau nebuvo labai priimtina. [2]

Ekonomiškumas- padeda taupyti. Tai padeda ne tik taupyti laiką, tačiau ir darbuotojus neapkrauti dideliu informacijos srautu. Mažina reikalavimus bei išlaidas.

Greitas informacijos gavimas. Informacija gali būti gaunama bet kurioje vietoje ir su įvairiomis agentūromis, tai gerina bendradarbiavimą tarp valdžios institucijų. Taip pat nelaimės atvejų per mobiliąsias technologijas galima greičiau išsikviesti pagalbą.

Paslaugų personalizavimas. Telefonai dažniausiai būna asmeniniai, tad galimybė surasti piliečio esamą vietą, užtikrina, kad valdžia gali paslaugas teikti kiekvienam.

Mobilumas ir prieinamumas 24/7. Asmuo bet kur ir bet kada turi prieigą prie vyriausybės informacijos ir paslaugų. Valstybės tarnautojai taip pat gali dirbti neįtakojami vietos ar laiko, o tai labai padeda ištikus ekstremaliai situacijai ar visuomenės saugumui.

Pasiekiamumas. Tai padeda apsaugoti rizikos grupes atitinkančius asmenis (vyresnio amžiaus žmones, su negalia ar atokiose vietose gyvenančius). Mobilieji ryšiai siūlo lanksčias galimybės, pavyzdžiui, trumpasias žinutes žmonėms su klausos sutrikimais, bei balso pašto pranešimus su regos negalia.

Lietuvos mobilios valdžios paslaugų analizė. (2015 m. Balandžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-mobilios-valdzios-paslaugu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 16:16