Lietuvos pašto marketingo sprendimai


Marketingo kursinis darbas. Paveikslų ir lentelių sąrašas. Įvadas. Rinkos segmentavimas ir pozicionavimas. Marketingo sprendimai. Išvados. Literatūra.


Vienas iš svarbių marketingo uždavinių yra nustatyti rinkos talpumą. Kaip teigia B. Alborovienė (2002), rinkos talpumas yra galima prekių realizacijos (apyvartos) apimtis. Svarbiausi rodikliai, pagal kuriuos galima įvertinti rinkos talpumą, yra gyventojų skaičius ir jų perkamoji galia. Pašto paslaugų rinkos talpumas yra didelis, nes pašto paslaugos yra esminė ryšių ir keitimosi informacija priemonė. Be to, pašto paslaugos yra viena seniausių ir labiausiai paplitusių ryšių priemonių, kuri pastaraisiais metais ištobulėjo dėl socialinių, ekonominių ir technologinių pokyčių. Pašto paslaugomis naudojasi praktiškai kiekvienas asmuo, nes jos vaidina svarbų vaidmenį tiek fizinių asmenų gyvenime, tiek juridinių asmenų kasdieninėje veikloje.

Kaip teigia A. Gaižutis (2001), kiekviena įmonė su savo gaminiu ar paslauga pretenduoja į visą rinką. Tačiau vartotojai skiriasi savo poreikiais, preferencijomis, disponuojamomis piniginėmis pajamomis, įpročiais ir pan. Todėl svarbu atsirinkti tą rinkos dalį, kurioje tikimasi geriausiai įgyvendinti nustatytus tikslus. Taip išskirta rinkos dalis vadinama tiksline rinka, t.y. rinkos dalis į kurią verslo organizacija nukreipia savo pastangas. Tam reikia suskaidyti rinką į dalis pagal tam tikrus vartotojo bruožus. Rinkos skaidymas į dalis vadinamas rinkos segmentavimu, t.y. rinkos skaidymas į dalis, kuriose vienodai ar panašiai reaguojama į marketingo veiksmus. AB „Lietuvos paštas“ tikslinė rinka yra visa Lietuvos rinka, o rinkos segmentai fiziniai ir juridiniai asmenys, kurių poreikius bendrovė stengiasi patenkinti teikiamų paslaugų įvairove.

Pašto paslaugų rinka yra labai heterogeniška. Pagal V. Pranulį ir kt. (2008) heterogeniškumas suprantamas kaip nevienodumas ir tai yra viena iš savybių, skiriančių paslaugą nuo fizinės prekės. Identiškų paslaugų nėra, nes skiriasi paslaugų deriniai, jų teikimo formos, terminai, kainos. Nors visi pašto paslaugų teikėjai siūlo iš pažiūros vienodas paslaugas, iš tikrųjų jos skiriasi jų teikimo kokybe, vieta, laiku ir kaina. Pašto paslaugos pagal Lietuvos Respublikos pašto įstatymą suprantamos kaip adresuota ir išsiųsti paruošta siunta, kurią turi pristatyti pašto ar pasiuntinių paslaugų teikėjai. Įstatyme skiriamos šios pašto siuntų rūšys:

Korespondencijos siunta – rašytinis pranešimas (laiškas), atvirukas, aerograma), užrašytas ant bet kokios fizinės medžiagos, siųstinas ir pristatytinas nurodytu adresu.

Nuo šių metų liberalizavus pašto rinką, kitiems pašto paslaugos teikėjams neliko pareigos korespondenciją iki 50 g pristatyti 2,5 karto brangiau, nei tai daro valstybės valdomas AB „Lietuvos paštas“ (LR susisiekimo ministerija, 2013). Todėl konkurencija šioje rinkoje dar labiau sustiprėjo.

Lietuvos pašto marketingo sprendimai. (2015 m. Spalio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-pasto-marketingo-sprendimai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 00:31