Lietuvos socialinės apsaugos funkcijos finansavimo problemos


Finansų referatas. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Įvadas. Lietuvos socialinės apsaugos istorija. Lietuvos socialinės apsaugos samprata. Socialinės apsaugos išmokų klasifikavimas. Socialinės apsaugos sistema. Socialinės apsaugos organizavimas. Lietuvis socialinės apsaugoa finansavimas. Lietuvos socialinės apsaugos funkcijos finansavimo problemos. Lietuvos socialinės apsaugos funkcijos finansavimo problem sprendimas. Socialinės apsaugos funkcijos finansavimo problemų sprendimų pasiūlymai. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai. Priedas.


Darbo tikslas yra išsiaiškinti, kas yra socialinė apsauga, kokia yra jos struktūra, sistema, kaip ji klasifikuojama, kokios yra Lietuvos socialinės apsaugos funkcijos finansavimo problemos ir pabandyti pasiūlyti sprendimų, kaip šias problemas panaikinti arba sumažinti ir neleisti joms atsirasti.

Kai išsiaiškinome, kas yra socialinė apsauga ir kada ji yra garantuojama žmonėms, galime paminėti ir tai, kad kaip ir kiekvienam dalykui, socialinei apsaugai užtikrinti yra reikalingas finansavimas. Iš esmės Lietuvos socialinės apsaugos sistemos finansuojamos iš įmokų (apdraustųjų asmenų ir darbdavių) ir mokesčių. Deja, čia susiduriama su nemažai problemų dėl lęšų trūkūmo. Kodėl taip yra ir ką galėtume pakeisti, kad ši problema nebūtų tokia didelė, aptarsime darbo eigoje.

1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kurios funkcijos – plėtoti ir įgyvendinti veiksmingą, Europos Sąjungos normas atitinkančią socialinės pagalbos, socialinio ir darbo draudimo sistemą, siekiant pagerinti Lietuvos gyventojų socialinę apsaugą. Ji nustato politiką ir rengia teisės aktų projektus visoje socialinės apsaugos srityje (išskyrus sveikatos apsaugą);

4. Savivaldybių socialinės paramos skyriai atsako už daugumą ne draudimo išmokų (pašalpas šeimai) ir socialines paslaugas;

5. Sveikatos apsaugos sistemą valdo Sveikatos apsaugos ministerija ir Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Ministerija atlieka viešojo sveikatos apsaugos srities administravimo funkcijas ir įgyvendina valstybės politiką. Valstybinė ligonių kasa įgyvendina privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą, per teritorines ligonių kasas paskirsto sveikatos draudimo išmokas už apdraustiesiems asmenims suteiktas paslaugas (ligos ir motinystės išmokas natūra) bei kontroliuoja sveikatos priežiūros paslaugų kokybę.

Taip pat socialinė parama neskatina dirbti tais atvejais, kai asmens (šeimos) gaunamų socialinės paramos išmokų (socialinės pašalpos, vaiko išmokos, socialinės paramos mokiniams) suma nežymiai mažesnė ar tokio paties dydžio kaip darbinės veiklos pajamos. Pavyzdys: Autorės darbovietėje 2009 m. buvo atliktas personalo išėjimo iš darbo priežasčių tyrimas, kurio rezultatai parodė, kad apie 40 proc. iš darbo 2009 m. išėjusių darbuotojų išėjimo iš darbo priežastį nurodė „registruosiuosi darbo biržoje“. Be to, buvo nustatyta, kad daugelio šių darbuotojų darbo stažas įmonėje buvo apie 6 mėnesius ir šiuos darbuotojus įsidarbinti savo laiku taip pat atsiuntė Darbo birža. Galima prognozuoti, kad šiems žmonėms registracija Darbo biržoje po atleidimo duotų teisę į bedarbio ir/ar socialines pašalpas. Tokios tendencijos patvirtina Valstybės kontrolės išvadą, kad socialinė parama mažina gyventojų motyvaciją dalyvauti darbo rinkoje. Tai rodo, kad dauguma žmonių naudojasi pašalpomis ir vengia darbo.

Nemažai įtakos problemų atsiradimui turi korupcija. Gana dažnai Lietuvą lydį korupcijos skandalai, kylantys ministerijose, seime. Priimami įstatymai, kurie naudingesni konkretiems asmenims, o ne šalies gerovei, nuslepiamos pajamas, pateikiamos neteisingos ataskaitos, „plaunami“ pinigai. Visi šie dalykai žlugdo valstybę ir klampina ją į dideles skolas, iš kurių išlipti kismet darosi vis sunkiau.

1) nustatytas asmens (šeimos) pajamų lygis vaiko išmokai gauti yra didesnis negu socialinei pašalpai gauti;

Šios teisės aktų nuostatos didina valstybės biudžeto išlaidas socialinei paramai.

Galiausiai socialinės paramos priemonės finansuojamos iš valstybės biudžeto, tik nedidelė dalis lėšų skiriama iš savivaldybės lėšų, nors būtent savivaldybėms patikėta valstybinė socialinės paramos funkcija. Tačiau dėl to, kad socialinė parama turi daug apraiškų ir formų, socialinės paramos teikimo dalyviai yra ne tik savivaldybių socialinės paramos skyriai, prie socialinės paramos priemonių įgyvendinimo prisideda mokyklos, globos ir apgyvendinimo įstaigos, nevyriausybinės organizacijos.

  • Finansai Referatai
  • 2015 m.
  • 24 puslapiai (3487 žodžiai)
  • Universitetas
  • Finansų referatai
  • Microsoft Word 769 KB
  • Lietuvos socialinės apsaugos funkcijos finansavimo problemos
    10 - 4 balsai (-ų)
Lietuvos socialinės apsaugos funkcijos finansavimo problemos. (2015 m. Balandžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-socialines-apsaugos-funkcijos-finansavimo-problemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 11:59