Lietuvos švietimas pasiekimai ir problemos


Lietuvos svietimo problemos. Svietimo problemos lietuvoje. Lietuvos svietimo pasiekimai ir problemos. Lietuvos svietimo pasiekimai. Svietimo problemos. Ese apie svietima. Ese lietuvos svietimas. Lietuvos švietimo sistema. Lietuvos švietimas:pasiekimai ir problemos. Esė lietuvos švietimas pasiekimai ir problemos.

Sociologijos esė. „lietuvos švietimas: pasiekimai ir problemos“


Esė norėčiau pradėti keldama klausimus: „ar lietuvos švietimo sistema – pakankamai išvystyta? Ar galima teigti, kad karjeros planavimui lietuvoje ruošiama nuo pat ankstyvojo vaikystės amžiaus/ikimokyklinio amžiaus? Ar lietuvos švietimo įstaigose suteikiamas pakankamas išsilavinimo lygis ir ar tikslingai sudarinėjamos mokymo programos? Koks studijų programų kokybės ir kiekybės santykis mūsų valstybėje? Esė rašau remdamasi savo asmeninėmis nuostatomis, požiūriu, o svarbiausia – asmenine patirtimi, todėl šioje esėje ir atsispindės subjektyvi, o ne objektyvi nuomonė.

Pirmiausia, norėčiau pažvelgti iš arčiau į ikimokyklinį ugdymą, manau, kad daug ugdytojų yra apleidę savo pareigas ir dirba greičiau iš pareigos, nei iš pašaukimo ar noro dirbti. Prie šios problemos prisideda dar ir tai, kad auklėtojos ikimokyklinio ugdymo įstaigose yra apkraunamos krūva biurokratinių reikalų, todėl užsiimti konkrečiu vaikų ugdymu lieka mažiau laiko. Šia problemą galėtų išspręsti etatų didinimas tokiose įstaigose, tačiau, kaip žinome, tam nėra lėšų. O kenčiame nuo to visi, nes juk pamatai mūsų ir mūsų vaikų gyvenime yra padedami ankstyvoje vaikystėje. Vaikų globos įstaigose ankstyvojo švietimo situacija – dar prastesnė. Mažūjų vaikų ugdymu užsiima socialinės darbuotojos [seniau vadintos tiesiog ‚auklėtojomis‘], kurių krūvis ir taip yra labai didelis. Anksčiau vaikai buvo leidžiami į valstybinius vaikų lopšelius – darželius, kur galėjo gauti lr ankstyvojo ugdymo reikalavimus atitinkančias paslaugas, tačiau, sumažėjus gaunamoms lėšoms, nuspręsta į socialinių darbuotojų darbo uždavinius įtraukti ir ankstyvojo švietimo ugdytojo pareigas. Kiek teko pastebėti, soc. Darbuotojos su tuo susitvarko gan neblogai, rengia vaikams programas atitinkančias užduotis, stengiasi neatsilikti nuo programos, tačiau, kaip ir valstybiniuose darželiuose, išgauti aukščiausią rezultatą trukdo laiko trūkumas ir per didelis krūvis, kuris užgula darbuotojų pečius. Iš kitos pusės, pastebiu nemažus pokyčius lr darželių veikloje per 20metų laikotarpį. Šiuolaikinės ugdymo programos prisitaiko prie sparčiai besivystančių technologinių naujovių, pasitelkiama daugiau vaizdinės, praktinės medžiagos įgyvendinant vaikų ankstyvą švietimą. Tai pvz. : pasakų klausymas audio formatu [kai sutaupoma auklėtojų laiko, o vaikų švietimo kokybė lieka nenukentėjusi ir įgyvendinusi numatytus tikslus], video medžiagos žiūrėjimas, taip pat įv. Užduočių ieškojimas internete ir kt.

  • Sociologija Esė
  • 2012 m.
  • 5 puslapiai (1080 žodžių)
  • Sociologijos esė
  • Microsoft Word 12 KB
  • Lietuvos švietimas pasiekimai ir problemos
    10 - 1 balsai (-ų)
Lietuvos švietimas pasiekimai ir problemos. (2012 m. Kovo 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/lietuvos-svietimas-pasiekimai-ir-problemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 23:24