Logistika įmonėje Alita


Logistikos referatas. Įvadas. Logistikos samprata. Uab „Alita“ charakteristika. Aprūpinimo logistika. Paskirstymo logistika. Transportavimo logistika. Gamybos logistika. Atliekų šalinimo logistika. Išvados. Literatūra.


Darbo objektas: logistikos turinys.

Darbo tikslas: išnagrinėti logistikos turinį AB „Alita“.

Darbo uždaviniai:

Pateikti logistikos sampratą.

Pristatyti AB „Alita“.

Teoriškai aprašyti logistikos turinį ir atlikti jo analizę AB „Alita“.

Tikslaus ir griežto logistikos apibrėžimo nėra. Štai kaip logistikos sampratą pateikia autoriai knygose:

Įmonė yra perėmusi senas gamybos tradicijas ir tobulinanti jas pagal šių dienų reikalavimus. Ji gali didžiuotis „Alitos“ produktų istorija ir kurdama naują, atverdami ją pasauliui. Nuolatos siekiamas įmonės tikslas - kad visi klientai jaustų patirtį, žinias ir dėmesį, kurie skiriami kuriant produktus.

3.1 Aprūpinimo logistika

Aprūpinimo logistika kai kuriuose literatūros šaltiniuose yra dar vadinama pirkimo logistika, įsigijimo logistika, tiekimo logistika arba tiesiog aprūpinimo logistika. Tai termino pasirinkimo klausimas, tačiau visais atvejais kalbama apie tą pačią veiklos sritį. Aprūpinimo logistikos tikslas – įmonės poreikių patenkinimas materialiaisiais ištekliais. Tačiau, aprūpinimo logistikos uždaviniai nėra vien tik medžiagų arba prekių priėmimas ir patikrinimas, tačiau jie padeda sukurti aprūpinimo struktūrą – nustatyti poreikius ir parinkti klientus. Į aprūpinimo logistiką įeina kompleksinis planavimas, valdymas, fizinis medžiagų bei pirktų detalių srautas tarp tiekėjų ir pirkėjų. Be planavimo, valdymo ir medžiagų srauto tvarkymo, aprūpinimo logistika jungia dar ir kitus kriterijus, kuriais pasiekiamas pagrindinis įmonės tikslas – rentabilumo maksimizavimas sprendžiant nurodytus uždavinius. Pagrindinis aprūpinimo tikslas – didelis pelnas, gaunamas optimizuojant medžiagų, kaip gamybos šaltinio, įsigijimą, valdymą ir paskirstymą. Žaliavų ir medžiagų įsigijimas gali būti tiesioginis arba netiesioginis. AB „Alita“ atveju aprūpinimo logistika taip pat yra vykdoma. Įmonė žaliavomis apsirūpina ir jas kaupia iš daugybės turimų Lietuvos ir užsienio partnerių. Kaupiamas atsargas būtina kažkur padėti, todėl iškyla sandėliavimo problema. Sandėlyje saugoma jau pagaminta, iš tiekėjų priimta ir vartotojui paruošta pristatyti produkcija. Atsargų sandėliavimo priežatis pateikia R.Palšaitis (2007) kurių yra net septynios :

Labai svarbu įvertinti atsargų sandėliavimo priežastis, nes saugant atsargas būtina užtikrinti jų saugumą ir kokybę.

Plečiant savo veiklą ir gaminant didesnį kiekį produkcijos AB „Alita“ sunaudoja daugiau žaliavų produkcijos gamybai, tačiau pagaminta produkcija taip pat turi būti sandėliuojama, kol bus išvežta pardavimui. Taip įmonė paskirsto žaliavas ir jau pagaminta produkcija savo sandėliuose kurie yra Alytaus mieste. AB „Alita“ tkisi ir toliau didinti savo veiklą ir pasitelkdama naujas inovacija išlaikyti padėtį rinkoje. Pasiekus šį tikslą, įmonei bus reikalinga išplėsti sandėliavimo plotą.

Apibendrinant galima teigti, kad aprūpinimas medžiagomis AB „Alita“ yra vienas iš svarbiausių logistikos elementų, o be tinkamo sandėliavimo, įmonė negalėtų gaminti kokybiškos ir vertę atitinkančios produkcijos bei tinkamai aprūpinti savo klientų produkcija. Padidinus savo veiklą, bus reikalinga didinti sandėliavimo plotus, kuriems bus reikalinga daugiau darbuotoju, taip bus suteikiamos darbo vietos. Turint laisvos vietos sandėliavimui, įmonė pirkdama didenį kiekį žaliavų, spėjama, pasirašys sutartis, kurios mažins medžiagų kainą. Tokiu būdu įmonė galės sutaupyti ir investuoti kitose srityse, pvz. gaminamos produkcijos technologijose.

3.2 Paskirstymo logistika

Paskirstymo logistika prekes pristatant į rinką sprendžia daug kompleksinių uždavinų. Paskirstymo logistikos uždaviniai:

Pristatymo trukmė – pagal prekių gyvavimo ciklo pokyčius ir didėjančio pristatymo intensyvumo reikalavimus optimizuoti pristatomų prekių kiekį;

Pristatymo garantija – mažėjant atsargų apimtis, reikia užtikrinti nenutrūkstamą prekių pristatymą, užtikrinti sutarčių vykdymą;

Paskirstymo lankstumas – greitas reagavimas į vartotojų reikalavimus ir jų pokyčius;

Tiekimo kokybė – visiškas sutarčių įvykdymas, pristatant nustatytos rūšies ir kokybės prekes, pagal nustatytas gabenimo apimtis ir laiką;

Reikiamos informacijos užtikrinimas – apie pristatymo galimybes, eiga, pokyčius ir trukdžius;

Medžiagų ir prekių srauto kompleksiškumas – galimybė sumažinti gabenimo, krovos darbų ir įvairių formalumų atlikimo kaštus. (R. Minalga,2009).

Paskirstant prekes būtina įvykdyti uždavius, kurie užtikrina paskirstymo logistikos efektyvią veiklą. Įmonei siekiant išlikti konkurencingoje rinkoje svarbu užtikrinti greitą reagavimą į vartotojų paklausą, apsirūpinti atsargomis, kad esant didesnei pasiūlai netruktų atsargų, kai reikės daugiau produkcijos. Tikslinga siekti mažinti pristatymo išlaidų kaštus.

Dauguma gamintojų prekių paskirstymo uždavinius sprendžia pasitelkdami partnerius – pardavimo tarpininkus ir pagalbininkus, kurie perima iš gamintojų įvairias su prekių judėjimu susijusias funkcijas. Taip pat dažnai prekes paskirsto per didmeninę ir mažmeninę prekyba.

  • Logistika Referatai
  • 2015 m.
  • 17 puslapių (4186 žodžiai)
  • Logistikos referatai
  • Microsoft Word 35 KB
  • Logistika įmonėje Alita
    10 - 10 balsai (-ų)
Logistika įmonėje Alita. (2015 m. Balandžio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/logistika-imoneje-alita.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:19