Lokomotyvai


Transporto referatas.

Įvadas. Lokomotyvas. Lokomotyvo istorija. Lokomotyvų skirstymas. Ašinės lokomotyvų charakteristikos. Lokomotyvų serijos. Šilumvežis ir jo sandara. Elektrovežis. Turbovežis. Traukos elektros varikliai. Paskirtis. Variklių išsidėstymas ant vežimėlio rėmo. apkrovos. Veikimo principas. Teorija. Lokomotyvų traukos elektros varikliai. Problemos iškylančios eksploatuojant traukos variklius. Traukos elektros variklių perspektyva. Išvados. Literatūra.


Šio referato tikslas susipažinti ir išanalizuoti lokomotyvus kaip jie yra skirstomi, ašines lokomotyvų charakteristikas ir serijas, jų istoriją, bei jų traukos variklius.

Lokomotyvas tai viena iš pirmųjų motorinių sausumos transporto priemonių, jų istorija prasideda prieš maždaug 200 metų kada buvo pagamintas pirmasis lokomotyvas. Šių dienų lokomotyvai yra daug pažengesni ir yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis.

Traukos varikliai kartais yra pagrindinė lokomotyvų „širdis“, kartais tai pagalbiniai įrenginiai. Taigi traukos variklis vienu atveju yra lokomotyvo „širdis“, kitu atveju jis skirtas užtikrinti optimalų lokomotyvo funkcionavimą. Įrenginiai išdėstyti lokomotyvo rėme, vežimėlyje ar kitose vietose atsižvelgiant į daugelį parametrų, todėl kiekviename lokomotyve gali šiek tiek skirtis, kitavertus stengiantis išvengti energijos nuostolių perduodant sukimą, dažniausiai kabinami tiesiog ant aširačių.

Garvežiai varomi garo mašina, kurios galia gali būti iki 6000kW, didžiausias greitis – 120km/h, naudingumo koeficientas, atsižvelgiant į naudojamo kuro rūšį, lygus 0,04-0,09. Pastaruoju metu garvežiai Lietuvoje nenaudojami;

Šilumvežiai, kurių pirminė jėgainė yra vidaus degimo variklis (VDV), dažniausiai dyzelinis, kurių galia gali būti iki 4500kW, didžiausias greitis – iki 200km/h, naudingumo koeficientas lygus 0,20-0,32;

Elektrovežiai varomi elektros traukos varikliais, kurių bendra galia gali būti iki 12000kW, didžiausias greits siekia iki 200km/h, naudingumo koeficientas lygus 0,22-0,24;

Motorvežiai su vidaus degimo varikliais (dažniausiai dyzeliniais), kurių galia gali buti iki 300kW, naudingumo koeficientas lygus 0,20-0,30;

Girovežiai su įsukamu smagračiu 50-70t masės sąstatams traukti kasyklų šachtose.

Aširačių išdėstymas važiuoklėje, aširačių nuo traukos variklių pavaros tipas ir sukimo momento (traukos jėgos) perdavimo būdas paprastai išreiškiami ašine lokomotyvo charakteristika, kurioje skaičiais nurodomas aširačių skaičius. Ašinėje charakteristikoje ženklas „-‘‘ žymi, kad abu vežimėliai tarpusavyje nesujungti, t.y. nėra lankstinės jungties. Ženkas „+“ žymi, kad lokomotyvo vežimėliai tarpusavyje sujungti.

Vienos sekcijos šilumvežio ašių charakteristika (30-30), dviejų -2x(30-30)1. Ašių formulėje 3 žymi vežimėlio aširačių skaičių, o indeksas 0 – kad kiekvienas aširatis yra varantysis, t.y. turi individualų traukos elektros variklį. Siekiant padidinti traukos galią, lokomotyvai gali būti jungiami į dauginę trauką: po du arba daugiau lokomotyvus, valdomus iš vienos mašinisto kabinos.

Vienodos principinės konstrukcijos ir tų pačių techninių parametrų (lokomotyvo galia, traukos jėga, skaičiuojamasis greitis) keletą arba keliolika metų gamyklos leidžiamų lokomotyvų grupė (partija) žymima vienodomis raidėmis ir vadinama lokomotyvų serija. Kiekvienas serijiniu būdu pagamintas lokomotyvas turi savo individualų gamyklinį numerį.

Lietuvoje eksploatuojami Rusijos gamybos M62, 2M62, 2M62K, 2M62M serijos prekiniai šilumvežiai. Pirmoji M raidė žymėjime reiškia magistralinis, atnroji raidė M – modernizuotas, antroji K – seno tipo dyzelinis variklis pakeistas nauju Kolomnos gamyklos varikliu (šilumvežis „motorizuotas“). Nuo 2007m. rudens LG prekinių šilumvežių parkas atnaujintas įsigyjant Vokietijos įmonės SIEMENS gamybos ER20CF serijos šilumvežius. Raidės ER žymėjime yra sutrumpinimas iš angliško termino EuroRunner, skaičius 20 žymi dyzelinio variklio 2000kW galią, raidė C reiškia, kad šilumvežio vežimėliai turi po 3 aširačius ir raidė F žymi, kad šilumvežis yra prekinis (nuo angliško žodžio freight).

LG naudoja Rusijos gamybos TEP6 ir TEP70 serijų keleivinius šilumvežius: raidė T žymėjime reiškia šilumvežis, raidė E reiškia elektrinė pavara ir raidė P – keleivinis.

  • Transportas Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Tadas
  • 21 puslapis (3338 žodžiai)
  • Kolegija
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 1081 KB
  • Lokomotyvai
    10 - 2 balsai (-ų)
Lokomotyvai . (2017 m. Gegužės 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/lokomotyvai.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 23 d. 15:12