Lokomotyvų egzamino VGTU atsakymų antra dalis


Inžinerijos konspektas.

Vežimėlių atraminio grąžinimo įtaiso paskirtis , konstrukcinės schemos.


užtikrinti stabdymo jėgas aširačių ratų ir bėgių sąlyčio paviršiuose.

• riedėjimo ratas (vientisas arba iš dviejų dalių, kurias sudaro ratų centras (diskas) ir ratlankis („ bandažas“).

• pagal traukos krumpliaračių kiekį ir jų tipą;

• pagal aširačio ašies formą.

Ašis, ant jos užpresuoti ratų centrai. Taip pat, padidinus ašies skersmenį, vienoje pusėje tvirtinamas krumpliaratis.Ašies dalis, kuriai atiduodama apkrova,vadinama kakliuku, o dalis, skirta tvirtinti rato centrus, vadinama postebuline.Ašių galuose yra apdirbimui būtinos centravimo kiaurymės, daromos visoms lokomotyvo ašims pagal aširačio patikrinimo, remonto ir formavimo instrukciją.Rato centro įtvirtinimo postebulinėje dalyje nustatoma įvarža 0,16-0,22mm.Kad būtų lengviau nuimti ratus, numatytos kiaurymės ir žiediniai grioveliai.Per jas dideliu slėgiu tiekiamas tepalas, silpninantis sujungimo stiprumą.Bandažai-l.dažnai keičiama aširačių detalė.Tarp jo ir bėgio atsiranda dideli įtempimai, viršijantys takumo ribą.Lokomotyvams nustatomas 75 ir 90 mm bandažo storis.Didžiausia jo iščiuoža neturi viršyti 1mm.Rato centras su ašimi arba be jos įstatomas į išdėstytą horizontaliai bandažą, kol atrama susiliečia ratlankio galu su bandažo briauna.

29. Aširačio ratų riedėjimo paviršiaus forma, jos paskirtis ir ypatybės.

Ašidėžės susideda iš korpuso, guolių, sandarinimo detalių. Ašidėžės korpusas kartu yra ir tepalo rezervuaras. Ašidėžės tvirtinamos prie vežimėlio korpuso.

Apkrova ašidėžėms gali būti perduodamas į jų korpuso viršų arba per kronšteinus į korpuso apačią. Pagal guolių tipą skiriamos ašidėžės su riedėjimo guoliais ir su slydimo guoliais.

Šiuolaikiniuose vagonuose naudojami riedėjimo guoliai. Slydimo guoliai buvo naudojami anksčiau gamintuose prekiniuose vagonuose.

Žiauninės ašidėžės turi du besiliečiančius paviršius, kurie greitai išsidėvi. Šio tipo ašidėžės tepamos dagtimi, tačiau ji nevisada užtikrina reikiamą tepima, todėl reikalinga dažna priežiūra. Atsiradę laisvumai dėl išdilimų sukelia aširačių laisvuma išilgine kryptimi ir tai sudaro papildomus pasipriešinimus. Dažniausiai naudojamos senuose krovininiuose lokomotyvuose. Žiauninė ašidėžė rėmo atžvilgiu juda tik aukštyn ir žemyn, negali suktis aplink savo ašį.

Bežiauniės ašidėžės gali pasisukti apie savo ašį, taip pat judėti aukštyn ir žemyn. Bežiaunių ašidėžių traukėse yra guminės ivorės, kurios sumazina perduodamus smugius vežimėliui. Naudojamos nauojuose keleiviniuose ir krovininiuose lokomotyvuose. Traukės dirba gana sudėtingomis sąlygomis, todėl reikalauja dažnos priežiuros.

Tamprieji elementai sušvelnina ratų smūgius į kėbulą, o amortizatoriai-slopina virpesius.Vagonų tamprieji elementai-sraigtinės spyruoklės, lakštinės lingės, gumos ir metalo elementai, pneumatinės, žiedinės ir kitų tipų lingės vadinami bendru terminu-lingėmis.Šie elementai išdėstyti tarp vežimėlio rėmo ir aširačių ašidėžių.Jį sudaro balansyrai, spyruoklės ir lakštinės lingės su amorizatoriais.Lingės būna įtaisytos tarp balansyrų, kurie išdėstyti abiejose rėmo pusėse.Rėmas perduoda apkrovas lingėms per spyruokles.Tai pirmasis pakabinimo laipasnis.Keleiviniuose lokomotyvuose naudojamas dvilaipsnis pakabinimas.

  • Inžinerija Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 19 puslapių (2493 žodžiai)
  • Universitetas
  • Inžinerijos konspektai
  • Microsoft Word 5836 KB
  • Lokomotyvų egzamino VGTU atsakymų antra dalis
    10 - 5 balsai (-ų)
Lokomotyvų egzamino VGTU atsakymų antra dalis. (2016 m. Gegužės 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/lokomotyvu-egzamino-vgtu-atsakymu-antra-dalis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 22:19