Lokomotyvų stabdžių sistemos kursinis darbas


Inžinerijos kursinis darbas.

Lokomotyvų stabdžių sistemos kursinis darbas.


Pneumatiniai stabdžiai įrengti visame geležinkelio transporte, naudojant suspaustą orą 0,9MPa lokomotyvuose ir 0,45 – 0,62MPa vagonuose.

Elektropneumatiniai stabdžiai įrengti keleiviniuose lokomotyvuose ir vagonuose, dyzelinuose ir elektriniuose traukiniuose.

Stovėjimo, pneumatiniai ir elektropneumatiniai stabdžiai yra priskiriami prie frikcinių stabdžių tipo, kuriuose trinties jėga sukuriama rato paviršiuje arba ant specialių diskų, tampriai sujungtų su ratų poromis.

Elektriniai stabdžiai, kurie dažnai vadinami dinaminiais arba reversiniais, įrengti atskiruose elektrovežių, šilumvežių ir elektro traukinių tipuose.

Magnetiniai beginiai įrengti greituosiuose traukiniuose EP200 ir PT200, šie stabdžiai naudojami kaip papildomi(atsarginiai arba avariniai) prie elektropneumatinių ir elektrinių stabdžių.

Pagrindinai stabdžiai sastate yra pneumatiniai, kiekvienas stabdžių tipas skirstosi į grupes, pogrupius ir pagal paskirtį į keleivinius, krovininius ir greituosius.

Stabdžiai turi oro magistralę, nutiestą išilgai kiekvieno lokomotyvo ir vagono. Magistralė reikalinga distanciniam oro paskirstymo valdymui, kad galima būtų užpildyti atsarginius rezervuarus, pripildyti stabdžių cilindrus suspaustu oru stabdant ir nuleisti orą atleidžiant stabdžius. Pneumatiniai stabdžiai skirstomi į: automatinius ir neautomatinius, o taip pat į keleivinius ( su greitu stabdymu) ir krovininius ( sulėtintu stabdymu).

Automatiniais vadinami tokie, kurie suveikia atitrūkus traukinio jungtims, sutrūkus stabdžių magistralei arba atidarius sustojimo čiaupą bet kuriame vagone, nes sumažėja slėgis oro magistralėje ( didinant slėgį stabdžiai atleidžiami). Neautomatiniai stabdžiai, atvirkščiai, suveikia sistemoje didinat slėgimą, o atsileidžiant nuleidžia orą į atmosferą.

Stabdymas – tai oro slėgio mažinimas vagono magistralėje arba visame traukinyje, kad pradėtų veikti oro skirstytuvai ir oras iš atsarginių rezervuarų patektų į stabdymo cilindrus, kurie per svirčių sistemą prispaudžia kaladėles prie ratų.

Perdengimas – po stabdymo slėgis magistralėje ir cilindruose nekinta.

Atleidimas – slėgimas magistralėje didėja, nes oro skirstytuvai išleidžia orą į atmosferą, tuo pačiu vyksta atsarginių rezervuarų pripildymas iš stabdžių magistralės.

Minkštus su tolygiu atleidimu – lėtai mažinant slėgį ( iki 0,03 – 0,05MPa/min) nestabdo, greičiau mažinant slėgį – stabdo, esant įvairiems magistralės užpildymo slėgiams. Po stabdymo slėgį magistralėje padidinus 0,01 – 0,03MPa pilnai atleidžiami stabdžiai.(pakopinio stabdymo nesijaučia).

Pusiau tamprūs su kalnų atleidimo rėžimu – turi tas pačias savybes kaip ir minkšti, bet pilnai atleidžiant stabdžius reikia slėgį magistralėje kelti iki užpildymo slėgio likus 0,01 – 0,02Mpa. (yra jaučiamas pakopinis stabdymas).

Tamprūs – veikia prie tam tikro užpildymo slėgio magistralėje. Mažinant, bet kokiu tempu, slėgį magistralėje žemiau užpildymo slėgio, vyksta stabdymas. Jei slėgis magistralėje yra didesnis nei užpildymo slėgis – stabdymas nevyksta, iki tol kol slėgis nukrinta žemiau užpildymo slėgio. Tamprūs stabdžiai naudojami geležinkelio atkarpose kuriose nuolydis siekia iki 0,045.

Stabdymas – paduodamoji magistralė 3 susijungia su stabdymo magistrale 5 ir oras patenka į stabdymo cilindrus stumdamas vožtuvą 7 su stumokliu 8 į dešinę, dėl to vertikalus svertas pasisuka aplink nejudantį tašką 9 ir apatiniu galu prispaudžia stabdymo kaladėlę 10 prie rato.

Perdengimas – stabdymo magistralė 5 atsijungia nuo paduodančiosios magistralės 3, oro slėgis stabdžių cilindruose 6 nepakinta.

Atleidimas – oro slėgis iš magistralės 5 ir stabdžių cilindrų 6 išleidžiamas per čiaupą 4 į atmosferą.

Tokio tipo stabdžiai skiriasi nuo tiesioginio veikimo neautomatinių tuo, kad kiekvienoje sastato dalyje tarp stabdžių magistralės 5 ir stabdžių cilindro 7 įrengtas prietaisas 6, vadinamas oro skirstytuvu, ir atsarginis rezervuaras 8. Tokia sistema įrengta visuose keleiviniuose vagonuose, elektriniuose ir dyzeliniuose traukiniuose su skirstytuvais 218, 219, 292-001. Kompresorius 1, pagrindinis rezervuaras 2 ir mašinisto kranas montuojami lokomotyve.

Lokomotyvų stabdžių sistemos kursinis darbas. (2016 m. Gegužės 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/lokomotyvu-stabdziu-sistemos-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 16:34