Lsfo ir ulsfo laivų kuro gavybos perspektyvų ir kainų analizė


Laivybos referatas. Įvadas. Ulsfo laivų kuras. Lsfo laivų kuras. Laivų variklių techninės galimybės naudoti mažasierį kurą. Išvados. Literatūra.


Pagal vienos iš didžiausių pasaulyje naftos ir dujų gavybos bei perdirbimo kompanijų „British Petroleum“ pateiktą metinę 2015 metų pasaulinę energetinių išteklių ataskaitą, per 2014 metus visame pasaulyje buvo suvartota apie 4,2 mlrd. tonų naftos [1]. Remiantis minėta ataskaita 2013 ir 2012 metais pasaulinis naftos suvartojimas atitinkamai sudarė apie 4,1 mlrd. tonų.

Trečiojoje IMO 2014 metais parengtoje šiltnamio dujų studijoje pateikiama, jog pvz. 2012 metais pasaulinis bendras jūrinio kuro sunaudojamas laivyboje sudarė apie 272 mln. tonų per metus [2]. Iš aukščiau pateiktų skaičių galima nesunkiai įžvelgti, jog laivybai sunaudojamo kuro dalis yra santykinai nedidelė.

2014 metais laivų kuro poreikis Europos uostuose sudarė 790 tūkstančių barelių per dieną (angl. sutr. kb/d arba „Thousand of Barrels Per Day“). Apie 80 % nuo minėtos apimties sunaudojimo sudarė sieringas (1,0 % ) sunkusis kuras (HFO) ir 20 % sudarė mažasieris jūrinis distiliatinis kuras (MGO ir MDO). 2015 metais sausio pirmąją įsigaliojus naujiems MARPOL VI priedo reikalavimams šis santykis pasikeitė atitinkamai 70 prie 30, kai 30 % nuo viso sunaudojamo kuro sudarė mažasieris jūrinis distiliatinis kuras (MGO ir MDO) [3].

Šiaurės Amerikoje sunaudojamo jūrinio kuro kiekio per dieną santykis 2014 metais sudarė 50 prie 50. Nuo 2015 sausio 1 dienos šis santykis pasikeitė iki 65 prie 35. Paradoksalu, tačiau iš pateiktos proporcijos patyti, jog mažasierio distiliatinio kuro sunaudojimas Amerikoje krito.

Tyrimo objektas: LSFO ir ULSFO laivų kuro gavybos perspektyvų ir kainų analizė.

Darbo tikslas: Išanalizuoti LSFO ir ULSFO laivų kuro gavybos perspektyvas ir atlikti LSFO ir ULSFO laivų kuro kainų analizę.

Darbo uždaviniai:

1. Nustatyti kokios kuro rūšys praktikoje yra priskiriamos prie LSFO ir kokios prie ULSFO;

2. Išanalizuoti ULSFO kuro rūšies istorinius kainų pokyčius bei palyginti juos su dabartinėmis rinkos kainomis;

3. Išanalizuoti LSFO kuro rūšių istorinius kainų pokyčius bei palyginti juos su dabartinėmis rinkos kainomis;

4. Atlikti ULSFO ir LSFO kuro rūšių gavybos perspektyvų analizę;

ULSFO (angl. sutr. ultra low sulfur fuel oil) – tai jūrinio kuro rūšys, turinčios savo sudėtyje iki 0,1 % sieros. Praktikoje tokiu kuru yra laikomi 0,1 % sieros turintys MGO markės jūriniai degalai. Dėl savo cheminės sudėties, didesnio kaloringumo bei mažesnio poveikio aplinkai, ši kuro rūšis yra apie du kartus brangesnė už įprastus sunkiuosius degalus (pvz. IFO 180 markės jūrinis kuras).

Nuo 2015 metų sausio 1 dienos įsigalioję MARPOL konvencijos VI priedo reikalavimai privertė sunerimti ECA zonoje operuojančių laivų savininkus. Dėl išaugusios mažasierio MDO ir MGO markės degalų paklausos ECA zonose, buvo pradėta nerimauti ar naftos perdirbėjai sugebės patenkinti išaugusį poreikį šiai kuro rūšiai. Patys perdirbėjai taip pat buvo nežinioje kadangi nebuvo tikslaus atsakymo ar laivų savininkai pereis prie mažasierio kuro, ar toliau naudos sunkųjį, daug sieros savo sudėtyje turintį kurą ir į laivus diegs vadinamuosius „skruberius“. Dėl šios priežasties nebuvo aiškios vizijos kaip keisis kuro poreikis ECA zonose esančiuose uostuose.

Labiausiai MGO (o taip pat ir visų kitų jūrinių markių degalų) degalų kainai įtakos turi tiesioginė šių degalų paklausa bei pasaulinė naftos kaina. Reikia pabrėžti ir tai, jog kainų skirtumas tarp sunkiųjų HFO degalų ir distiliatinių MGO markės degalų ne visada būna vienodas.

ULSFO klasės kuras iki 2015 metų sausio pirmos dienos sudarė apie 15 procentų viso, laivuose naudojamo kuro. Šio tipo degalus gamina ir parduoda daugybė naftos perdirbimo įmonių visame pasaulyje [4].

  • Laivyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3950 žodžių)
  • Laivybos referatai
  • Microsoft Word 1562 KB
  • Lsfo ir ulsfo laivų kuro gavybos perspektyvų ir kainų analizė
    10 - 9 balsai (-ų)
Lsfo ir ulsfo laivų kuro gavybos perspektyvų ir kainų analizė. (2016 m. Sausio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/lsfo-ir-ulsfo-laivu-kuro-gavybos-perspektyvu-ir-kainu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 10:51