Lukeščių ir motyvacijos teorijos


Motyvacija ir lukesciai. Lūkesčių teorija. Naujausios motyvacijos teorijos. Naujausios motyvacijos teorijos pavyzdziai. Motyvacijos teorija.. Lūkesčių teorijų. Pinigines motyvacijos teorijos. Pinigines motyvavimo priemones. Lukesciu teorija motyvacija. Motyvacijos teorijos referatas.

Ekonomikos referatas. Įvadas. Racionalieji lūkesčiai. Vromo lūkesčių teorija. L. Porterio– e. Lawlerio motyvacijos modelis. F. Herzbergerio dviejų veiksnių motyvavimo teorija. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiuolaikinėje ekonomikoje yra nemažai pavyzdžių, kai gaunami atvirkštiniai rezultatai. Išankstinės informacijos apie būsimas reformas paskelbimas trukdo valdžiai ne tik teisingai įvertinti būsimą žmonių elgseną, bet ir sunkina pačią reformą. Buvo pastebėta, kad būsimų įvykių lūkesčiai daro įtaką šiandieninės veiklos sprendimams lūkesčių esmė- negalima vartotojų ir verslininkų elgsenos reguliuoti tik iš makroekonomikos pozicijų. Lukasas teigė, kad žmonės patys supranta, kad jų lūkesčiai ekonomikai nemažiau svarbūs, negu vyriausybės ekonominė politika. Paprasčiausias pavyzdys – infliacijos augimo prognozė nedelsdama paspartina infliacijos augimą.

Kita su lūkesčiais susijusi teorija – motyvavimas. Darbdavys motyvuovadas savo darbuotoją įvairiomis paskatomis, tikisi iš jo gauti maksimalius rezultatus darbe.

Motyvavimas – valdymo proceso dalis, kai siekiant organizacijos tikslų, yra daromas poveikis darbuotojų elgesiui. Motyvavimo veiksniai, vykdomi įmonėse, turi didelę reikšmę, nes sužadina žmonių elgesį, skatina juos vienaip ar kitaip elgtis. Darbuotojai, sulaukę tinkamo savo veiklos rezultatų įvertinimo, jaučiasi reikšmingesni ir naudingesni, teigiamai save vertina, todėl ir ateityje stengiasi elgtis analogiškai, nes tikisi tokio pat moralinio arba materialinio atlygio. Kad būtų pasiekti įmonės tikslai, reikalinga veiksminga paskatų ir pripažinimo programa, kuri motyvuotų darbuotojus ir skatintų juos efektyviai dirbti.

Motyvavimo priemonės ir metodai yra įvairūs ir kiekvienos įmonės vadovybė gali pasirinkti juos pagal savo galimybes. Dalykai, motyvuojantys žmones, skiriasi, nes kiekvienas žmogus yra savitas, turi skirtingus poreikius, vertybes, pomėgius, nuostatas. Apklausų duomenys rodo, kad labiausiai lietuvos įmonėse yra paplitęs materialinis skatinimo būdas,- t. Y. Įvairios vienkartinės išmokos, priedai prie atlyginimo ir pan. Didelėse įmonėse ir koncernuose populiarėja tokios skatinimo priemonės kaip buto nuomos išlaidų apmokėjimas, paskolų būstui įsigyti dalies išlaidų kompensavimas, sudaroma galimybė naudotis nuolaidomis įsigyjant įvairias prekes ir pan. Net ir tais atvejais, kai įmonei trūksta piniginių lėšų rezultatyviai darbuotojų veiklai motyvuoti, nereikia pamiršti, kad moralinis skatinimas gali būti toks pats efektyvus kaip ir materialinis. Nuoširdi, asmeniškai pareikšta padėka už gerai atliktą darbą, malonios ir atviros darbo aplinkos sukūrimas atlieka ne mažesnį skatinimo vaidmenį, nei piniginė išmoka. Motyvavimo priemonės gali būti ne tik teigiamo, bet ir neigiamo pobūdžio,- t.

  • Ekonomika Referatai
  • 2012 m.
  • 11 puslapių (1204 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 65 KB
  • Lukeščių ir motyvacijos teorijos
    10 - 2 balsai (-ų)
Lukeščių ir motyvacijos teorijos. (2012 m. Gegužės 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/lukesciu-ir-motyvacijos-teorijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:43