Lyčių nelygybės aspektai švietime


Sociologijos referatas. Įvadas. Šiame darbe remiamasi nacionaliniais mokinių pasiekimų tyrimais, Becky Francis knyga „ Boys, Girls and Achievment addressing the classroom issues“,“ Delphine Martinot,  Celine Bages,  Michel Desert straipsniu „French Children’s Awareness of Gender Stereotypes About Mathematics and Reading When Girls Improve Their Reputation in Math“, bei švietimo problemos analizė „Ar Lietuvoje užtikrinamos lygios švietimo galimybės berniukams ir mergaitėms.


Lyčių lygybė – viena svarbiausių Europos Sąjungos vertybių. Ji yra ir šalių demokratijos pagrindas, padedantis kurti atvirą pilietinę visuomenę. Švietimas yra vienas iš svarbiausių veiksnių, kuris nulemia ir visuomenės išsivystymą, ir žmogaus pasiekimus dabartinėje visuomenėje. Dėl šios priežasties visuomenės išsivystymas matuojamas pasiektais rezultatais švietimo sistemoje. Kai yra vertinama socialinė žmogaus raida yra bandoma apskaičiuoti, kaip visuomenės gerovės pasiskirsto tarp visuomenės grupių. Tam apskaičiuoti yra sukurtas lyčių socialinės raidos rodiklis, kuris nustato ar visuomenėje yra vienodi lyčių pasiekimai. (Purvaneckienė ir Čiužaitė. 2010. p.85). Lietuvoje yra sričių, kur reikia labiau dėmesio skirti mergaičių mokymosi galimybėms, bet kitose srityse nerimą kelia berniukų mokymasis.

Šio darbo problema – kaip skiriasi berniukų ir mergaičių pasiekimai mokykloje?

Pirmosios studijos lyties klausimų švietime buvo pradėtos nagrinėti 1970 ir 1980 m. antrosios bangos feminisčių. Jos parodė, kad yra stipri lyčių nelygybė klasėje. Mergaitės buvo marginalizuotos ir menkinamos klasėje. Jos buvo aukos sisteminėje diskriminacijoje tiek iš berniukų klasiokų, tiek iš mokytojų, tiek pačios mokyklos sistemos. Merginų diskriminacija švietimo sistemoje paaiškino žemus mergaičių pasiekimus matematikoje ir gamtos moksluose privalomajame švietime. Merginos buvo subtiliai ar atvirai įtikintos, kad tradiciniai vyriški dalykai tokie kaip „sunkūs“ gamtos mokslai ar matematika yra ne joms. Jos turėjo geresnių pasiekimų kalbose. O berniukų prastesni pasiekimai kalbų dalykuose buvo ignoruojami, nes kalbos turėjo mažesnį statusą mokymosi hierarchijoje ir ir visuomenės suvokime (Francis. 2000).

  • Sociologija Referatai
  • 2015 m.
  • 8 puslapiai (1480 žodžių)
  • Sociologijos referatai
  • Microsoft Word 34 KB
  • Lyčių nelygybės aspektai švietime
    10 - 8 balsai (-ų)
Lyčių nelygybės aspektai švietime. (2015 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/lyciu-nelygybes-aspektai-svietime.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 21:58