M K Čiurlionio tapyba


Ciurlionis rex analize. Ciurlionio paveikslu analize. Ciurlionio paveikslas rex. Ciurlionis rex. M. k. čiurlionis rex analizė. Čiurlionio paveikslai. Rex analizė. Ciurlionio paveikslu aprasymai. Ciurlionio rex reiskia. Paveikslas rex.

Lietuvių rašinys. M. K. Čiurlionio kūrybos pasaulis formavosi XIX a. pabaigoje, neoromantizmo, simbolizmo ir art nuoveau meninių idėjų sankirtoje. 1903 m. pradėjęs tapyti, jis nenutraukė ir kompozitoriaus veiklos. Daile (tapyba, grafika) M. K. Čiurlionis užsiiminėjo šešerius metus (1903–1909). Nemaža tapybos darbų dalis sukurta vasaromis, atostogaujant tėvų namuose Druskininkuose. 1908–1909 m. laikotarpiu gyvendamas (su pertraukomis) Sankt Peterburge, dailininkas sukūrė paskutiniuosius tapybos darbus, tarp jų ir didįjį Rex (1909).


M. K. Čiurlionio kūrybinis palikimas – apie 300 tapybos ir grafikos kūrinių. Dauguma jų saugomi Kaune, nacionaliniame m. K. Čiurlionio dailės muziejuje, pavieniai – vilniaus, varšuvos, sankt peterburgo muziejuose. Keletas darbų – privačiose kolekcijose.

M. K. Čiurlionio tapyba žavi ne tik paslaptingu turiniu, nutapytų vaizdų įtaigumu, bet ir originalia menine forma. Jo paveikslai gana artimi europos simbolizmui – juos sieja panašios idėjos, motyvai ir įvaizdžiai. Sykiu būtina pabrėžti dailininko gebėjimą mąstyti gana nepriklausomai nuo to meto dailės autoritetų ir kurti visai naujos plastinės formos kūrinius – tapybines sonatas, preliudus, fugas. Šiais nepaprastai originaliais, tapybą ir muziką sintezuojančiais tapybos darbais Lietuvių menininkas stipriai praturtino europos modernizmo tapybą. Sureikšmindamas plastinę tapybos kalbą jis prasiveržė į modernizmą giliau nei bet kuris kitas vidurio ir rytų europos dailininkas.

1907–1909 m. M. K. Čiurlionio paveikslai yra pakankamai novatoriški 1900-ųjų epochos dailės kontekste, todėl šis tapytojas priskiriamas prie abstrakčiosios tapybos pradininkų. M. K. Čiurlionis iškristalizavo ne spalvinį, bet daugiau grafinį-erdvinį abstrahavimo būdą bei pateikė vieną įdomiausių muzikos principų taikymo tapyboje galimybių. Šiuo požiūriu jis priklauso ratui menininkų, dalyvavusių xx a. Pradžios dailės avangardiniuose procesuose, kurie vedė abstrakčiosios tapybos link.

M. K. Čiurlionis bandė piešti ir tapyti dar besimokydamas leipcigo konservatorijoje (1901–1902). Išlikę 1903 m. Jo kūrybiniai bandymai – tai būsimų paveikslų kompozicijos, nutapytos ant pašto atvirukų, siuntinėtų broliui povilui.

1904 m. M. K. Čiurlionis, diplomuotas kompozitorius, pradėjo mokytis varšuvos dailės mokykloje. Ten jis sukūrė pirmąsias tapybos kompozicijas (pavojus, 1904, miško ošimas, 1904, dūdorius, 1904, ciklas para, 1904–1905 ir kt. ). Ankstyvojoje kūryboje (1903–1906) dominuoja nakties, prieblandos, saulėlydžių vaizdai. Juose – sutemų paslaptys, gamtos elegija ir nepaaiškinamų žmogaus baimių, keistų nuotaikų – nuo švelnaus lyrizmo iki likiminio siaubo – susipynimas.

  • Lietuvių kalba Rašiniai
  • 2011 m.
  • 3 puslapiai (1223 žodžiai)
  • Mokykla
  • Lietuvių rašiniai
  • Microsoft Word 10 KB
  • M K Čiurlionio tapyba
    10 - 1 balsai (-ų)
M K Čiurlionio tapyba. (2011 m. Balandžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/m-k-ciurlionio-tapyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 12:01