Mada - išorės mėgdžiojimas ar individualumo išraiška


Sociologijos analizė.

Išvados. literatūra įvadas. DARBO OBJEKTAS Individualumo ir mėgdiojimas madoje. Darbo tikslas. Darbo metodika. Darbo struktūra. Sąvokos mada apibūdinimas , mada dabar ir anksčiau indivualumas ir mėgdžiojimas medoje. Kas yra mada. Mada anksčiau ir dabar. Individualumas ir mėgdžiojimas madoje. Hipių ir hipsterių palyginimas - analizė. Šaltiniai knygos. Interneto informacija.


Mada reiškiasi įvairiose srityse, vyrauja socialinėse grupėse ir veikia kiekvieno grupės nario sąmonę ir elgseną. Todėl ne veltui sociologai ir psichologai su dideliu susidomėjimu tyrinėja mados industriją. Daugelis žymių filosofų yra išreškę savo požiūrį apie madą ir jos svarbą. Kogero ir kiekvienas iš mūsų šiandien galėtume pasakyti, kad mada yra labai svarbus reiškinys mūsų gyvenime, ypač dabar. Galime drąsiai teigti, kad kone kiekvienas iš mūsų šiandien stengiasi būti madingais, stebi mados tendencijas arba bent jau stengiasi neišsiskirti iš minios. Juk neveltui sakoma, kad visuomenėje apie žmogų sprendžiama iš jo išorės. Garsus drabužių dizaineris Gianni Versace įvardijo viena labai reikšingą filosofinę mintį: (...),,Netapkite mados vergėmis. Pačios nuspręskite, kas esate, ką norite atskleisti ir papasakoti savo apranga ir gyvenimo būdu“. G. Versace manymų mes tapome mados vergais, pasidavėme masiškumui, suvienodėjome. Čia ir pasireiškia pagrindinė problema. Mes pradėjome simulioti madą, ją mėgžioti, kaip pasak filosofo G. Simmelio, tai yra paprasčiausias įsijungimo į visuomenę būdas. Kokia viso to tikroji priežastis? Gal tai paprasšiausias nenoras ir gėda būti nemadingais ir tokiu būdu parodyti, kad esi žemesniame socialiniame sluoksnyje nei kiti, ,o, galbūt, tai kaip tik pirmas žingsnis į individo individualumo išraiška?

DARBO TIKSLAS: Išanalizuoti ar mados sekimas yra vien tik išorinis mėgdžiojimas ar vis gi ir individualumo išraiška.

3.Atskleisti kaip glaudžiai mada yra susijusi su mūsų individualumu remiantis A.adlerio ir G. Simmelio filosofija.

5.Išanalizuoti ir palyginti dviejų subkultūrų (hipių ir hipsterių) ypatumus

Siekiant išanalizuoti svarbiausius mados sekimo, mėgdžiojimo aspektus bei individualumo apraiškas, rašant šį darbą buvo analizuojama šaltiniuose ir literatūroje pateikta informacija.

Darbą sudaro įvadas, dvi dalys, išvados ir literatūros sąrašas. Pirmoje dalyje dėmesys skirtas sąvokos - mada įvardyjimui bei mados kaip reiškio paaisškinimui, taip pat trumpai ankstesnės ir šiandienienos mados apžvalgai, apibūdinamas mados ir individualumo santykis, mados ir mėgdžiojimo santykis remiantis psichologo A. Adlerio ir sociologo G. Simmelio filosofija. Antroje dalyje analizuojami ir lyginame dviejų subkultūrų mados stiliai, filosofija ir jų santykis su individualumu arba, kaip pasak G. Simmelio – išorės mėgdžiojimu.

Madą kaip ganėtinai jauną reiškinį įvardija lietuvių dizaineris - Marius Janušauskas. Jis teigia, kad mada gyvuoja maždaug apie 100 metų, o visą kitą yra priskiriama kostiumų istorijai. Taip pat jis pamini, kad madai didelią įtaką kelia socialiniai, politiniai ir ekonominai niuansai, o šiose srityse mada ir pasireiškia. Pasak vieno žinomiausių psichologijos pradininkų A. Adlerio, mada atlieka socialines, psichologines bei vertybines funkcijas, kurios reguliuoja žmogaus socialinius santykius, daro įtaką žmogaus sąmonei ir elgesiui bei vertybinėms funkcijoms, kurios pasireiškia per šiuolaikiškumą, demonstratyvumą ir žaismingumą. .Pavyždžiui viena iš socialinių mados funkcijų – tam tikro sluoksnio, klasės nurodymas. Tiek nuo seniausių laikų, tiek šiandien, galime teigti, kad mūsų išorė nusako, kokiame socialiniame sluoksnyje ar socialinėje grupėje mes esame. Dar viena mados vertybė, galinti pasireikšti per aprangą, tai minėtas – žaidimas. Žaidimas turi teigiamą ir neigiamą puse, o tai reiškia, kad jūsų apranga gali atrodyti naiviai ir vaikiškai arba atvirkščiai, individualiai ir charakteringai, bei atspindėti žmogaus požiūrį į gyvenimą. Tam pritaria ir garsus lietuvių dizaineris – Juozas Statkevičius, kuris teigia, kad mada apima labai daug gyvenimo sričių ir tvirtina, kad būtent mada ir yra gražaus gyvenimo variklis, o mes net nepastebime kaip ji įsiskverbia į visas sritis: „Tačiau jeigu įsigilintume, pamatytume, kad viskas nejučia paklūsta madai − technologijos, architektūra, muzika, drabužiai, teatras, medžiagos, gyvensena, bendravimas, laikysena. Viskas pavaldu šiai įnoringai nenuoramai“.

  • Sociologija Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 17 puslapių (3097 žodžiai)
  • Sociologijos analizės
  • Microsoft Word 939 KB
  • Mada - išorės mėgdžiojimas ar individualumo išraiška
    10 - 7 balsai (-ų)
Mada - išorės mėgdžiojimas ar individualumo išraiška. (2016 m. Gegužės 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/mada-isores-megdziojimas-ar-individualumo-israiska.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:16