Maistas ir mityba skaidrės


Sveikatos skaidrės. Maistas ir mityba. Pavojai ir rizika. Mūsų mityboje svarbios yra. Racionali ir subalansuota mityba. Sudarant maisto racioną būtina vadovautis sekančiais principais. Baltymų funkcijos. Baltymų vertė. Paros poreikis. Riebalai. Riebalų funkcijos. Riebalų biologinis aktyvumas. Paros poreikis. Cholesterolis. Angliavandeniai. Angliavandenių funkcijos. Paros poreikis. Skaidulinės medžiagos. Lietuvos gyventojų mitybos trūkumai. Sveikos mitybos rekomendacijos. Kelis kartus per dieną valgykite duonos, kruopų, makaronų ar bulvių. Kelis kartus per dieną valgykite įvairių. Kasdien vartokite liesą pieną ir liesus nesūrius pieno produktus. Riebią mėsą ir mėsos produktus keiskite ankštiniais, žuvimi, kiaušiniai, liesa mėsa. Rinkitės maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Bendras druskos kiekis, taip gaunamas su rūkytais. Išlaikykite normalų kūno masės svorį. Jei vartojate alkoholį, kasdien išgerkite ne daugiau kaip 2 standartinius alkoholio vienetus. Maistą virkite, troškinkite, naudokite mikrobangų krosneles. Rekomenduojama kūdikius vien motinos pienu maitinti iki 6 mėn.


Vienas iš svarbiausių veiksnių, veikiančių mūsų medžiagų ir energijos apykaitos intensyvumą bei pobūdį yra mityba. Tai eilė fiziologinių procesų, susijusių su gyvybei būtinų medžiagų priėmimu, perdirbimu, bei įsisavinimu.

Pagrindinės maisto medžiagos tai B, R, A. Jie visi įeina į mūsų ląstelių sudėtį (daugiausia B) ir visi jie yra organizmo energijos šaltinis (daugiau R ir A) biologiškai aktyvios medžiagos tai vitaminai (R ir vandenyje tirpstantys) ir mineralinės medžiagos – mikro ir makroelementai. Vitaminai dalyvauja organizmo cheminėse reakcijose, pagrinde įeidami į fermentų sudėtį. O įvairios mineralinės medžiagos atlieka t.t. specifines funkcijas.

Plastinė Energetinė (1g – 4,1kcal) Apsauginė Transportinė.

Per parą rekomenduojama 1-1,2g/1 kg kūno svorio 56 kg – 56 g/parą Kūdikiams pirmaisiais gyvenimo metais – 3-4g/1kg.

Riebalai sudaryti iš Glicerino Riebiųjų rūgščių Sočios r.r. (gyvūniniai riebalai) Nesočios r.r (augaliniai riebalai).

Energetinė (1g - 9,3 kcal) Dalyvauja hormonų, fermentų sintezėje Dalyvauja vitaminų apykaitoje Dalyvauja termoreguliacijoje Suteikia maistui skonio.

Mažas (daug sočių riebiųjų rūgščių) Vidutinis Didelis (daug nesočių riebiųjų rūgščių).

Rekomenduojama per parą su maistu gauti 300mg cholesterolio. Jis būtinas: Fermentų gamybai Lytinių hormonų apykaitai Vitamino D sintezei.

Sudaryti iš monosacharidų Gliukozė Fruktozė Galaktozė Du monosacharidai → disacharidas Daug monosacharidų → polisacharidas.

  • Sveikata Skaidrės
  • 2015 m.
  • 31 puslapis (631 žodis)
  • Sveikatos skaidrės
  • MS PowerPoint 699 KB
  • Maistas ir mityba skaidrės
    10 - 7 balsai (-ų)
Maistas ir mityba skaidrės. (2015 m. Sausio 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/maistas-ir-mityba-skaidres.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 02:32