Maitinimo įstaigos darbuotojų elgesio ir išvaizdos normos


Turizmo referatas. Įvadas. Viešojo maitinimo įstaigų (restoranų) darbuotojų vieta ir vaidmuo restorane. Restoranų darbuotojų elgesio kultūrą ir išvaizdą sąlygojantys veiksniai. Viešojo maitinimo įstaigų (restoranų) darbuotojų elgesio kultūra ir etiketas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Viešojo maitinimo įstaigos yra svarbios dėl įvairių priežasčių – žmonės čia lankosi, norėdami paragauti naujų ar neįprastų patiekalų, susitikti su kolegomis ar draugais, gerai praleisti laiką ir kt. Neabejotinai klientų gausa lemia ir sėkmingą viešojo maitinimo įstaigų veiklą. Tai suvokdamos jos stengiasi suprasti klientų poreikius, tenkinti jų reikalavimus ir viršyti lūkesčius, ne tik sukurdamos ypatingą aplinką, gamindamos skanų, prieinamos kainos maistą, bet ir siūlydamos aukštą aptarnavimo kultūrą, kuri priklauso nuo viešojo maitinimo įstaigų darbuotojų, jų profesionalumo ir paties darbo organizavimo.

Restoranuose susiklosčiusi tokia darbuotojų hierarchija: restorano vadovas, administratorius, barmenas, vyr. padavėjas ir padavėjas. Virtuvėje: vyr. virėjas, virėjas, virėjo padėjėjas, indų plovėjas – valytojas, konditeris, mėsininkas. Dirbdami kartu jie kuria tam tikras tradicijas ir normas, kurios veikia tarpusavio santykius, darbo metodus ir pačią įmonę. Norint, kad darbuotojai palaikytų darną kolektyve, laikytųsi tam tikrų elgesio taisyklių, jiems turi būti griežtai apibrėžta, kaip elgtis reikia, o kaip elgtis nederėtų, kad galėtų įsisavinti pagrindines įmonės vertybes, nes elgesio taisyklės sukurtos tam, kad padėtų bendrauti, bet ne apsunkintų. Restorane darbuotojai dirba pamainomis. Įmonėje dirbančių darbuotojų struktūra yra organizacijos skeletas, kuris parodo, koks yra darbo pasidalijimas ir kad atskirų darbuotojų atliekami darbai yra tarpusavyje susiję. Kiekviena darbuotojų pamaina privalo dirbti kaip komanda, kaip vienas, palaikyti gerus tarpusavio santykius, kurie palengvina darbų atlikimą, nes nereikia eikvoti energijos tarpusavio kovoms ir įrodinėjimams, kas yra kas, bei gerina darbo kokybę ir efektyvumą. Be to, daug greičiau sprendžiamos iškilusios problemos, nes darbuotojų kolektyvas į problemą gali pažvelgti įvairiais aspektais ir rasti keletą sprendimo būdų, o sprendžiant problemą individualiai neįžvelgiama tiek problemos sprendimo

būdų. Darbuotojai turi būti etiški vienas kito atžvilgiu – taip nurodo ir įmonės nustatytos vidaus tvarkos taisyklės. Darbo santykiai grindžiami darbuotojų tolerancija vieni kitiems, padorumu ir sąžiningumu, pasitikėjimu, pagarba. Kolektyvo nariai turi būti dėmesingi ir korektiški vienas kitam, gerbti vienas kitą, nepriklausomai nuo užimamų pareigų, ugdyti savitvardą, nuotaikas ir jausmus. Kolektyvo nariai turi padėti vienas kitam, perduoti savo patirtį kolektyvo nariams, kad šie galėtų tobulėti ir palaikyti reikiamo lygio aptarnavimo kultūrą įmonėje. Kiekvieno aptarnaujančio darbuotojo elgesio kultūra prasideda dar nesusitikus su klientu, o tik atėjus į darbą ir pradėjus jam ruoštis. Kiekvienas darbuotojas privalo gerai žinoti savo pareigas, kad galėtų tinkamai atlikti darbą, nes visi restoranų darbuotojai turi palaikyti bendrus įmonės tikslus bei suvokti savo asmeninį indėlį jų siekiant, nes tik darbuotojai yra bet kokios organizacijos pagrindas ir tik jie lemia įmonės gyvavimą bei klestėjimą.

  • Turizmas Referatai
  • 2015 m.
  • 11 puslapių (2447 žodžiai)
  • Mokykla
  • Turizmo referatai
  • Microsoft Word 23 KB
  • Maitinimo įstaigos darbuotojų elgesio ir išvaizdos normos
    10 - 3 balsai (-ų)
Maitinimo įstaigos darbuotojų elgesio ir išvaizdos normos. (2015 m. Kovo 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/maitinimo-istaigos-darbuotoju-elgesio-ir-isvaizdos-normos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 10:42