Marketingas prekybos centras IKI


Marketingo analizė.

Įvadas. Įmonės Uab „Palink“ apibūdinimas. Įmonės marketingo veikla. marketingo komplekso elementai. Kaina. Rėmimas. Paskirstymas. Marketingo aplinka. Įmonės makroaplinka. Įmonės mikroaplinka. „Uab palink“ logistikos skyriaus veikla. Prekių užsakymas. Transportavimas. Paskirstymo kanalų analizė. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiame darbe nagrinėsiu UAB „PALINK“ prekybos centrą „IKI-362“ kuriame dirbu jau 5 metai. Esu šiek tiek iš arčiau susipažinusi su parduotuvės viduje vykstančias procesais, todėl bandysiu tai perteikti.

Svarbiausi prekybos tinklo „IKI“ veiklos principai: kokybė, šviežumas ir geras aptarnavimas.

2007m. –įgyvendinta visų parduotuvių kasų modernizacija.

2007m. – atidaryta pirmoji žemų kainų  parduotuvė Cento.

2009m.- Panevėžyje atidarytas moderniausias bei didžiausias kulinarijos cechas visame Baltijos šalių regione.

Marketingo kompleksas – tai visi veiksniai, kurių imasi bendrovė, siekdama paveikti savo produkto paklausą. Visus šiuos veiksnius galima suskirstyti į keturias grupes, kurios angliškai vadinamos “4P” (product, price, place, promation): prekė, kaina, paskirstymas, rėmimas.

Tai marketingo komplekso elementas, kuris apima sprendimus, susijusius su produkto kūrimu ar keitimu. Sprendimai yra tokie : naujų gaminių kūrimas ir tikrinimas rinkoje, egzistuojančių gaminių tobulinimas, įpakavimo planavimas, vartotojų netenkinančių gaminių išėmimas iš rinkos.Vadybininkai, kurie turi atlikti kai kurių prekių priežiūrą, jų užsakymus, stebi ar prekės „juda“, ar nereikia plėsti jų asortimento, didinti prekių linijos, jai prekė perkama-ji įgauna galią, jai prekė nustoja „judėti“-ji pereina kelis etapus: pasikeičia jos vieta lentynose (dedama pirkėjams matomoje vietoje, tai gali būti priekasiai, akcijoms skirtos vietos), vėliau jai suteikiama išpardavimo etiketė ir jai tai nepasiteisina- parduotuvė apie tai informuoja vadybininkus ir nusprendžiama ar kuriam laikui stabdyti tos prekės tiekymą į parduotuvę.

Kaina - tai marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius su kainų nustatymu ir keitimu. Kainos sprendimus labiausiai įtakoja įmonės tikslai, prekės paklausa rinkoje, kaštai, paskirstymo kanalų dalyvių lūkesčiai, konkurencija, teisinis reglamentavimas. Kaina atspindi visą kainodaros veiksnių sistemą ir logiškai sujungia organizacijos tikslus, galimybes ir lėšas. Kainų politika apima pagrindinius principus ir taisykles, kurias organizacija naudoja siekdama pelno ir prekių konkurencingumo rinkoje.

Paprastai išskiriami trys kainos nustatymo metodai :

Rėmimas, kaip marketingo komplekso elementas, apima sprendimus ir veiksmus, kuriais informuojamos ir skatinamos pirkti numatytos asmenų grupės. Kitaip tariant, tai yra reklama ir visos informacinės priemonės, kuriomis siekiama pasiekti kuo daugiau populiarumo ir susidomėjimo.

Kiekvienos įmonės svarbiausias uždavinys – patenkinti tam tikrus potencialių pirkėjų poreikius ir gauti pelno. Siekiant šio tikslo, užmezgami ryšiai su tiekėjais, pardavimo tarpininkais (partneriais). Taip pat susiduriama ir su konkurentais. Visa tai sudaro įmonės marketingo mikroaplinką. Skirtingai nuo makroaplinkos, mikroaplinką įmonė gali keisti ir reguliuoti.

Pirkėjai, dažnai esantys ir prekės vartotojai, daro didžiausią įtaką marketingui, lemia jo tikslus, strateginius ir taktinius sprendimus, netiesiogiai formuoja marketingo kompleksą. Todėl įmonė turi gerai pažinti savo pirkėjus ir žinoti, kaip patenkinti jų poreikius. Įmonės partneriai padeda užmegzti ryšius tarp paskirstymo grandžių, teikia kitas prekių pardavimą skatinančias paslaugas. Įmonė savo pasirinktoje rinkoje retai kada būna vienintelė. Tų pačių pirkėjų poreikius siekia patenkinti ir kitos įmonės. Tuomet tarp įmonių vyksta konkurencija. Ji būna trijų rūšių: visuotinė, vertikalioji ir horizontalioji.

vertikalioji konkurencija – varžymasis tarp tuos pačius pirkėjo poreikius tenkinančių skirtingų prekių rūšių;

Konkurentų veiksmai įmonės veiklai gali turėti didelių pasekmių, todėl priimant svarbius marketingo sprendimus būtina konkurencijos analizė apie konkurentų ketinimus, elgseną, jų strategijomis, galimybėmis bei reagavimą į konkurentų veiksmus. Konkurencijos analizė padeda išsiaiškinti bendrą konkurencinę situaciją rinkoje, savo padėties ir galimybių nustatymą, identifikuoja svarbiausius konkurentus ir juos įvertina, atskleidžia konkurentų stipriasias ir silpnasias puses.

Pasaulyje nėra įmonės, kuri neturėtų savo logistikos. Tik logistikos dėka mes galime tiksliai suplanuoti reikiamų prekių kiekį, bei jų užpirkimo laikotarpį. Noriu trumpai apžvelgti UAB „Palink“ parduotuvės IKI Nr. 362 logistiką, kuria vadovaujantis parduotuvėje vyksta daugybė procesų. Visų svarbiausia yra prekių užsakymas, transportavimas, sandėliavimas, gamyba, bei realizavimas. Užpirkimui parduotuvė IKI Nr. 362 skiria ypatingą dėmesį, juk parduotuvė stengiasi išlaikyti savo prestižą, todėl labai daug dėmesio skiria prekių pirkimui. Stengiasi, kad prekės visada atitiktų kliento poreikius, bei nenuviltų jo.

  • Marketingas Analizės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3605 žodžiai)
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 61 KB
  • Marketingas prekybos centras IKI
    10 - 10 balsai (-ų)
Marketingas prekybos centras IKI. (2016 m. Kovo 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingas-prekybos-centras-iki.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 01:28