Marketingo kompleksas ir jo analizė


Marketingo kursinis darbas. Santrauka. Įvadas. Terminų žodynėlis. Marketingo kompleksas. Marketingo samprata. Prekė. Prekės samprata. Prekių asortimentas. Prekių klasifikavimas. Prekės indentifikavimas. Kaina. Kainos samprata ir reikšmė. Kainų politikos tikslų nustatymas. Kainos nustatymo metodai. Paskirstymas. Paskirstymo samprata. Paskirstymo strategijos. Rėmimas. Rėmimo samprata. Rėmimo komplekso struktūros ypatumai. Reklama. Pardavimo skatinimas. Asmeninis pardavimas. Išvados. Marketingo komplekso taikymas praktikoje. Tyrimo metodika. Uab “Iceco” apibūdinimas. Uab “Iceco”struktūra (skyriai). Tyrimo duomenų analizė. Išvados ir siūlymai. Literatūros sąrašas. Marketingo komplekso elementai. Prekės sudėties lygmenys. Trys prekės lygmenys. Asmeninio naudojimo prekių klafikacija. Paskirstymo sferos procesai. Reklamos rūšys. Įmonės struktūra. Respondentų lytis. Respondentų amžius. Respondentų socialinė padėtis. Respondentų gyvenamoji vieta. Uab “ICECO” produkcijos perkamumas. Uab “ICECO” įsigijamos produkcijos dažnumas. Dažniausiai perkamos prekės. Kriterijai į kuriuos atkreipiamas dėmesys perkant ledus. Kriterijai pagal kuriuos perkami ledai. Ledų kokybės įtaka. Ledų kainos įtaka. Ledų akcijos įtaka pirkimui. Žuvies produktų vartojimas. Perkant žuvies produktus atkreipiamas dėmesys kokios įmonės produkcija yra perkama. Veiksniai įtakojantys pirkti žuvies produktus. Žuvies produktų įvertinimas. Gaminių pakuotės informacinių elementų įtaka apsisprendimui pirkti. Informacijos šaltiniai apie vykstančias akcijas.


Darbo aktualumas. Marketingas yra plačiai paplitęs kasdieniame gyvenime, nors dažnai jis suvokiamas tik kaip verslo įmonių veiklos būdas. Daugelis iš mūsų, pasirinkdami sprendimus ką pirkti, už ką balsuoti, dalyvauja marketinge ir patiria jo poveikį kaip paslaugų vartotojai ar visuomeninio gyvenimo dalyviai. Marketingo žinių ir patirties šiandien reikia įvairiose verslo įmonės valdymo lygiuose dirbantiems vadovams, nepriklausomai nuo to, ar tai gaminanti prekes, ar parduodanti, ar paslaugas siūlanti įmonė. Todėl manome, kad ši tema yra aktuali ne tik nagrinėjamai įmonei, bet ir daugeliui kitų verslo įmonių.

Darbo objektas. Marketingo komplekso analizė.

Darbo problema. Nepakankamai išanalizuotas marketingo komplekso elementų efektyvumas įmonėje UAB „ICECO“

Darbo tikslas. Išanalizuoti marketingo komplekso elementus.

Darbo uždaviniai:

Išsiaiškinti kas yra marketingo kompleksas;

Išanalizuoti marketingo komplekso elementą – prekę;

Išnagrinėti marketingo komplekso elementą – kainą;

Išanalizuoti marketingo komplekso elementą – paskirstymą;

Išanalizuoti marketingo komplekso elementą – rėmimą;

Atlikti kiekybinį tyrimą.

Išanalizuoti mokslinę literatūrą.

Darbo metodai. Mokslinės literatūros analizė ir kiekybinis tyrimas.

Darbo rezultatai. Pasiekti ir įgyvendinti sau išsikeltą pagrindinį tikslą bei atsakyti į išsikeltus uždavinius. Suprasti ir paaiškinti koki turi būti marketingo komplekso elementai, kad atneštų įmonei maksimalų pelną ir tenkintų vartotojų lūkesčius bei norus.

R.Virvilaitė prekės sąvoką apibūdina taip:

Poreikių tenkinimą perkantys pirkėjai nebūna abejingi prekės kokybei. Marketingo požiūriu prekės kokybė reiškia jog gebėjimą tenkinti pirkėjų norus ir reikmes. Pavyzdžiui, mobilų telefoną ketinantis pirkti klientas įvertins tai, ar visoje Lietuvos teritorijoje perkamas telefonas leis naudotis ryšiu, kokių kokybinių privalumų konkuruojančios įmonės gali suteikti naudojantis šios rūšies telefonu užsienyje.

Visos šios prekės skirstomos į asmeninio ir gamybinio naudojimo. Asmeninio naudojimo prekės klasifikuojamos pagal daugelį požymių. Marketinge aktualiausia prekes skirstyti pagal vartotojų požiūrį i jų pirkimą (žr. 1.2.4 pav).

Prekes būtina indentifikuoti. Tam tikslui naudojama prekės ženklas. Prekės ženklas – tai žodžių ir simbolių kombinacija, apibūdinanti vienos įmonės prekes ir atskirianti jas nuo konkurentų.

Palengvina prekių indentifikavimą, vartotojas gali užsisakyti prekę ar paslaugą pagal jų aprašymą;

Vartotojui pripažinus prekės ženklą, padidėja prekės prestižą;

Palengvėja rinkos segmentas;

Į kaštus orientuotos kainos nustaymo metodas. Įmonė, taikydama šį metodą, prekės kainą gali nustatyti keliais variantais. Vienas jų – kaštai plius antkainis. Apskaičiuojant kaštus įvertinami kintamieji ir oastovieji prekės kaštai. Antkainis suprantamas kaip pelno dydis prekės vienetui. Šis būdas yra palankus gamintojui.

Neasmeninio komunikavimo kanalas – tai informacijos platinimo priemonės, perduodančios informaciją be asmeninio kontakto ir grįžtamojo ryšio. Masinių ir rinkiminių priemonių poveikis pasiekiamas per spaudos reklamą (laikraščiai, žurnalai), elektroninės reklamos priemones (televizija, radijas) ir iliustracinės – vaizdinės reklamos priemonės (iškabos, plakatai).

Asmeniško pardavimo privalumai yra šie:

Tiesioginis bendravimas. Tai abipusiai santykiai tarp dviejų ir daugiau asmenų;

Sukuriami ilgalaikiai santykiai. Asmeniškas pardavimas, prasidedantis vienkartiniais kontaktais, dažnai perauga į nuolatinius. Pardavėjas, nenorėdamas prarasti vartotojo stengiasi kuo geriau jį aptarnauti ir sudaryti palankiausias sąlygas (R.Virvilaitė, 2007).

Anketa yra anoniminė sudaryta iš 18-os klausimų, įskaitant ir demografinius duomenis. Buvo apklausiama 73,3% moterų ir 26,7% vyrų. Respondentai buvo supažindinami kas šią apklausą atlieka, kokiais tikslais ji atliekama ir kam bus panaudoti gauti rezultatai.

N=

p

1−p

e

2

z

+

p

1−p

N

=

0,25

0,03

2

1,96

+

0,25

34000

=

0,25

0,0009

1,96

+

0,25

34000

=

0,25

0,00034000

=735,29

2011 m. bendrovė „ICECO“ įsigijo Marijampolės žuvies produktų ir ledų gamybos įmonei „Kraitenė“ priklausiusį nekilnojamojo ir kilnojamojo turto kompleksą. Bendrovėje toliau tęsiamos ledų bei žuvies produktų gamybos bei prekybos tradicijos, įkurtas ir nuolat plečiamas „ICECO“ firminių parduotuvių tinklas.

UAB „ICECO“ dirba 430 nuolatinių darbuotojų, įmonėje veikia 4 gamybos cechai:

1/6 respondentų teigia, kad akcijos daro didelę įtaka, tada kai perkant vieną porciją antrą galima gauti nemokamai.

Daugiau nei pusę apklaustųjų vartoja žuvies produktus ir tik 1/10 visai nenaudoja žuvies produktų.

1/6 respondentų žuvies produktus penkiabalėje sistemoje vertina keturiais balais, o tai reiškia, kad žuvies produktus vertina gerai.

Marketingo kompleksas ir jo analizė. (2015 m. Gegužės 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-kompleksas-ir-jo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 04:40