Marketingo komplekso analizė IĮ “Paslaugų centras”


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Marketingo kompleksas teoriniu aspektu. Marketingo komplekso samprata. Prekė ir paslauga. Kaina. Paskirstymas. Rėmimas. Žmonės. Procesai. Fizinis aktyvumas. Paslaugų marketingo strategijos. Iį „Paslaugų centras“ marketingo komplekso analizė. IĮ „Paslaugų centras“ charakteristika. IĮ „Paslaugų centras“ mikroaplinka. Klientai. Tiekėjai. Rinka. Vartotojų elgesys. Rinkos segmentavimas. Marketingo komplekso formavimas. IĮ „Paslaugų centras“ teikiamos paslaugos. IĮ „Paslaugų centras“ kaina. Ryšiai su visuomene. Asmeninis pardavimas. Vidinis marketingas. Sąveikos marketingas. Išvados ir rekomendacijos. Informacijos šaltinių sąrašas.


Paslaugų verslas ekonomikoje užima vis svarbesnę vietą. Pasak L.Bagdonienės ir R.Hopenienės (2005) atgavusi nepriklausomybę ir įsitvirtinusi rinkos ekonomikos principus ūkyje, Lietuva sėkmingai integruojasi į Europos ir viso pasaulio ūkį, todėl Vakarų šalių paslaugų sektoriuje, vykstantys pokyčiai būdingi ir Lietuvai. Paslaugų sfera vertinama kaip sparčiausiai besivystanti Lietuvos ūkio dalis.

Temos aktualumas. XXI amžiuje paslaugų svarba yra neabejotina kiekvieno žmogaus gyvenime. Šiandien neįsivaizduojame savo būties be buitinių, mokymo, pervežimo, finansinių, draudimo, poilsio, grožio ir dar daugybės kitų paslaugų. Vartotojai paslaugų tiekėjams nuolatos „kelia kartelę“. Žvelgiant į Vakarų šalis, siekiama vartotojams paslaugas teikti, naudojantis kuo tobulesnėmis technologijomis, vis labiau gerinant jų kokybę irį didinant vartotojo galutinį pasitenkinimą suteikta paslauga.

Darbo objektas - IĮ „Paslaugų centras“ marketingo kompleksas.

Darbo tikslas - Išanalizuoti IĮ „Paslaugų centras“ marketingo kompleksą.

Darbo uždaviniai:

Prekė turi tam tikras savybes, kurios yra suskirstytos į tris lygmenys: pirminė, apčiuopiama ir išplėstinė prekė.

Pirminė prekė - tai pačios svarbiausios pagrindinės produkto savybės, nurodančios prekės paskirtį, pvz. maisto prekės - skirtos alkiui malšinti, indų ploviklis - skirtas indams plauti. Tačiau visos prekės turi dar ir kitokių savybių, kurios yra apčiuopiamos ir priskiriamos antrajam prekės lygmeniui apčiuopiamai prekei. Ji apima prekės pakuotę, ženklą, formą. Trečias lygmuo - išplėstinės savybės - tai vizualiai nepastebimos savybės, kurios skatina vartotoją rinktis vieną ar kitą prekę.

Prekės gali būti ne tik fiziniai daiktai, bet ir paslaugos.

Kiekviena įmonė turi turėti kainų skaičiavimo metodiką, kuri padeda:

Kainos nustatymas yra sudėtingas darbas, reikalaujantis daug žinių. Nustatant kainą, pirmiausia reikia išsiaiškinti veiksnius, kurie turi įtakos kainodarai. Paveikslėlyje pateikti veiksniai, turintys įtakos kainos nustatymui.

Mažose įmonėse kainas paprastai nustato vadovas, o didelėse įmonėse kainas nustato prekių grupės vadovai. Aukščiausios grandies vadovai nustato kainodaros tikslus ir tvirtina žemesnio lygio vadovų pasiūlytas kainas. Kituose versluose yra įsteigiami kainodaros padaliniai. Jie yra pavaldus marketingo, finansų padaliniams ar aukščiausios grandies vadovams.

Jei įmonei nepavyksta užimti didelės rinkos dalies jį gali kainą mažinti, bet sumažinus prekės kainą sumažėja ir įmonės pelnas.

Prekė pas vartotoją patenka paskirstymo kanalu.

Paskirstymo kanalų pasirinkimas yra strateginis sprendimas, nuo jo priklauso kaip prekė pasieks vartotoją.

Siekant rėmimo tikslų yra naudojamos rėmimo strategijos. Yra dvi rėmimo strategijos:

stūmimo strategija - tai tokia rėmimo strategija, kai kiekvienas paskirstymo

Kadangi paslaugų teikimas orientuotas į klientą ir jo suvokiamą vertę, tai kita šiame procese dalyvaujančių žmonių dalis yra klientai. Būtina įvertinti jų elgseną, vieno kliento įtaką kitam ir klientų įsitraukimo laipsnį rezultatu (V. Pranulis ir kt., 2008).

Šiame procese labai svarbus marketingo komplekso elementas yra žmogus.

Paslaugos teikėjas, prieš pasirinkdamas jos teikimo būdą, turi atsakyti į daugelį klausimų: koks bus teikėjo ir kliento santykis; koks turi būti kliento aptarnavimo protokolas; ar paslaugų įmonė atsako už visą paslaugos teikimo procesą, o gal kai kurias operacijas perduoda tarpininkams; kokią atmosferą turi sukurti paslaugas gaubianti erdvė; kaip kiekviename žingsnyje turi būti įtraukiamas klientas; koks įvairių paslaugų teikimo proceso žingsnių nuoseklumas rezultatu (V. Pranulis ir kt., 2008).

Gerai vykdomi procesai įmonėje yra raktas į sėkmingą įmonės veiklą.

Anot Elenos Vitkienės fizinis akivaizdumas gali būti išorinis fizinis ir vidinis fizinis. Išorinį fizinį akivaizdumą lemia pastato aukštis, architektūra, aplinka, kurioje yra pastatas, tvarka aplink įmonę, automobilių stovėjimo aikštelė, patrauklūs ženklai ar simboliai atspindintys įmonės ženklą, išorinis apšvietimas, kuris maloniai nuteikia vartotoją. Vidaus fizinis akivaizdumas tenkina vartotojo estetines reikmes, leidžia grožėtis aplinka ir nuspręsti ar naudotis šios įmonės paslaugomis. Vidinį akivaizdumą apima patalpų išplanavimas, dekoracijos, baldai, spalvos, oro temperatūra ir vėdinimas, įvairūs įrengimai, garsai. Išorinis ir vidinis akivaizdumas sukuria ypatingą atmosferą, kuri traukia lankytojus ir skatina pirkti įmonės paslaugas (E. Vitkienė, 2008).

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 23 puslapiai (5531 žodis)
  • Kolegija
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 86 KB
  • Marketingo komplekso analizė IĮ “Paslaugų centras”
    10 - 6 balsai (-ų)
Marketingo komplekso analizė IĮ “Paslaugų centras”. (2016 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-komplekso-analize-ii-paslaugu-centras.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:51