Marketingo komplekso analizė kursinis darbas


Marketingo kompleksas 7p. Imones analize pagal 7p rinkodara.

Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Marketingo kompleksas teoriniu aspektu. Marketingo komplekso samprata. Prekė ir paslauga. Kaina. Pateikimas. Rėmimas. Fizinis akivaizdumas. Procesas. Žmonės. Paslaugų marketingo strategijos. Uab „Revijona“ marketingo komplekso analizė. Uab „Revijona“ charakteristika. Uab „Revijona“ prekės ir paslaugos. Kainodara. Paslaugos teikimo vieta. Paslaugų rėmimas. Fizinė Uab „Revijona“ aplinka. Paslaugų teikimo procesas ir žmogus. Marketingo strategijos taikomos Uab „Revijoma“. Išvados ir rekomendacijos. Informacinių šaltinių sąrašas.


Kursiniame darbe nagrinėjamas įmonės, gaminančios prekes ir paslaugas, marketingo kompleksas, jo įtaka sėkmingai įmonės veiklai.

Įmonę supanti aplinka nuolat keičiasi. Norint išsilaikyti konkurencingoje rinkoje reikia operatyviai reaguoti į aplinkos pokyčius ir sugebėti greitai prie jų prisitaikyti. Labai svarbu išsiaiškinti vartotojų poreikius ir juos patenkinti. Tai padeda padaryti marketingo kompleksas.

Mokslinėje literatūroje pagrindiniais įvardijami 4 markletingo kompleksas elementai (prekė, kaina, paskirstymas ir rėmimas) – tai 4P modelis. Paslaugų įmonės dažniausiai naudoja papildytą marketingo kompleksą. Šiame darbe nagrinėjamas marketingo kompleksas remiantis 7P pagalba. Jį sudaro: prekė/paslauga (product), kaina (price), paskirstymas (place), rėmimas (promotion), žmonės (people), procesai (process), fizinis akivaizdumas (physical evidence).

Marketingo komplekso elementai turi veikti kaip visuma ir būti tarpusavyje suderinti. Norint pasiekti, kad įmonė taptų sėkmingai veikianti reikia sugebėti suderinti visus šiuos elementus, nes visi jie yra vienodai svarbūs.

Darbo objektas - UAB „Revijona“ marketingo kompleksas.

Darbo tikslas – Išanalizuoti UAB „Revijona“ marketingo kompleksą.

Darbo uždaviniai:

Pateikti marketingo komplekso sampratą.

Išanalizuoti marketingo komplekso elementų ypatumus teoriniu aspektu.

Pateikti UAB „Revijona“ charakteristiką.

Išnagrinėti UAB „Revijona“ taikomą marketingo komplkesą.

Pastaraisiais metais vis dažniau reiškiama nuomonė, kad tradicinis 4P požiūris į markeingo kompleksą nepakankamas, pasenęs, kas keturių marketingo elementų visai marketingo veiksmų (ypač taikomų paslaugų sferos įmonių) įvairovei apibūdinti neužtenka. Dažniausiai tvirtinama, kad paslaugų marketingo kompleksą sudaro ne keturi, o septyni elementai:

Visi marketingo komplekso elementai yra vienodai svarbūs įmonės veiklai. Įmonei reikia remtis visais marketingo komplkekso elemetais, norint kad jos veikla būtų sėkminga.

Šie sprendimai apima prekių asortimento kūrimą ir tobulinimą, prekių identifikavimą (prekių ženklus), pakuotę ir prekių asortimento formavimą. Norint priimti tinkamus sprendimus, pirmiausia reikia žinoti, pagal kokus kriterijus vartotojai sprendžia apie prekę.

Įmonė turi sukurti tokias prekes, kurios būtu parduodamos rinkoje ir galėtų patenkintų klientų poreikius.

Literatūroje minimos trys išskirtinės paslaugos savybės:

Neapčiuopimumas – jų negalima paliesti, sandeliuoti.

Tuo pačiu metu vyksta gamyba ir vartojimas – paslaugos tiekėjas turi būti fiziškai šalia paslaugos vartotojo, kai teikiama paslauga.

Nestandartiškumas – ne visada gaunama tokia pat paslaugos kokybė.

Šiais laikais gausėja mišrių prekių kiekis ir įvairovė. Net jei tai atskirai neminima, dauguma dabartinių prekių turi nors nedidelį paslaugų elementą. Be to, įvairiai derindamos daiktines ir paslaugų savybes, įmonės sudaro įvairesnį prekių asortimentą, kurį formuoti ir valdyti – vienas svarbiausių marketingo klausimų (V. Pranulis ir kt., 2008).

Pagrindinė marketingo komplekso elemento prekė paskirtis yra išsiasiškint kokią prekę ar paslaugą geriausiai gaminti pasirinktai klientų grupei. Kiek ji naudinga, reikalinga? Koks kos konkurencinis pranašumas?

Kaina yra vienintelis marketingo komplekso elementas, kuris atneša pajamas įmonei. Visi kiti marketingo komplekso elementai yra įmonės išlaidos.

P. Kotleris ir K. L. Kelleris teigia, kad nustatant kainą būtina įvertinti tris pagrindinius veiksnius: paklausą, kaštus ir konkurentų prekių kainas.

Kaštai nustato kainos „grindis“. Įmonė, įvertinusi konkurentų ir prekių pakaitalų kainas, nustato orientacinę savo prekės kainą. Pagal tai, kaip vartotojai vertina unikalias prekės savybes, nustatomos kainos „lubos“. Tačiau norint kainas nustatyti tiksliau, reikia konkretesniu metodų. Apibendrinant įvairių autorių kiek skirtingai apibūdinamus svarbiausius kainos nustatymo būdus, galima teigti, jog dažniausiai išskiriami šie pagrindiniai kainos nustatymo metodai:

kaštai plius antkainis (kaštai ir priedas);

kainos nustatymas didelės vertė pirkėjui pagrindu;

Vėliau įmonė pradeda mažinti prekės kainą ir pritrauktima daugiau vartotojų, kurie galima įsigyti prekę.

Jei įmonei nepavyksta užimti didelės rinkos dalies jį gli kainą mažinti, bet sumažinus prekės kainą sumažėja ir įmonės pelnas.

Pasak daugumos marketingo teoretikų, įmonė turi žinoti, kaip vartotojai suvokia prekės kokybę ir ją atitinkančią kainą. Pagal tai, kokią kainos ir kokybės poziciją vartotojų sąmonėje užima prekė, galimi devyni prekės kainos ir kokybės strategijų variantai: premijinių priedų strategija, didelės vertės strategija, labai didelės vertės strategija, padidintos kainos strategija, vidutinės vertės strategija, geros vertės strategija, apiplėšimo strategija, melagingos ekonomijos startegija, ekonomijos strategija (V. Pranulis ir kt., 2008).

Marketingo komplekso analizė kursinis darbas. (2015 m. Kovo 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-komplekso-analize-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 15:57