Marketingo konspektai


Marketingo konspektas. Marketingo konspektai.


Tačiau reklamos funkcijos priskyrimas išorinei reklamos agentūrai turi trūkumų: neįmanoma visiškai kontroliuoti reklamos proceso, sumažėja lankstumas, iškyla konfliktai, kai agentūros bando primesti savo darbo metodus, kurių klientas negali nei kontroliuoti, nei koordinuoti. Bet, nepaisydamos galimų problemų, įmonės supranta, kad joms labiau apsimoka samdyti specialistus.

Kaip dirba reklamos agentūra? Reklamos agentūros atsirado XIX amžiaus pabaigoje. Jas kūrė brokeriai ir pardavimų agentai, kurie dirbo žiniasklaidai ir gaudavo komisinius, pardavinėdami reklamos plotus bendrovėms. Laikui bėgant jie pradėjo savo klientams kurti reklamas. Galop buvo pradėtos steigti agentūros, daugiau dirbančios su reklamos užsakovais nei su žiniasklaida.

Labai didelių reklamos agentūrų, tokių kaip McCann – Ericson ir BBDO Group, apyvarta (pagamintos reklamos vertė) per metus siekia daugiau kaip 5 milijardus dolerių.

Daugelis agentūrų turi pakankamai personalo ir išteklių visoms reklamos kampanijos stadijoms valdyti – nuo marketingo plano sudarymo iki reklamos kampanijos kūrimo bei surengimo ir reklamos poveikio vartotojui įvertinimo.

Reklamos agentūroje paprastai yra keturi skyriai:

kūrybos skyrius, kuriame kuriamos ir gaminamos reklamos;

žiniasklaidos skyrius, kuriame parenkamos žiniasklaidos rūšys ir skelbiama reklama;

tyrimų skyrius, kuriame tiriamos tikslinių auditorijų savybės ir norai;

verslo skyrius, kuris rūpinasi pačios agentūros veikla.

Kiekvienam klientui paskiriamas atsakingas asmuo, kiekvieno skyriaus darbuotojai paskiriami dirbti su vienu ar keletu klientų.

Reklamos agentūroms mokami honorarai ir komisiniai. Didesni honorarai mokami agentūroms, kurios žiniasklaidoje gali paskelbti daugiau reklamos. Tačiau reklamos užsakovai, ir pačios agentūros vis labiau nepatenkinti komisinių sistema. Stambūs reklamos užsakovai skundžiasi, kad jie turi mokėti brangiau už tas pačias paslaugas, negu mažesni reklamos užsakovai, nes jie daugiau reklamuoja. Reklamos užsakovai mano, kad komisinių sistema skatina juos nenaudoti pigesnių žiniasklaidos rūšių ir trumpų reklamos kampanijų. Agentūros nepatenkintos, nes jos suteikia papildomas paslaugas klientams, už kurias joms nėra mokama. Komisinių sistema taip pat skatina žiūrėti pro pirštus į naują vertingą besiplečiančią žiniasklaidos rūšį – internetą. Todėl nauji užmokesčio už reklamos agentūros darbą metodai gali būti fiksuoti honorarai, valandiniai įkainiai, premijinis užmokestis už reklamos kampanijų organizavimą arba šių metodų derinys.

Agentūrų verslą veikia dar viena tendencija. Daugelis agentūrų nori plėstis diversifikuodamos (įvairindamos) teikiamas marketingo paslaugas. Šios naujos agentūros siūlo visą integruotojo marketingo ir rėmimo paslaugų rinkinį po vienu stogu – reklamos, pardavimų skatinimo, marketingo tyrimų, ryšių su visuomene, tiesioginio ir interneto marketingo paslaugas. Kai kurios jų papildomai teikia marketingo konsultacijas, televizijos reklamos gamybos paslaugas ir rengia apmokymus. Tai daroma norint tapti savo klientams ne tik užsakymų vykdytojais, bet ir rinkodaros partneriais.

Bendrovėms patinka pirkti marketingo paslaugas iš vienos agentūros. Tai teikia daug pranašumų – įmonė gali daryti didesnę įtaką reklamos agentūrai, nes su vienu “rangovu” bendrauti yra daug lengviau nei su keliais, įmonės produktų rėmimo procesas supaprastėja, įskaitant ir patogumą, kad honorarai aptariami tik vieną kartą; be to, garantuojama, kad įmonės marketingo veikla visose rinkose bus vieninga; didelė, tarptautinė, plačius ryšius turinti agentūra gali padėti greitai perteikti geras idėjas į daugelio šalių rinkas.

Tačiau daugelis agentūrų pastebi, kad reklamos užsakovai dažnai nori tik tradicinių žiniasklaidos reklamos, tiesioginio marketingo, pardavimų skatinimo ir kartais dar ryšių su visuomene paslaugų. Bendrovės – klientės amžinos konkurencijos erdvėje nori turėti pasirinkimą iš keleto agentūrų. Kai kurios bendrovės, pavyzdžiui Coca Cola, ieško kūrybinės įvairovės, todėl jos reklamą rengia daugybė mažų ir didelių agentūrų. Kitos, tokios kaip olandų elektronikos bendrovė Philips, savo globaliai reklamos strategijai ieško vieno specialisto. Procter&Gamble, Nestle naudojasi trijų – šešių agentūrų paslaugomis.

Atsižvelgiant į tai, daugelis agentūrų nebeteikia jų veiklai nebūdingų paslaugų, koncentruojasi į tradicinių paslaugų teikimą ir specializuojasi tam tikroje srityje. Agentūros taip pat steigia savo padalinius – mažesnes, nepriklausomas agentūras, kurios gali rengti reklamos kampanijas. Netrukdomas didelės agentūros biurokratų.

Marketingo konspektai. (2015 m. Vasario 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-konspektai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 13:47