Marketingo mikroaplinkos analizė UAB „Eternit baltic“


Logistikos kursinis darbas.

Įvadas. Moksliniai prekybos įmonių mikroaplinkos analizės metodai teoriniu požiūriu. Rinkodaros aplinkos sąvokos. Pirkėjų analizė. Konkurentų analizė. Tiekėjų analizė. Pardavimų partnerių- pagalbininkų analizė. Marketingo mikroaplinkos analizė UAB ,,eternit baltic“. UAB ,,Eternit Baltic“ charakteristika. UAB ,,Eternit Baltic“ pardavimų pagalbininkų analizė. UAB ,,Eternit Baltic“ klientų analizė. UAB ,,Eternit Baltic“ tiekėjų analizė. UAB ,,Eternit Baltic“ konkurentų analizė. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas.


Makroaplinką sudaro galingesnės visuomenės jėgos, kurios veikia visą mikroaplinką (P. Kotler 2000). Mikroaplinką sudaro keletas veikėjų– kiti bendrovės skyriai, tiekėjai, rinkodaros tarpininkai, klientai, konkurentai ir įvairios kontaktinės auditorijos, kurių visuma sudaro bendrovės vertės pateikimą vartotojui.

Ch. U. Tägeris aplinką apibūdina kaip visumą už įmonės ribų veikiančių jėgų, darančių tiesioginę ir netiesioginę įtaką įmonės veiklai. Aplinkos veiksnius skirsto į bendruosius (makroaplinka) ir specifinius (mikroaplinka). Mikroaplinką sudaro – pirkėjai, konkurentai, tiekėjai, pardavimo tarpininkai, pardavimo pagalbininkai. Ši aplinka – tai visuma jėgų, tiesiogiai darančių įtaką įmonės veiklai (Ch. U. Täger 2005).

Atsižvelgiant į minėtų autorių nuomonę, tikslinga tiriamai mikroaplinkai priskirti: pirkėjus, konkurentus, tiekėjus, pardavimų pagalbininkus.

Rinkodaros literatūroje pateikiama daug siūlymų, kaip klasifikuoti pirkėjus. Vokietijoje gana populiari Brigitos tipologija. Pagal B. Tiez (2002) pirkėjai skirstomi į 6 tipus:

Pirkėjų struktūros tyrimas – tai socialinės ir ekonominės informacijos apie esamus ir potencialius prekybos įmonės pirkėjus rinkimas bei analizė. Jos tikslas – apibūdinti pirkėjų sudėtį ir, remiantis tuo, diferencijuotai planuoti rinkodaros priemones. Yra skiriami tokie prekybos įmonių pirkėjai– asmeniniai ar įmonės:

1. Nuolatiniai pirkėjai, kurie nuolat perka tam tikroje pirkimo vietoje ir teikia jai pirmenybę;

2. Nenuolatiniai pirkėjai, kurie tam tikroje prekybos vietoje perka kartais;

3. Atsitiktiniai pirkėjai, kurie iš anksto neplanuodami atsitiktinai tam tikroje prekybos vietoje perka ar tik vienintelį kartą pirko.

Svarbu išanalizuoti pirkėjų poreikius. Ištyrus poreikį reikia pateikti pirkėjui tai, ko jam reikia, ką gali įvertinti ir apmokėti. Pirkėjai nusprendžia, kokios prekės ir paslaugos jiems reikalingos. Nuo pirkėjų sprendimo priklauso ir organizacijos veiklos rezultatai. Svarbu išstudijuoti, kas nulemia pirkėjų apsisprendimą įsigyti prekę: kaina, kokybė, aptarnavimas, asmeniniai kontaktai ar kt. veiksniai. Būtina sužinoti, koks organizacijos, jos prekių ar paslaugų įvaizdis susiformavo pirkėjų akyse.

Parenkant prekybos vietą reikia atsižvelgti į tai, kad būtų patogu aptarnauti kuo didesnę dalį aptarnaujamo rajono. Svarbu išsiaiškinti kaip pirkėjas renkasi pirkimo vietą. Reikia įvertinti veiksnius, dėl kurių pirkėjas lankosi parduotuvėje:

4. Pirkėjui reikia nematerialių paslaugų (konsultacijos dėl tam tikros prekės).

A. D. Aakeras, siūlo konkurentus analizuoti tokia tvarka: pirma – konkurentus identifikuoti, po to juos įvertinti. Identifikuojant konkurentus išsiaiškinama kas yra pagrindiniai konkurentai, kokie yra prekių pakaitalų gamintojai, kas yra potencialūs konkurentai, kokie yra įėjimo į rinką barjerai. Konkurentus galima identifikuoti pagal pirkėjų pasirinkimą, pagal konkurentų strategijų panašumus, naudojant strateginių grupių koncepciją. Nustačius pagrindinius konkurentus, reikia juos įvertinti atsižvelgiant į jų: tikslus ir strategijas, įvaizdį, stiprybes ir silpnybes ir konkurentų sugebėjimus pasinaudoti nepatenkintų vartotojų poreikiais.

Konkurentų stiprioms ir silpnoms pusėms įvertinti A. D. Aaker (2005) siulo analizuoti:

1. Vadybą (strateginiai tikslai ir planai, įmonės kultūra, planavimo sistema, personalo lojalumas, ir kaita ir pan.);

2. Rinkodarą (orientacija į pirkėją, prekių asortimentas, prekės ženklo įvaizdis, kainų politika, prekių paskirstymas, marketingo komunikacija, prekių aptarnavimas ir pan.);

3. Pirkėjus (rinkos dalis, tikslinės rinkos, pirkėjų lojalumas ir pan.);

4. Inovacijas (techniniai prekės ir paslaugos pranašumai, naujų prekių (paslaugų) kūrimas naujos technologijos ir pan.);

E. M. Porteris analizuojant konkurentus, siūlo atkreipti dėmesį į panašius etapus, kaip ir A. D. Aakeris. Autoriaus siūlomos analizės kryptys labiau sukonkretintos:

  • Logistika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (5478 žodžiai)
  • Kolegija
  • Logistikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 100 KB
  • Marketingo mikroaplinkos analizė UAB „Eternit baltic“
    10 - 2 balsai (-ų)
Marketingo mikroaplinkos analizė UAB „Eternit baltic“. (2017 m. Sausio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-mikroaplinkos-analize-uab-eternit-baltic.html Peržiūrėta 2017 m. Sausio 18 d. 01:46