Marketingo mikroaplinkos analizė


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Marketingo mikroaplinkos teorinis pagrindimas. Marketingo samprata. Marketingo aplinkos samprata. Mikroaplinką įtakojantys veiksniai. Pirkėjai. Konkurentai. Pardavimo tarpininkai bei tiekėjai. Mikroaplinkos analizė Uab „Mažeikių statybos kompanijoje“. Įmonės charakteristika. Įmonės mikroaplinkos veiksniai. Pirkėjų analizė. Konkurentų analizė. Pardavimo tarpininkų bei tiekėjų analizė. Išvados. Informacijos šaltinių sąrašas. Priedai.


Darbo tikslas – įvertinti UAB „Mažeikių statybos kompanijos“ mikroaplinką.

Darbo uždaviniai:

pateikti teorinės literatūros analizę apie marketingo mikroaplinką;

pateikti UAB „Mažeikių statybos kompanija“ charakteristiką;

išanalizuoti įmonės mikroaplinką įtakojančius veiksnius.

Darbo objektas – UAB „Mažeikių statybos kompanijos“ mikroaplinkos įvertinimas.

Kai rinkoje yra daug smulkių pardavėjų, parduodančių panašias prekes ar paslaugas, tai vadinama grynąja konkurencija. Pirkėjų taip pat yra daug, jie perka nedidelį prekių kiekį ir todėl kiekvienas jų neturi daug įtakos. Į tokią rinką įmonei nesunku įeiti ir iš jos išeiti. Pirkėjai ir pardavėjai turi visą reikalingą informaciją apie prekių ar paslaugų pasiūlą ir paklausą, kainas.

Tačiau realiame ekonominiame gyvenimo tobulos konkurencijos nėra, nes nei pirkėjai, nei pardavėjai neturi visos reikalingos informacijos. Gana retai konkurentai siūlo visiškai vienodas prekes ar paslaugas ir turi vienodas konkuravimo sąlygas.

Kiekviena įmonė stengiasi išskirti savo prekes ar paslaugas iš kitų. Tada atsiranda monopolinė konkurencija. Jai būdinga, kad rinkoje yra daug pardavėjų, siūlančių panašias, tačiau pirkėjo požiūriu ne identiškas prekes. Šioje konkurencijoje kiekvienos įmonės tikslas – sukurti įvaizdį, kad jos prekės ar paslaugos išsiskiria iš kitų savo savybėmis, yra unikalios, savitos.

Oligopolinėje rinkoje veikia kelios stambios įmonės ir kiekviena jų kontroliuoja didelę rinkos dalį. Naujai įmonei patekti į tokią rinką yra sunku. Viena svarbiausių priežasčių – didelių investicijų poreikis. Oligopolinėse rinkose konkurentai priklauso vienas nuo kito. Kadangi jų nedaug, todėl galima nesunkiai sekti ir reaguoti į kiekvieno iš jų marketingo veiksmus. Oligopolinėje rinkoje dažniausiai yra tobulinama technologija, gerinama gaminių ar paslaugų kokybė, plečiamos teikiamos paslaugos, didinamos garantijos.

Marketingo mikroaplinkos analizė. (2015 m. Vasario 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-mikroaplinkos-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 10:37