Marketingo planas Ekologija


Marketingo kursinis darbas. Verslo aprašymas. Rinkodara. Rinkos analizė. Pest analizė. Jėgų- m. porterio analizė. Konkurentų analizė. Marketingo tyrimai. išvados. Anketos duomenų analizė. Swot analizė. Marketingo strategija. Marketingo misija. Marketingo stretegija. Marketingo veiklos tikslai. Marketingo strategijos pasirinkimas. Tikslinio segmento išskyrimas. Pozicionavimas. Marketingo taktikos analizė. Biudžetas. Išvados.


Mūsų įmonės pavadinimas „EkoVIK“ atspindi naują ir sveiką požiūrį į gyvenimą. IĮ „EkoVIK“ siūlo Jums alternatyvą: pakeiskite kasdien vartojamus, sveikatai kenksmingus produktus į natūralius, ekologiškus. Taip Jūs išsaugosite savo ir savo vaikų sveikatą, įnešite indėlį į SVEIKOS Lietuvos ateitį.

Dėl visų šių priežasčių ir kilo idėja įsteigti įmonę, kuri propoguotų sveiką gyvenimo būdą ir padėtų žmonėms įskiepyti suvokimą apie jų vartojamus nuodus organizmui ir sveikatai.

Paklausa numatoma pakankamai didelė, jei žmonės įvertins mūsų parduodamas prekes. Mūsų įmonė už kitas įmones galėtų būti pranešesnė vien tuo, jog teikiame kokybiškas, bet pigesnes paslaugas, bei gaminius, kurių pasirinkimas yra gausesnis. Mes geranoriškai atsižvelgsime į visus vartotojų pageidavimus ir stengsimės plėsti lojalių klientų gretas. Mūsų įmonės paklausa neturėtų svyruoti priklausant nuo sezono.

Mūsų prekės ir paslaugos bus paklausios, nes :

Kainos lyginant su konkurentų bus žemesnės

Teiksime išskirtines paslaugas, kurių negali pasiūlyti mūsų konkurentai

Mūsų įmonė specializuojasi ne tik ties viena paslauga ar preke.

Tapti įmone, kurios vardas būtų žinomas visoje Lietuvoje

Teikti pigius ir kokybiškus produktus, bei paslaugas

Skatinti vis didesnį susidomėjimą ekologiškomis prekėmis, bei jų naudojimą

Rinkos tyrimas yra informacijos rinkimas apie prekes ir paslaugas, jų paklausą rinkoje, esamą konkurenciją, kainas ir pačias veiksmingiausias marketingo priemones. Tokia informacija reikalinga norint sėkmingai konkuruoti rinkoje, nes be jos neįmanoma išsiaiškinti trūkumus susietus su nauju produktu. Be to tai pati veiksmingiausių priemonių norint įvertinti verslo idėjos realumą.

Mūsų įmonės rinka yra ekologiškų produktų pardavimo rinka. Be to, mes išskyrėme tikslinę rinką – tai dirbantys žmonės, kurie perka ekologiškus produktus ir prekes. Šiuo metu IĮ “Eko VIK“ teikiamos paslaugos orientuotos tik į Vilniaus miestą, tačiau, remiantis apklausos duomenimis, ateityje numatoma perspektyva plėstis į kitus Lietuvos miestus, tokius kaip Kaunas. Taigi, mūsų įmonės paslaugos konkuruoja tarp kitų įmonių teikiamų ekologiškų produktų Vilniuje. Plačiau konkurentus apžvelgsime konkurentų analizės skyriuje.

Šiuo metu rinkos paklausa yra didelė, nes žmonės yra suinteresuoti ką jie valgo ar naudoja buityje. Padaugėjus susirgimų dėl nekokybiško, modifikuoto maisto, kuris yra pripildytas chemikalais, ar higienos priemonių, kurios sukelia alergijas, žmonės vis labiau atkreipia dėmesį ką jie perka. Todėl paklausa nuolat auga.

Rinkos potencialas (kiek rinkoje gali būti parduodama iš viso):

Potencialo nustatymui bus naudojamas perkamosios galios indekso metodas. Jis naudojamas asmeninio vartojimo prekių rinkoms. Nustatant rinkos potencialą mūsų atveju tai - didžiausią ekologiškų produktų paklausą, randamas apyvartos greitis bei potencialių vartotojų skaičius. Remiantis antriniais šaltiniais apskaičiuotas potencialių ekologiškų produktų vartotojų skaičius. Taikėme grandininį koficientų metodą, kurio pagrindinis kriterijus nustatyti potencialius vartotojus, kurie pagrinde buvo jauni žmonės. Tai paaiškina tuo, kad jauni žmonės yra suinteresuoti savo mitybą sudarančiais produktais, ką valgo jų vaikai, nes labai daug alergijų ir kitų sveikatos sutrikimų sukelia nesveiki maisto produktai. Būtent jauni žmonės, t.y. 14-29m. Lietuvoje sudaro 24% ( 790493 ).

IĮ “ EkoVIK” atliko apklausą ir nustatė, kad 68% iš apklaustųjų perka ir naudoja ekologiškus produktus. Iš viso Lietuvoje yra 790493 jaunų žmonių, taigi 68% bus 537535 žmonių, kurie perka ir naudoja ekologiškus produktus. Apyvartos greitis apskaičiuojamas remiantis pardavimo šakos dabartinės apimties santykiu su vartotojų skaičiumi.Šalies rinkoje ekologiškų produktų parduodama 51846276 vnt. per metus, apyvartos greitis 94vnt/žmogui (51846276/790493=94vnt/žmogui). Nustačius rodiklius galima apskaičiuoti ekologiškų produktų potencialą. Jis randamas potencialių vartotojų skaičių dauginant iš vidutinio prekių apyvartos greičio šalyje. Potencialas bus 50528292 vnt.

( 537535 * 94 = 50528292 vnt. )

Lietuvos rinkoje ekologiškų produktų pardavimo apimtis per metus siekia 51846276 vnt.

Apklausos duomenys rodo, kad 68% iš 50 apklaustų žmonių naudotųsi mūsų paslaugomis.

Esant mūsų įmonės teikiamų paslaugų paklausai, per metus planuojame parduoti 52596021 vnt. produktų. Lyginant su Lietuvos rinkoje kopijavimo paslaugų šakos pardavimo studentams apimtimi mes užimsime 9% rinkos (5184627/52596021 =0,09). Ateityje žadame plėstis ir užimti didesnę rinkos dalį.

Mūsų apklausa parodė, kad rinkos augimo tempai yra dideli, nes iš visų apklaustųjų daugiau kaip pusė įvardino, kad jie naudoja ekologiškus maisto produktus ir paslaugas. Reikia paminėti, kad apklausoje dalyvavo nedidelė žmonių dalis, kurie naudoja ekoligišką produkciją, todėl galime teigti, jog pradėjus verslą atsiras dar daugiau pirkėjų, kurie norės įsigyti mūsų siūlomus produktus ir paslaugas, todėl galime daryti išvada, kad mūsų rinka augs dar sparčiau.

Marketingo planas Ekologija. (2015 m. Lapkričio 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-planas-ekologija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 03:57