Marketingo samprata


Marketingo konspektas.

Socialinis etinis marketingas. Makroaplinkos ekonominė aplinka. Makroaplinka ekonominė aplinka. Makroaplinka socialinė – kultūrinė aplinka. Makroaplinka politinė teisinė aplinka. Mokslinė technologinė aplinka. Geografinio segmentavimo kriterijai. Demografinio segmentavimo kriterijai. Psichografinio segmentavimo kriterijai. Segmentavimo pagal vartotojo elgseną kriterijai. Segmentavimas pagal įmonės dydį. Segmentavimas pagal įmonių pirkimo požymius. Segmentavimas pagal vartotojo elgseną. Charakteristika Aukštas Vartotojo įsitraukimas -->. Išplėstas problemos sprendimas Ribotas problemos sprendimas. Analizuojamų prekių ženklų skaičius. Analizuojamų prekybos vietų skaičius. Analizuojamų prekės charakteristikų skaičius. Naudojamų išorinės informacijos šaltinų skaičius. Laiko sąnaudos informacijos paieškai. Alternatyvų informacijos vertinimas. Sprendimo pirkti priėmimas. Socialinė ir fizinė aplinka. Reakcijia elgsena po pirkimo. Vartotojo elgsena lemiantys veiksniai. Pirkimo elgsena organizacijų rinkoje. Visuomet „ prisijungę “.


•Marketingo vykdytojų kategorija apima verslo įmones, visuomenines organizacijas, politines partijas, religines bendruomenes ir kt.

Poreikiai yra biologiškai apibrėžti (maistas, vanduo, pastogė), tuo tarpu norai yra išmoktos reakcijos į šių poreikių tenkinimą.

•Pirminė paklausa: vartotojai skatinami pirkti prekę ar paslaugą, nepriklausomai nuo to, kokį prekės ženklą jie renkasi.

•Antrinė paklausa: vartotojai skatinami pirkti konkretų prekės ženklą. Ši paklausa gali atsirasti tik tuo atveju, jei egzistuoja pirminė paklausa.

•Erdvės atotrūkis. Prekės gamybos ir jos vartojimo vieta daugeliu atvejų nesutampa.

4. Didėja lojalių pirkėjų ratas. Įmonė juos pažįsta ir dar geriau tenkina poreikius

5. Gaunama daugiau pelno, kuris panaudojamas dar geriau pažinti ir tenkinti vartotojų poreikius

1. Įmonė ištiria esamus ir potencialius poreikius bei numato jos galimybes atitinkančius bei

3. Geriau poreikius tenkinančios ir visuomenės nuostatoms neprieštaraujančios prekės labiau

Marketingo mikroaplinka –tai visuma išorinių jėgų, kurios tam tikroje teritorijoje veikia įmonės marketingo sprendimus, tačiau kurioms ji gali daryti tam tikrą įtaką.

Makroaplinkos: ekonominė aplinka–tai marketingo makroaplinkos elementas, pasireiškiantis tam tikrais ūkio dėsningumais bei tendencijomis, kurie daro įtaką marketingo sprendimams ir veiksmams.

•Tekamasis nedarbas –trumpalaikis, kuris atsiranda dėl to, kad darbuotojai dėl vienokių ar kitokių priežasčių trumpam netenka darbo.

•Demografiniai rodikliai: šeimos struktūra ir dydis, gyventojų pasiskirstymas pagal lytį, amžių, išsilavinimą, gyvenamąją vietą, profesiją, tautybę ir pan.

•Pagrindinės kultūrinės vertybės: žmonių požiūris į pačius save, tarpusavio santykiai, santykiai su visuomene, visuomenės institucijomis, žmonių santykis su gamta, požiūris į visatą.

4.ES valstybių narių teisės normos, apimančios keturių rūšių teisės aktus: reglamentus, direktyvas, sprendimus ir rekomendacijas bei nuomones.

Prekės pirkimo ir vartojimo motyvai (pigiau, daugiau už tą pačią kainą, gražiau atrodo, labiau atskleidžia socialinį statusą ir pan.)

Lojalumo tam tikrai prekei ar prekės ženklui lygis (labai prisirišę, vidutiniškai prisirišę, nuolat išbando ką nors nauja)

•Marketingo sprendimų, skirtų paveikti vartotojų sprendimus, siekiant paskatinti pirkti tam tikras prekes, priėmimas ir įgyvendinimas.

Poreikio suvokimas atsiranda, kai vartotojas jaučia reikšmingą neatitikimą tarp esamos situacijos ir siekiamos arba idealios situacijos. Šis skirtumas vartotojui sukelia įtampą ir diskomfortą.

Žemo įsitraukimo (rutininio sprendimo) situacijose vartotojas po šio etapo iškart priima sprendimą pirkti (4 etapas).

Informacijos paieška –tai procesas, kurio metu vartotojas tyrinėja savo aplinką, ieškodamas jam reikalingos informacijos sprendimui priimti.

•Vidinės informacijos paieška vykdoma tada, kai pats vartotojas turi pakankamai jam reikalingos informacijos apie prekę iš ankstesnės prekės vartojimo patirties ar anksčiau vykdytos informacijos paieškos.

•Išorinės informacijos paieška atliekama nagrinėjant išorinius informacijos šaltinius (reklama, draugai, šeimos nariai, konsultantai, atsiliepimai internete ir pan.)

Alternatyvų vertinimas - tai sudėtingiausia viso proceso dalis. Nėra vienos bendros, visiems vartotojams tinkamos alternatyvų vertinimo schemos.

•Atkuriamas alternatyvų rinkinys apima prekes, kurios jau yra vartotojo atmintyje, ir tas, kurios pastebimos pardavimo vietoje. Vartotojai dažnai į šį rinkinį įtraukia stebėtinai mažai alternatyvų.

Sprendimo pirkti priėmimas dažnai yra ne paprastas, rutininis sprendimas, bet apima daug daugiau nei vien apsilankymą parduotuvėje

Vartojimo situacija apima pirkėją, pardavėją ir prekę ar paslaugą, bet taip pat ir daug kitų veiksnių, pavyzdžiui, priežastis, kodėl pirkimo sprendimas yra priimamas, ar tai, kaip fizinė aplinka nuteikia pirkėją. Kiekvienoje situacijoje asmuo atlieka skirtingus vaidmenis. Jų išsiaiškinimas leidžia „atspėti“, ką vartotojas ketina pirkti.

  • Marketingas Konspektai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Viktorija
  • 10 puslapių (3522 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo konspektai
  • Microsoft Word 78 KB
  • Marketingo samprata
    10 - 1 balsai (-ų)
Marketingo samprata . (2017 m. Lapkričio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-samprata.html Peržiūrėta 2018 m. Sausio 23 d. 06:22