Marketingo strateginis planas


Marketingo kursinis darbas. Paslaugos aprašymas. Rinkos segmentavimas. Geografinis segmentavimas. Demografinis segmentavimas. Psichografinis segmentavimas. Segmentavimas pagal vartotojų elgseną. Rinkos segmentų patrauklumas. Tikslinio rinkos segmento parinkimas. Konkurentų analizė. Edukacinių pamokėlių išskirtinumas. Prekės pozicionavimas. Konkuruojančios prekės paslaugos ar ženklai. Svarbiausi atributai , lemiantys vartotojų apsisprendimą pirkti mūsų prekės paslaugos ir konkuruojančių prekių paslaugų ar prekės ženklų atveju. Mūsų paslauga. Esama pozicija. Norima pozicija. Pagrindinės prekės paslaugos savybės. Mūsų prekės paslaugos pozicionavimo teiginys. Prekės paslaugos sprendimai. Kainodaros sprendimai. Paskirstymo strategija. Rėmimo sprendimai. Pardavimų skatinimas. Reklama spaudoje. Interneto svetainės sukūrimas ir palaikymas. Reklama internete.


Remiantis V. Pranulio, A. Pajuodžio ir kitų autorių vadovėliu „Marketingas“, rinkos segmentavimo sąvoka apibūdinama kaip „rinkos skaidymasis į dalis, kuriose vienodai ar panašiai reaguojama į marketingo veiksmus“. Vadinasi atlikti rinkos segmentavimą - reiškia išspręsti vartotojų tipologijos, arba klasifikavimo pagal požymius, uždavinį. Šiuo atveju savo kuriamą paslaugą nagrinėsiu vartojimo prekių/paslaugų rinkos segmentavimo atžvilgiu. Šis rinkos segmentavimas susideda iš keturių požymių: geografinio, demografinio, psichografinio, vartotojo elgsenos.

Geografinis segmentavimas

Šioje dalyje vartotojai skirstomi į grupes pagal tam tikrą geografinį požymį – miesto gyventojų ir kaimo gyventojų segmentą, taip pat rinką galima suskirstyti ir pagal administracines teritorijas, vietovės geografines ypatybes.

Šią paslaugą planuojama teikti pajūrio kurorte. Tačiau paslaugos vartotojai dažniausiai bus ne jo gyventojai, o svečiai. Dažniausiai atostogauti pajūryje su vaikais renkasi didesnių miestų gyventojai, norintys pakeisti aplinką, taip pat pabėgti nuo miesto triukšmo ir pasimėgauti gamta ir ramybe.

Demografinis segmentavimas

Ši rinka yra segmentuojama išskiriant žmonių amžių ir lytį, jų išsilavinimą ir užsiėmimą, šeimos gyvenimo ciklo etapą, jos dydį ir pan.

Segmentuojant paslaugą pagal šį požymį, edukacinės pamokėlės yra orientuotos į vaikus, kurių tėvams nuvargintiems greitai besisukančio gyvenimo tempo, ypač svarbios tampa atostogos, taip pat jaunos šeimos linkusioms išbandyti naujoves, šios paslaugos atsiradimas padėtų suderinti poilsį ir vaikų priežiūrą atostogų metu.

Psichografinis segmentavimas

Būtent šis rinkos segmentavimas remiasi vartotojų suskirstymus į grupes remiantis psichologiniais požymiais. Tai reiškia, jog šioje segmentavimo dalyje pabrėžiamas vartotojų gyvenimo būdas, charakterio bruožai ir asmenybės tipai.

Marketingo strateginis planas. (2015 m. Vasario 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-strateginis-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 16:22