Marketingo tarptautinėse rinkose sprendimai: IKEA kompanijos atvejis


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Ikea charakteristika. IKEA istorija ir struktūra. IKEA veikla ir jos rodikliai. Strateginiai kompanijos ikea tarptautinio marketingo sprendimai. Rinkos segmentavimas ir pozicionavimas. Įėjimo į užsienio rinkas būdų parinkimas. Taktiniai „Ikea“ tarptautinio marketingo sprendimai. Prekės sprendimai. Kainų sprendimai. Paskirstymo sprendimai. Rėmimo sprendimai. Ikea sėkmę tarptautinėse rinkose lėmusių tarptautinio marketingo sprendimų identifikavimas ir šių sprendimų pritaikymo Lietuvos įmonių tarptautinio verslo praktikoje galimybės. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Darbo aktualumas. Globalizėjant pasauliui atsiranda vis daugiau įmonių, kurios savo veiklą plečia įvairiose pasaulio šalyse. Tačiau norint sulaukti sėkmės tarptautinėje rinkoje, reikia tinkamai įvertinti savo galimybes ir nustatyti savo veiklos planą. Svarbiausi etapai – tai taktinių ir marketingo komplekso suformavimas, kuriuos įmonės turi priimti atsižvelgdama ne tik į įmonės interesus, bet ir kiekvienos šalies vartotojų poreikius atskirai. Šiai dienai yra keletas dešimčių įmonių, kurios sėkmingai veikia pasauliniu mastu ir yra įsitvirtinusios daugumoje pasaulio šalių. Puikus globalios įmonės pavyzdys galėtų būti pasaulio masinės prekybos mažmenininkas – IKEA. Norint suprasti jos sėkmingo įsitvirtinimo tarptautinėjė rinkoje priežastis, reikia išanalizuoti IKEA veiklą ir sprendimus nuo pat veiklos pradžios iki šių dienų.

Nagrinėjama problema. Kokius strateginius ir marketingo sprendimus taiko IKEA kompanija norėdama sėkmingai įeiti ir išsilaikyti skirtingose užsienio rinkose.

Darbo tikslas. Išsiaiškinti IKEA kompanijos vykdomus strateginius ir marketingo sprendimus ir jų pasėkmes įmonei.

Darbo uždaviniai:

Apžvelgti IKEA kompanijos veiklos istoriją ir struktūrą.

Susipažinti su IKEA kompanijos veiklos sritimis bei rezultatais.

Išnagrinėti IKEA kompanijos strateginius sprendimus: rinkos segmentavimą ir pozicionavimą bei įėjimo į rinkas būdus.

Identifikuoti kompanijos sėkmę tarptautinėse rinkose lėmusių tarptautinio marketingo sprendimus ir šių sprendimų pritaikymo Lietuvos įmonių tarptautinio verslo praktikoje galimybes.

Tyrimo metodai. Tyrimas buvo atliktas remiantis antrinių duomenų analize: įmonės finansinėmis ataskaitomis, įmonės internetiniu puslapiu bei socialiniais tinklais, publikacijomis, moksliniais straipsniais bei metiniais panešimais.

IKEA istorija prasidėjo 1926 metais pietinėje Švedijoje, kur gyveno jos steigėjas Ingvar Kamprad Smaland. Jo namai buvo „Elmtaryd“ ūkis netoli mažo kaimelio Agunnaryd. Būdamas jaunas berniukas Ingvar žinojo, kad kada nors jis kurs savo verslą.

1920 – 1930 metai. Būdamas 5 metų (1926 metais) Ingvar Kamprad savo kaimynams pradėjo pardavinėti rungtynių bilietus. Po metų pasinaudodamas dviračiu, berniukas pardavimus išplėtė už kaimelio ribų. Jis pirkdavo rungtynių bilietus urmu, o vėliau perpardavinėdavo juos atskirai ir taip užsidirbdavo. Vėliau Ingvar Kamprad pradėjo pardavinėti gėlių sėklas, atvirukus, Kalėdinių eglučių papuošalus, pieštukus bei tušinukus.

1940 – 1960 metai. IKEA buvo įkurta 1943 metais, kai Ingvar Kamprad buvo 17 metų ir jo tėvas kaip atlygį už sėkmingai baigtas studijas davė jam pinigų. Jis juos panaudojo savo verslo įkūrimui. Trumpinys IKEA kilo iš jos įkūrėjo vardo ir pavardės pirmųjų raidžių (Ingvar Kamprad) bei jo namų, kuriuose praleido paauglystę, pavadinimo (Elmtaryd, Agunnaryd). IKEA pačioje pradžioje buvo prekiaujama rašikliais, aplankais, paveikslų rėmais, stalo bėgiais, laikrodžiais, juvelyriniais dirbiniais, nailoninėmis kojinėmis mažesnėmis kainomis nei kitose parduotuvėse.

1945 metais pasirodė pirmoji IKEA reklama. IKEA buvo pradėta reklamuoti vietos laikraščiuose. Taip buvo pardėta naudotis laikinomis užsakymų paštu paslaugomis, o savo produktų pristatymui buvo naudojamas vietinis pieno furgonas.

1948 metais į IKEA asortimentą įtraukiami baldai, kurie gaminami vietinių gamintojų naudojant savų miškų medieną. Šis išplėtimas pasiteisino, todėl linija pradėta dar labiau plėsti. Ingvar Kamprad norėdamas parduoti baldus platesniu mastu, 1951 metais išleido pirmąjį IKEA katalogą. 1953 metais Almhult mieste, Švedijoje atidarytas pirmasis baldų salonas, kuriame buvo galima pamatyti baldus prieš juos užsisakant. Tačiau atidarius šį saloną iškilo kainų problema, nes IKEA buvo orientuota į žemas kainas, o atidarius saloną buvo labiau pabrėžiama baldų nauda ir kokybė. Visgi su laiku problema pati išsisprendė, nes žmonės rinkdamiesi baldus prioritetą teikė kokybei.

1956 metais pradedami pardavinėti surenkami baldai, kurie dėl patogaus transportavimo tapo itin populiarūs ir yra naudojami šiandien. 1958 metais Švedijoje atidaryta pirmoji IKEA parduotuvė, kuri tuo metu buvo didžiausia Skandinavijoje. Po metų IKEA darbuotojų skaičius siekia 100.

1960 – 2014 metai. 1960 metais IKEA Almhult mieste, Švedijoje atidaro pirmąjį IKEA restoraną. 1961 metais pradedami išbandyti IKEA baldai naudojant Švedijos testavimo standartus.

1963 metai IKEA savo veiklą pradeda už šalies ribų (pirmoji šalis Norvegija). Bėgant laikui veikla plečiama ir kitose užsienio šalyse. Po dešimtmečio veikla išplečiama už Europos ribų (pirmoji ne Europos šalis – Kanada).

1982 metai įkuriama IKEA grupė, kuri atsakinga už visą tinklo vertės grandinę: nuo strategijos ir produktų kūrimo iki gamybos, platinimo ir mažmeninės prekybos. O 1984 metais įkuriama IKEA šeima, kurią sudaro 16 šalių (virš 167 parduotuvių) ir apie 15 milijonų narių.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 48 puslapiai (12893 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 5301 KB
  • Marketingo tarptautinėse rinkose sprendimai: IKEA kompanijos atvejis
    10 - 2 balsai (-ų)
Marketingo tarptautinėse rinkose sprendimai: IKEA kompanijos atvejis. (2015 m. Balandžio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-tarptautinese-rinkose-sprendimai-ikea-kompanijos-atvejis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:24