Marketingo tyrimai ir jų svarba


Marketingo svarba. Marketingo tyrimų aktualumas. Marketingo tyrimo proceso etapai. Marketingo logistikos svarba. Makroaplinka suris. Marketingo aktualumas. Tyrimų svarba. Rokiskio suris mikroaplinka. Marketingo tyrimų svarba. Marketingo mokslo reikalingumas.

Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Situacijos analizė. Makroaplinkos analizė. Mikroaplinkos analizė. Problemos formulavimas. Tyrimo tikslai. Hipotezių formulavimas. Tyrimo tipo ir duomenų rinkimo metodo parinkimas. Tyrimo metodikos parengimas. Duomenų rinkimas. Duomenų analizė ir interpretavimas. Dažnumų analizė. Kryžminių lentelių analizė. Išvados. Literatūra. Priedai.


Lemiamą reikšmę marketingo tyrimai įgijo iškart po to, kai apie xx a. Vidurį verslo pasaulyje nuo gamybos, prekių ar kitos panašios orientacijos, vertusios įmones susitelkti į inžinerinius, vadybinius ir finansinius gamybos proceso ar prekės kokybės tobulinimo aspektus, buvo pereita prie marketingo orientacijos. Kitaip tariant, kai buvo suvokta, kad ateityje konkurencinėje kovoje laimės tos įmonės, kurios geriausiai tenkins vartotojų poreikius. Kaip tik tada verslo pasaulyje įsivyravo marketingas, o lemiamas vaidmuo teko jo tyrimams.

Marketingo tyrimai – patikimiausias būdas gauti informacijai, reikalingai siekiant maksimaliai ir efektyviai priderinti marketingo komplekso elementus prie vartotojų poreikių bei kitų aplinkos elementų (konkurentų veiksmų, makroaplinkos ir kt. ) ir suderinti tarpusavyje. Tačiau daugelis įmonių atsargiai, o kartais ir skeptiškai žiūri į marketingo tyrimus. Daugelis jų mano, kad marketingo tyrimai dažniausiai teikia tik teorinę informaciją, kurią sunku būtų pritaikyti praktiškai, be to, šie tyrimai yra brangūs, todėl jų organizavimas neretai tėra nereikalingas įmonės lėšų švaistymas.

Mūsų darbo tikslas buvo atlikti mini marketingo tyrimą pasitelkus teorinėje literatūroje nurodomą marketingo tyrimų proceso nuoseklumą ir pritaikyti teorines žinias praktiškai pačių pasirinktoje įmonėje. Nusprendėme pasirinkti pieno produktų perdirbimu užsiimančią vieną perspektyviausių įmonių Lietuvoje AB rokiškio sūris , ir joje atlikti nedidelab rokiškio sūris pirmtakė - kukli dvaro pieninė, nuo 1925 metų gaminusi puikų sviestą eksportui ir pieno produktus vietos rinkai. Specializuota sūrių gamybos įmonė buvo įkurta 1964 metais ir jau po kelerių metų tapo viena pirmaujančių šalies sūrinių, o aukštos kokybės sūriai ir sviestas garsėjo toli už šalies ribų.

Dabar AB rokiškio sūris - didžiausia ir moderniausia sūrių bei kitų pieno produktų gamybos įmonė ne tik Lietuvoje, bet ir visame baltijos šalių regione. Bendrovės metinė apyvarta - 400 mln. Litų, iš jų 60 proc. Sudaro eksportas ir 40 proc. Pardavimai vietos rinkoje.

Grupė labiausiai žinoma savo fermentiniais sūriais, kurie plačiai parduodami tiek europos sąjungos, tiek rusijos, Visose didžiausiose rinkose.

Siekiant atskirti šviežių pieno produktų gamybos verslą nuo sūrių gamybos verslo, 2006 m. Balandžio 21 d. Įkurta ir lr juridinių asmenų registre įregistruota dukterinė įmonė – UAB rokiškio pienas . Jos vienintelis akcininkas yr2006 m. Grupės pardavimai siekė 518 mln. Lt arba 9,5 proc. Daugiau lyginant su 2005 metais.

Marketingo tyrimai ir jų svarba. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-tyrimai-ir-ju-svarba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 14:51