Marketingo tyrimas UAB „Švyturis - Utenos“ alus imonėje


Marketingo kursinis darbas. Teorinė dalis. Sprendžiamos problemos pristatymas. Marketingo tyrimų taikymo aktualumo pagrindimas. Praktinė dalis. Pramonės sektoriaus pristatymas. Tendencijos ir problemos egzistuojančios verslo sektoriuje. Įmonės pristatymas ir veiklos analizė. Makroaplinkos PEST analizė. Įmonės misija, vizija ir vertybės. Įmonės pozicionavimo žemėlapis. Mikroaplinkos subjektų SWOT analizė. Stipriosios pusės. Silpnosios pusės. Galimybės. Grėsmės. Vartotojo apibūdinimas. Vartotojo rinkos segmentavimas. Vartotojo žemėlapio sudarymas. Konkurencinės aplinkos analizė. Konkurencijos intensyvumo analizė. Konkurentų profiliavimas. Įmonės produkcijos portfelio analizė. Tiriamoji dalis. Apklausa. Giluminis interviu. Ekspertinė apklausa. Išvados ir rekomendacijos. Literatūros sąrašas. Priedai. Pastabos.


Darbo tikslas.Susipažinti ir ištirti „Švyturys – Utenos“ alaus vartojimą Lietuvoje.

Darbo uždaviniai:

IštirtiUAB „Švyturys - Utenos“ alusvartotojų rinką;

Susipažinti su konkurentais;

Atlikti empirinius marketingo tyrimus;

Pateikti išvadas ir rekomendacijas.

Tyrimų sąrašas:

Apklausa (kiekybiniai tyrimai);

Giluminis interviu (kokybiniai tyrimai);

Eksperimentinė apklausa (kiekybinis tyrimas).

Reali rinka – tai grupė žmonių, vartotojų, kuriems pakanka susidomėjimo, pajamų ir galimybių įmonės siūlomoms prekėms įsigyti. Be to, kiekvienai įmonei svarbu žinoti jos užimtą rinkos dalį.

Vartotojų rinką sudaro atskiri asmenys ir šeimos, perkančiosprekes asmeniniam vartojimui.

Pirmieji trys būdai remiasi išorinėmis vartotojų savybėmis, o ketvirtasis – jų elgsena tam tikros prekės ar paslaugos atžvilgių Paprstai naudojami įvairūs šių segmentavimo būdų deriniai

Psichografinis segmentavimas. Psichografinis rinkos segmentavimas remiasi vartotojų skirstymų į grupes pagal psichologinius ar asmenybės bruožus, gyvenimo būdą ir jiems svarbias vertybes. Vartotojo asmenybes bruožai – tai jo charakterio savybės, komunikabilumas, savarankiškumas, konservatyvumas ir panašiai.

Kad ištirti rinką ir vartotojus, aš atliksiu kelis tyrimus.

1.2

Kiek teko skaityti marketingo literatūrą, tai kiekvienas autorius marketingų tyrimus skirsto į skirtingus etapus ir skirtingą jų skaičių. Pavyzdžiui, Makartis ir Peraultas išskyria tik penkis, kiti, pavyzdžiui, Kineris ir Bernhartas, mini devynis marketingo tyrimų proceso etapus. Bet tai nereiškai, kad tai skirtingi tyrimai, skyriasi tik proceso detalizavimas: vienu atveju suskaido į smulkesnius etapus, kitu atveju labiau apibendrinta.

Taip pat marketingo tyrimas skirstomi į skirtingus metodus:

Visi šie tyrumo metodai yra labai populiarus ir dažniausiai naudojami. Bet iš šitų metodų rezultatų negalima teigti, kad visi žmonės galvoja ar vartoja tam tikrą produktą būtent taip, kaip atsakė respondentai. Šitie atsakymai, tai tik tam tikros grupės pasirinkimas.

Dažniausia problema yra tą, kad visi aludariai susiduria su konkurenciją. Yra labai daug alaus rūšių, kurie eksportuojami iš užsienio, bet Lietuviai labiau linkę vartoti savo gimtąjį alų, kuris primena tradicijas, ilgaamžiškumą. Todėl „Švyturio - Utenos“ alus yra vertinamas ir mėgiamas vartotojų.

2.3.1 Makroaplinkos PEST analizė

Bendrijos reikalavimams (alaus kokybes gerinimas), alaus gamyklų įrangos modernizavimas, atnaujinimas, laisvų gamybinių pajėgumų išnaudojimas, kainodaros koregavimas, informaciniu technologijų diegimas, visuotines kokybes vadybos alaus įmonėje įgyvendinimas. Visuotines kokybes vadyba yra priemonių sistema, nuolat palaikanti ir įgalinanti organizacijas kurti ir tobulinti savo konkurencini pranašumą,kuris įgyjamas, jei įgyvendinami ir nuolat tobulinami kompleksines visuotines kokybes vadybos metodologijos elementai

Vertybės - Orientuotis į klientus. Žvelgti iš klientų perspektyvos ir atidžiai apmąstyti jų poreikius bei vertybes. Sugebėti „įlipti į kito batus“ ne tik išklausant, bet ir įsiklausant. Suprasti ir suvokti, kaip asmeninis elgesys padeda išspręsti išorinių bei vidinių klientų problemas, ir kiek pridėtinės vertės jis sukuria kompanijai.

„Švyturio – Utenos“ alus pasižymi aukšta kokybe ir gan aukštomis kainomis, „Kalnapilio - Tauro“ grupės kokybė ir kainą mažai skyriasi nuo mano tyriamos įmonės, o „Gubernija“ ir „Ragutis“ užima žemesnes pozicijas, bet vis gi lieka tarp lyderių.

Šį pripažinimą pelnė ilgas ir kruopštus produkto kokybės tobulinimas, aktyvūs ir nuoseklūs rinkodaros veiksmai.

Rinkos lyderis “Švyturio - Utenos” alus, žinovų pripažįstamas geriausiu Lietuvos alumi, jau seniai siejamas ne tik su alumi. Seniausiai veikianti alaus darykla “Švyturio - Utenos” alus, gaminanti lietuvišką alų, kuris pirmasis pelnė aukščiausius apdovanojimus pasaulio alaus čempionatuose, simbolizuoja pagarbą ir pasididžiavimą savo kraštu bei savo krašto laimėjimais.

“Švyturio - Utenos” alus - tai čia gaminamas alus, kuris pateikiamas garbingiausiems svečiams, tai aukščiausia kokybė, pasitikėjimas ir draugiškumas, ramybės ir komforto oazė įtampos kupiname pasaulyje.

„Švyturio - Utenos“ alus apdovanotas 8 aukso medaliais, 3 sidabro medaliais ir 2 bronzos medaliais.

„Švyturio - Utenos“ alaus daryklai reikėtų plėsti šalies vidaus rinką, gerinti kokybes valdymą, įvesti ir tobulinti pilną produkto kokybes kontroles sistemą, pasiekti žemesniu veiklos kaštu, diegti ir plėtoti inovacijas, atnaujinti pakuotes, papildyti asortimentą, kelti alaus daryklų reputaciją, siekti geresnio pirkėjų aptarnavimo kokybes, pasinaudojant užsienio alaus daryklų patirtimi įdiegiant naujas užsakymu priėmimo sistemas, skatinti darbuotojus kelti kvalifikaciją, stiprinti esamus konkurencinio pranašumo veiksnius ir kurti naujus.

2.4.1 Vartotojo apibūdinimas

Privačių namų ūkių grupę galima apibrėžti kaip visus pavienius asmenis vyresnius nei 18 metų, galinčius ir norinčius įsigyti kompanijos gaminamą alų. Ištyrus privačius namų ūkius pagal demografines charakteristikas toliau galima kreipti dėmesį į psichologines charakteristikas, žmonių požiūrį, nuostatas ir panašiai.

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 33 puslapiai (5482 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 344 KB
  • Marketingo tyrimas UAB „Švyturis - Utenos“ alus imonėje
    10 - 8 balsai (-ų)
Marketingo tyrimas UAB „Švyturis - Utenos“ alus imonėje. (2015 m. Birželio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-tyrimas-uab-svyturis-utenos-alus-imoneje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 15:32