Marketingo valdymas


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Įmonės charakteristika. misija, vizija ir tikslai. Ab „Anykščių vynas“ perspektyvų tyrimas. Makroaplinkos analizė. Veiksniai įtakojantys įmonės veiklą. Mikroaplinkos analizė. Ab „Anykščių vynas“ marketingo komplekso analizė. Ssgg analizė. Marketingo strategija. Konkuravimo būdo strategija. Marketingo strategija pagal tikslinę rinką. Marketingo strategija pagal pozicionavimą. Marketingo komplekso elementų strategija. Išvados. Literatūra ir kiti informacijos šaltiniai.


•kaip sukurti ilgalaikį konkurencinį pranašumą.

Darbo aktualumas. Pastebima tendencija, kad silpnųjų gėrimų, tokių kaip vynas, suvartojimas auga. „Vartotojai pradėjo rinktis natūralius vynus vietoje saldikliais ir kvapiosiomis medžiagomis pagardintų gėrimų, mat vyno kategorijoje fiksuotas 6 proc. augimas“, - mano R. Apulskis Lietuvos žinių straipsnyje „Lietuvoje vartojama mažiau alkoholio“(2014). Augant suvartojimui, auga ir konkurencija, kuri vis stiprėja. Kad pasiektų konkurencinį pranašumą, kurtų prekės ar paslaugos vertę, įmonės marketingo komunikacija su vartotojais turi būti efektyvi ir naudinga. Vadovai, marketingo specialistai turi žinoti marketingo komunikacijų priemones, jų naudojimo galimybes.

Darbo tikslas. Išanalizuoti AB „Anykščių vynas” marketingo strategijų taikymą, remiantis turima informacija ir literatūros šaltiniais ir parengti marketingo strategijas.

Darbo uždaviniai:

Pateikti AB „Anykščių vynas” charakteristiką;

Atlikti AB „Anykščių vynas” vidinę ir išorinę aplinkos analizę;

Darbo struktūra. Teorinėje dalyje pateikiama antrinių informacijos šaltinių analizė, mikro ir makro aplinkos analizė, SSGG analizė ir pozicionavimas rinkoje. Antroje dalyje pateikiama, AB „Anykščių vynas” marketingo strategijų analizė.

AB "Anykščių vynas" yra moderni, šiuolaikiška, atitinkanti tarptautinius kokybės vadybos LST EN 9001: 2008 (EN ISO 9001: 2008) ir aplinkos apsaugos vadybos LST EN ISO 14001:2005 (EN ISO 14001:2004) standartus įmonė. Kokybės vadybos sistemos suteikia prestižo, praplečia eksporto galimybes, padeda nuolat tenkinti vartotojų poreikius bei užtikrinti jų pasitikėjimą. Užbaigta technologinė modernizacija leidžia gaminti aukštos kokybės gėrimus : vyną, sidrą, likerius, trauktines, degtinę, brendį, viskį, kokteilius. Ekonominiai ryšiai sieja su JAV, Argentina, Prancūzija, Vokietija, kitomis Europos, Amerikos, Azijos šalimis. Daug “Anykščių vyno” produkcijos yra apdovanota įvairių parodų diplomais, medaliais. Dailiai apipavidalinti vyno, likerio, trauktinių ir kitų gėrimų buteliai - populiarus lietuviškas suvenyras.

Įmonės misija – gaminti tokią produkciją, kuri pranoktų vartotojų lūkesčius.

1.Per 2014–2017 metus du kartus padidinti investicijas, skirtas įmonės pozicijoms įtvirtinti Lietuvos bei užsienio rinkose.

2.Iki 2017 metų birželio mėnesio 60 % išplėsti rinkos apimtį.

3.Iki 2017 metų lapkričio 20% padidinti prekybos tarpininkų didmenininkų skaičių Vakarų ir Rytų Europoje.

4.Iki 2017 metų vasario mėn. 7% sumažinti gaminio pagaminimo kaštus.

Bendrovės įstatų keitimo tvarka – Bendrovės įstatų pakeitimas atliekamas visuotiniam akcininkų susirinkimui priimant sprendimą 2/3 balsų dauguma, įforminamas raštu ir juridinių asmenų registre įregistruojamas visas pakeistų įstatų tekstas. Įstatus pasirašo Susirinkimo įgaliotas asmuo. Bendrovės organai yra visuotinis akcininkų susirinkimas, valdyba ir bendrovės vadovas.

Socialinė – kultūrinė aplinka. Tai demografiniai, vertybių, gyvensenos ir kiti pokyčiai, būdingi tam tikram visuomeninės raidos etapui, taip pat kultūriniai veiksniai.

Kaip matoma diagramoje, gyvantojų skaičius nuolat mažėja, todėl suvartojamas turi tendenciją mažėti.

2014 m. liepos 7 dieną tarptautinė sertifikacijos įstaiga UAB „TUV UOKELTIS“atliko AB „Anykščių vynas“ kokybės ir aplinkos apsaugos vadybos sistemų pakartotinio sertifikavimo auditą. Jo metu buvo patikrinta atitiktis viesiems ISO 9001 ir ISO14001 standartų reikalavimams.

Gamtinė aplinka. Kadangi Lietuvoje nebuvo, nėra ir nebus palankių gamtinių sąlygų veisti tokius vynuogynus, kurių užauginamų vynuogių užtektų vynuogių vyno gamybai, tai AB “Anykščių vynas” savo produkciją gamina iš įvairiausių vaisių.

ISO 14001 sertifikato įdiegimas yra viena iš svarbiausių priemonių, siekiant pelnyti tiek vartotojų, tiek verslo partnerių pasitikėjimą bendrove ir jos gaminama produkcija, nes besikeičiantis visuomenės požiūris į aplinkos apsaugos problemas turės įtakos kiekvienai įmonei, todėl būtina iš anksto pasiruošti šiems pokyčiams. Šiuolaikiniame verslo pasaulyje aplinkos apsaugos vadyba yra neatskiriama verslo vadybos dalis.

Marketingo valdymas. (2016 m. Balandžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-valdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 14:02