Marketingo veiklos analizė Pieno žvaigždės


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Įmonės istorija. Įmonės akcininkai. Bendrovės valdymo organai. Plėtra į baltarusija. Vykdoma veikla ir gaminių asortimentas. Vidinė įmonės analizė. Tiekėjų analizė. Rinkos analizė. Vartotojų analizė. Konkurentų analizė. Technologinė aplinka. Teisinė aplinka. Demografinė aplinka. Ekonominė aplinka. Darbuotojai. Bendrovės ssgg analizė. Išvados. Literatūra.


Pradžioje svarstė apie regionine geografija paremtą „žemaitišką“ junginį ir derėjosi su Telšių, Klaipėdos, Šiaulių pieninėmis. Vėliau, supratę, kad dalis tų įmonių pačios turi panašių planų arba greit bankrutuos, pradėjo derėtis su tuomet stiprios Aukštaitijoje veikusios AB „Pasvalio sūriai“ generaliniu direktoriumi Virginijumi Jankausku.

Kol viską suderino, susitikimų ir pokalbių buvo daug, nes pirmiausiai jie patys - dviejų bendrovių vadovai turėjo įsitikinti ar teisinga kryptimi eis, kas jų laukia. Tik gerai žinodami savo kelią galėjo įtikinti kitus bendrovių akcininkus, kad susijungimas – vienintelis kelias į ateitį.

pradėjo įgyvendinti specializacijos siaurinimo strategiją. Po strategijos įgyvendinimo kiekvienas filialas gamina tik specializuotus produktus. Pavyzdžiui, sviestas gaminamas tik Mažeikių pieninėje, sūris – tik Pasvalio sūrinėje. Dėl didelių įrengimų atnaujinimo ir išlaikymo kaštų buvo uždaryti mažieji cechai: Raguvos sūrių gamykla, Tauragės sūrių gamykla, Akmenės cechas, Skuodo cechas. Vykdant tokią gamybos paskirstymo strategiją, įmonė sumažino kaštus, padidino gamybinius pajėgumus bei produktų kokybę.

Personalas. Įmonėje dirba apie 2200 darbuotojų: pardavimų, eksporto, rinkodaros, logistikos ir transporto specialistų. Įmonė bendradarbiauja su Kauno Technologijos Universitetu bei Kauno kolegija, kurie ruošia pieno pramonės specialistus. Įmonė vertinama kaip viena iš 20 patraukliausių darbdavių Lietuvoje. Darbuotojų kaita mažesnė už Lietuvos vidurkį: įmonės darbuotojų kaita - apie 8 proc., Lietuvoje siekia 13-15 proc. Darbuotojai motyvuojami galimybe tobulėti ir kelti kvalifikaciją.

Kaštų struktūra. Didžiają dalį sudaro pagrindinės žaliavos pieno kaštai – apie 70 proc. Žaliavos surinkimo ir pristatymo kaštai sudaro 10 proc., nes superkamas pienas transportuojamas į filialus. Energija sudaro 6 proc., įrangos priežiūros ir aptarnavimo kaštai – 4 proc., likusieji – darbo užmokestis, įpakavimo medžiagos, socialinis draudimas ir kiti.

Tiekėjai yra fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie palaiko su firma kooperacinius ryšius. Keičiantis tiekimo aplinkybėms, iš esmės keičiasi ir kai kurie marketingo veiksniai. Įmonei AB „Pieno žvaigždės“ pagrindinę žaliavą - pieną - tiekia pavieniai kaimo žmonės bei žemdirbiai ar ūkininkai. Įmonė sudaro sutartis dažniausiai tik su stambiais ūkininkais, o kartais ir su pavieniais asmenimis. Žaliavų nėra daug, tai ir tiekėjų gausos nėra.

Aprūpinimo paskirtis yra aprūpinti verslą materialiniais, energetiniais bei kitais ištekliais,reikalingais nenutrūkstamam įmonės darbui bei vartotojų norų tenkinimui. Nenutrūkstamas prekiųir medžiagų srautas nėra toks svarbus prekyboje, tačiau gamybinėse įmonėse nutrūkusi aprūpinimo grandinė atneša tiesioginius nuostolius. Todėl gamyboje aprūpinimui yra teikiama ypatinga reikšmė ir yra naudojamos įvairios sistemos.

Šiuolaikinė aprūpinimo koncepcija yra grindžiama logistikos principais. Todėl pirmoje - teorinėje darbo dalyje aptariama aprūpinimo samprata, dažniausiai naudojamos aprūpinimo sistemos, jų tikslai, veikimo bei taikymo aspektai.

Žvelgiant į rinkos vystimąsi ir tendencijas, analizuojamos vidaus ir eksporto rinkos. Vidaus rinka nėra didelė, 2008 m. sudarė apie 1,2 mlrd. litų. Kasmet rinka auga apie 7-10 procentų. Importas sudaro apie 10 proc. rinkos. Perspektyvos – rinka ir toliau išliks nedidelė ir konservatyvi, nežymiai auganti dėl riboto gyventojų skaičiaus bei tradicinių vartojimo įpročių. Vartojimo tendencijos šiek tiek keičiasi link išvestinių pieno gaminių, kurie rinkoje pastaruoju metu sudaro net 30 proc. pardavimų. Pablogėjus ekonominei situacijai prognozuojama, kad šių gaminių paklausa silpnės, o tradicinių žemo pelningumo gaminių paklausa stiprės.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 23 puslapiai (3704 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 660 KB
  • Marketingo veiklos analizė Pieno žvaigždės
    10 - 10 balsai (-ų)
Marketingo veiklos analizė Pieno žvaigždės. (2015 m. Kovo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/marketingo-veiklos-analize-pieno-zvaigzdes.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:39