Maršruto planavimas


Marsruto planavimas mokslo baze. Keliamosios galios isnaudojimo koeficientas.

Logistikos kursinis darbas. Krovinio x ant palečių vežimo maršrutu Panevėžys - Praha maršruto planavimas. Įvadas. Transporto parinkimas. Vilkiko parinkimas. Talpos parinkimas. Pakuotės parinkimas. Krovinio maršruto parinkimas ir vizualizavimas. Krovinio dokumentacija. Teisinis aspektas. Finansinių rodiklių skaičiavimas. Darbo užmokesčio rodikliai. Vežimų išlaidų rodikliai. Reiso pajamų skaičiavimas. Praktinė dalis.Išvados. Literatūra.


Parinkti kroviniui gabenti tinkamą transporto priemonę (įvertinant atskirų šalių reikalavimus keliamus krovininėms transporto priemonėms, galimas alternatyas ir talpos išnaudojimą);

Transportas – ūkio šaka apimanti krovinių ir keleivių vežimą įvairiomis transporto priemonėmis. Bendrą transporto sistemą sudaro kelių, geležinkelių, vandens, oro, vamzdynų transportas. Transporto rūšies parinkimą lemia daug veiksnių, susijusių su kelių tinklu ir krovinio savybėmis (verte, apimtimi, vežimų dažnumu). Atlikus siuntėjo, gavėjo ir tranzitinių valstybių kelių tinklų analizę ir atsižvelgus į krovinio savybes parinkau kelių transportą. Pasirinkimą lėmė tankus kelių tinklas kiekvienoje valstybėje ir mažas krovinio kiekis. Geležinkelių transportas šiuo atveju netinka dėl neoperatyvumo, kurį lemia skirtingas geležinkelio vėžės plotis atskirose valstybėse. Jūrų transportas netinka, nes vežamo krovinio apimtis maža, o ir per atstumas nėra itin didelis. Pervežimo oro transportu kaina gali viršyti kainą pačio krovinio, o tai ekonomiškai neefektyvu.

Pirmiausia renkantis transporto priemonę vežti kroviniui reikia išsirinkti vilkiką. Kai nėra pateikiama konkrečių reikalavimų vilkikui, patogiausia naudoti rangavimo metodą pagal paties pasirinktus kriterijus optimaliausio varianto parinkimui. Rangavimo metodas leidžia iš kelių pasirinktų alternatyvų išsirinkti palankiausią variantą pagal kriterijus, nustatant jų svarbą pagal individualius vežėjo poreikius.

Rangavimo procesas pradedamas nuo alternatyvų, iš kurių bus renkamasi palankiausia, pasirinkimo ir duomenų apie jas surinkimo. Toliau yra pasirenkami kriterijai, pagal kuriuos bus ranguojama, svarbu, kad pasirinktų kriterijų vertės būtų žinomos kiekvienai alternatyvai. Pasirinkus alternatyvas iš kurių ieškosime geriausios ir kriterijus, pagal kuriuos ranguosime, vykdomas rangavimo procesas. Šis procesas vykdomas tokiai etapais :

Kiekvienoje eilutėje pasirenkame geriausia reikšmę

Pasirinktoji reikšmė prilyginama vienetui, o kiti rodikliai gali būti :

Dalinami iš pasirinktosios reikšmės, jei reikšmė yra maksimali

Pasirinktą reikšmę dalijame iš visų likusių rodiklių, jei pasirinktoji reikšmė yra minimali

Toliau kiekvienam kriterijui pasirenkamas rangas nuo 1 iki 10 svarbos didėjimo seka

Galutinai susumuojamos stulpelyje esančios reikšmės ir pasirenkama maksimali gauta suma

Pasirinkta maksimali gauta suma parodo, kuri alternatyva geriausiai atitinka iškeltus reikalavimus ranguojamajam dalykui, pagal pasirinktus kriterijus. Išanalizavus rangavimo metodo taikymą galime iš pasirinktų vilkikų išsirinkti tinkamiausią, pagal nussistatytus kriterijus, Taigi pirmiausia susidarome pradinę lentelę, kurioje surašome pasitinktų kriterijų reikšmes ir kiekvienoje eilutėje pasirenkame geriausią reikšmę.

Parinkus tinkamą vilkiką kroviniui vežti sekančiu etapu parinksime transportinę talpyklą tinkančia konkrečiam kroviniui gabenti. Kelių transporte talpyklos yra keleto rūšių:

Antrame etape, reikia atsižvelgti į pačio krovinio savybes, ir į kiekvienoje šalyje per kure drieksis maršrutas, leistina maksimali transporto priemonės su kroviniu masė, tai įvertinus nustatoma bendra talpos su vilkiku masė. Įvertinant tai kurioje šalyje mažiausia leistina masė. Tai bus pagrindinis kriterijus nustatant transporto priemonės su kroviniu masės reguliavimo rodiklį.

Maksimalios krovinio masės supakuoti apskaičiuojam formule:

Kaip prielaida paimkime tris šalis per kurias važiuos tariamas mūsų krovinys ir jose skirtingos leidžiamos maksimalios bendros automobilio masės. Tuo atveju parinksim automobilį, kad neviršytų tos šalies leistinos maksimalios bendrosios automobilio masės ribos, kurios ši riba yra mažiausia. Esant šiai informacijai ir pasirinkus talpa, galima apskaičiuoti, koki maksimalų krovinio kiekį galime vežti konkrečiu maršrutu.

Trečiajame etape apskaičiuojami efektyvumo rodikliai, kurių svarbiausias yra keliamosios galio išnaudojimo koeficientas, arba kartais talpos išnaudojimo koeficientas. Keliamosios galios išnaudojimo koeficientas γ apskaičiuojamas pagal šia formule:

γ=

Maršruto planavimas. (2015 m. Kovo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/marsruto-planavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:14