Matavimo prietaisai automobiliuose ir traktoriuose


Mechanikos savarankiškas darbas. Įvadas. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Stabdžių paskirtis ir klasifikacija. Hidraulinė stabdžių sistema. „Tandem“ tipo pagrindinis stabdžių cilindras. Hidraulinės stabdžių pavaros sandara. Pneumatinė stabdžių sistema ir jos pavaros. Pneumatinės stabdžių pavaros sandara. 9. Išvados. Literatūra. 14Įvadas.


Sparčiai vystantis naujoms elektroninėms ir kompiuterinėms technologijoms automobilyje įdiegiama vis daugiau kontrolės ir signalinių prietaisų. Pavyzdžiui, stabdžių vamzdelių sandarumo, saugos diržų, durų padėties, minimalaus variklio tepalo, aušinimo skysčio, stabdžių skysčio lygio, jų kaladėlių susidėvėjimo ir kiti signalizatoriai. Formuojasi vadinamoji bortinė kontrolės sistema, kuri padidina kitų sistemų darbo patikimumą, važiavimo saugumą. Kuriant šią kontrolės sistemą, įvairiuose įrenginiuose įmontuojami jutikliai, kurie ima veikti kontroliuojamam dydžiui pasiekus ribinę reikšmę. Pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių susidėvėjimo signalui gauti į jas nustatytame gylyje įlydoma vielutė. Ji sudaro signalizacijos grandinės dalį. Kaladėlei susidėvėjus, vielutė susijungia su mase per stabdžio diską ( būgną ) arba nudyla, ir grandinė, kurioje ji įjungta, nutrūksta. Tada užsidega atitinkama signalinė lemputė.

Kai kurių jutiklių grandinės būna prijungtos prie specialios rozetės. Matavimo ar kontrolės prietaisai prie jų prijungiami patikrinimo metu. Automobilyje, įrengiant mikroprocesorius, populiarėja savikontrolės principas. Automobilio mikroprocesoriaus atmintyje kaupiama informacija apie gedimus, kurie diagnozaimo metu nuskaitomi, prijungus specialų testerį.

Kontrolės ir matavimo prietaisai bei indikatoriai koncentruojami prietaisų skydelyje. Jie išdėstomi ir grupuojami pagal funkcinį principą. Matomiausioje vietoje ir arčiau centro įrengiami tie, kurių dydį tenka dažniau stebėti.

Elektroniniai prietaisai pateikia kur kas daugiau informacijos negu elektromechaniniai. Jie yra daug tikslesni. Naudojant šiuos prietaisus, yra didesnės galimybės daug meniškiau sukonstruoti prietaisų skydelį, įvertinti net ergonomikos ir psichologijos reikalavimus. Taip pat panaudojamos spalvos, įvairinama indikatorių forma, lengai keičiamas indikavimo ryškumas. Elektriniai prietaisai yra brangesni, tačiau perspektyvūs. Esant konkurencijai, šių prietaisų panaudojimas neišvengiamas.

Dauguma matuojamų dydžių yra neelektriniai. Pradžioje jie jutikliais paverčiami elektros signalais, vėliau matuojami magnetoelektriniais, elektroniniais ir kitokiais prietaisais. Jutikliai nereikalingi tik akumuliatorių baterijos srovei ir tinklo įtampai matuoti.

Matavimo prietaisai automobiliuose ir traktoriuose. (2015 m. Birželio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/matavimo-prietaisai-automobiliuose-ir-traktoriuose.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 22:02