Maxfactor prekinio ženklo vertinimas


Marketingo kursinis darbas.

Įvadas. Prekinio ženklo teoriniai ypatumai. „Max factor“ prekinio ženklo žinomumo Lietuvoje analizė klientų požiūriu. Išvados. Literatūra ir šaltiniai. Priedai.


Tyrimo objektas: „Max Factor“ prekinio ženklo žinomumas.

Tyrimo tikslas: Išanalizuoti kaip klientai vertina „Max Factor“ prekinį ženklą Lietuvoje.

Aptarti prekinio ženklo teorinius aspektus.

Atlikti apklausą apie „Max Factor“ prekinį ženklą ir išanalizuoti gautus rezultatus.

Darbo metodai: Literatūros šaltinių analizė, apklausa, statistinių duomenų apdorojimas.

R.Urbanskienė ir R.Vaitkienė (2006, p.11) „Prekės ženklo valdymas“ knygoje pateikia prekės ženklo apibrėžimus.

W. Olins (2006, p. 14) „Prekės ženklas“ knygoje rašo: „ Ženklodara mūsų dienomis – tai įsitraukimas, įstojimas į ką nors; tai istoriškas, regimas asmeninių ir individualių ryšių demonstravimas. Prekės ženklai leidžia mums apibrėžti save sutrumpintu būdu, kuris yra iškart suvokiamas aplinkiniam pasauliui.“Prekės ženklas, tai grafiškai pavaizduotas simbolis, žymintis ir atskiriantis vienam asmeniui priklausančias prekes nuo kitam asmeniui priklausančių prekių. Prekinis ženklas yra vienas rinkodaros, reklamos elementų. Geras prekės ženklas gamintojui ar prekybininkui duoda nemažai naudos.

T. Blackettas ( 2011, p. 34) „Prekių ženklai ir jų kūrimas: istorija, vertė, praktika“ knygoje rašo: „Vaizdinis prekių ženklų išskirtinumas gali būti bet kurio iš šių elementų – vardo, raidžių, skaičių, simbolių, parašo, kreivės, šūkio, spalvos, ypatingo šrifto – derinys. Bet vardas yra svarbiausias prekių ženklo elementas, nes kalbos prasme jis yra svarbiausia nuoroda“ Autorius teigia, kad vardas yra svarbiausias prekių ženklo elementas, nes kalbos prasme jis yra svarbiausia nuoroda. Vardas taip pat yra vienas iš elementų, kuris niekada neturėtų keistis.Visi kiti elementai laikui bėgant gali kisti, bet prekių ženklo vardas turi išlikti :,,toks pastovus, kaip Šiaurės žvaigždė“

Niekas neabejoja, jog prekių ženklai pasiekia vaizdinio išskirtinumo tik dėl savo vardų.

Siekiant ištirti, ar klientai gerai žino „Max Factor“ prekinį ženklą Lietuvoje buvo atliktas tyrimas pasitelkiant anketinės apklausos metodą ( žr. 1 priede). Šiame tyrime dalyvavo 40 respondentų.Anketos buvo pildomos anoniminės apklausos būdu, todėl toks metodas respondentams suteikė galimybę kuo objektyviau atsakyti į anketoje pateiktus klausimus, juos analizuoti ir suprasti, ar klientai žino „Max Factor“ prekinį ženklą Lietuvoje. Anketą sudarė 20 klausimų.

Šioje anoniminėje apklausoje dalyvavo tik moterys, vyrai nebuvo apklausiami.Didžiausią dalį apklaustųjų sudarė vidurinį išsilavinimą įgyjusios moterys, t.y. 87proc, 7 proc visų respondenčių sudarė aukštąjį neuniversitetitį išsilavinimą turinčios moterys. Tik 5 proc visų apklaustųjų buvo moterys, turinčios aukštąjį universitetinį išsilavinimą.(žr.2pav ).Didžiają dalį respondenčių ,t.y. 95 proc sudarė 18-30 metų amžiaus grupės moterys.

Maxfactor prekinio ženklo vertinimas. (2016 m. Kovo 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/maxfactor-prekinio-zenklo-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:26