Mažas miesto automobilis


Inžinerijos referatas. Įvadas. Keliami reikalavimai mažam miesto automobiliui. Automobilio eksploatacijos sąlygos ir vieta. Mažo miesto automobilio eksploatacijos keliai ir jų kategorijos. Mažų miesto automobilių analogų analizė. Vw lupo. Smart fortwo. Fiat. Traukos agregatai. Šiluminės-mechaninės. Cheminės-elektromechaninės (reaktorinės). Šiluminės-elektromechaninės (hibridinės). Elektromobilių nauda. Automobilių laikančiosios konstrukcijos. Laikantieji lengvųjų automobilių kėbulai. Vairuotojo darbo vietos ergonomika. Manekenai 2D. Ergonomikos analizė naudojant CAD programas. Vairuotojo sėdėsena. Valdymas kojomis. Valdymas rankomis. Literatūros sąrašas.


Siekiant įgyventi Europos sąjungos keliamus tikslus ir reikalavimus toliau apžvelgiama mažų miestų automobilių, tarp jų ir elektromobilių, plėtros galimybės.

Pasirinktas mažas miesto automobilis. Šis automobilis eksploatuojamas pagrinde bus didžiuosiuose Lietuvos miestuose ir užmiesčiuose, kur dideli automobilių srautai ir aplinkos užterštumas.

Mažam miesto automobiliui keliami būtų toki reikalavimai:

Automobilis yra naudojamas kasdieniniais tikslais, kelionėms į darbą, paskaitas, taip pat ilgesnės kelionės į kitą miestą ar užmiestį.

Dažniausia automobilio eksploatuojamas bus Kauno mieste, kurio kelio dangos būklė, bei infrastruktūra nėra tobula. Tad didelio automobilio eksploatavimas mieste turi tam tikrų trukumu, kaip: Važiavimas kamščiuose, važiavimas siaurose gatvelėse, bei automobilio parkavimas.

Mažo miesto automobilio eksploatacijos keliai ir jų kategorijos

Kadangi automobilis pagrinde yra naudojamas kasdieninėmis sąlygomis, galima jam rasti analogiškų automobilių atliekančių tas pačias funkcijas.

Lupo buvo pristatytas 1998 metais užpildyti iš "Volkswagen" modelių asortimento spragą, kurią sukelia didėjantis Polo modelis.

Automobilis priskiriamas miesto automobilių klasei. Yra trijų durų, priekyje stovi variklis bei priekiniai varomieji ratai.

1.0 L I4 (benzinas)1.4 L I4 (benzinas)1.6 L I4 (benzinas)1.2 L I3 (dyzelinas)1.4 L I3 (dyzelinas )1.7 L I4 (dyzelinas)

8 paveiksle matome, kad Fiat 500 modelis gali turėti nuo 1.2 litro iki 1.4 litro tiek benzininius tiek dyzelinius variklius.

Automobilių varančioji jėga yra jų jėgainės, kurios dabar vadinamos varikliais. Įprasti varikliai, degindami jiems pritaikytas degalų rūšis, šių degalų šiluminę energiją verčia mechanine energija ir, suteikdami automobiliams judesį, atlieka tam tikrą darbą. Tačiau jau dabar vis daugiau gaminama bandomųjų automobilių, kuriuose naudojamos hibridinės jėgainės su kelių rūšių varikliais arba naujais principais veikiančios jėgainės[7]

Šiuolaikinės automobilių jėgainės gali būti skirstomos pagal energijos kaitos principą:

Jėgainėse naudojami vidaus degimo varikliai gali būti skirstomi pagal konstrukciją į: stūmoklinius, rotorinius ir turbininius. Labiausiai paplitę yra stūmokliniai varikliai, o rotoriniai dėl konstrukcijos trūkumų gaminami labai ribotais kiekiais. Turbininiai varikliai dėl labai mažo jų naudingumo koeficiento įprastiniuose automobiliuose beveik nenaudojami.

Pagal naudojamas degalų rūšis stūmokliniai varikliai būna: benzininiai, spiritiniai, dujiniai, dyzeliniai, vandeniliniai, kombinuoti arba universalūs. Pagal uždegimo būdą yra kibirkštinio ir slėginio-terminio uždegimo varikliai. Pagal darbo ciklą varikliai gali būti keturtakčiai ir dvitakčiai.

Taktas – tai darbo ciklo dalis, kai stūmoklis pasislenka iš VGT į AGT arba atvirkščiai. Keturtakčio variklio darbo ciklą sudaro keturi taktai: įsiurbimas, suspaudimas, išsiplėtimas arba darbo taktas, išmetimas. Įsiurbiamas ir suspaudžiamas benzino ir oro mišinys. VGT suspaustą mišinį žvakė uždega. Dujos degdamos plečiasi ir stūmoklį spaudžia žemyn. Vyksta darbo eiga. Ketvirtojo takto metu stūmoklis iš inercijos juda aukštyn ir deginius išmeta. Alkūninis velenas per visą darbo ciklą apsisuka du kartus..

Paprastesnės konstrukcijos yra dviejų taktų vidaus degimo varikliai. Šiuose varikliuose nėra dujų skirstymo mechanizmų, o jų funkcijas atlieka variklio karteris ir cilindro sienelėse įrengti specialūs langai (kanalai). Dvitakčio variklio pirmasis taktas – užpildymas, išmetimas, o vėliau – suspaudimas; antrasis taktas – darbo eiga, o vėliau – po stūmokliu suspaudimas, virš stūmoklio – prapūtimas.[7]

Pastaraisiais metais vis daugiau suvartojama vandenilinių degalų automobilių jėgainėse. Šių jėgainių kūrimas ir moksliniai tyrimai vykdomi keliomis kryptimis: naudojant vandenilį kaip degalus, kurie laikomi specialiose talpose; išgaunant vandenilį jėgainėje katalizatoriais iš sūraus vandens specialiame įrenginyje (degalų procesoriuje) ir vandenilį naudojant kaip degalus; išgaunant vandenilį katalizatoriais iš benzino jėgainės degalų procesoriuje ir vandenilį naudojant kaip degalus. Elektrocheminių jėgainių schemos pavaizduotos 10, 11, 12 paveiksluose.[7]

Elektrocheminė jėgainė, vartojanti benziną, sudaryta iš oro siurblio 1, benzino bako ir siurblio 2, degalų procesoriaus 3, elektrocheminio generatoriaus 4, akumuliatorių baterijos 5 ir elektros variklio 6. Ši schema yra analogiška ankstesniajai, tik šioje schemoje vietoje vandenilio baliono yra benzino bakas ir papildomai degalų procesorius, kuriame išgaunamas vandenilis. Benzinas siurbliu tiekiamas į degalų procesorių, kuriame katalizatoriais iš benzino išskiriamas vandenilis ir tiekiamas elektrocheminiam generatoriui. Čia vandenilis, reaguodamas su oro deguonimi, sukuria elektros krūvius, kurie tiekiami įrenginiams analogiškai kaip ir anksčiau aprašytoje jėgainėje. Kyla klausimas, kodėl pagal šią schemą vandenilio gavybai vartojamas benzinas, kurio šaltinių atsargos senka. Atsakant reikėtų prisiminti, kad šiuolaikiniuose vidaus degimo varikliuose benzino ir kitų degalų energijos naudingam darbui suvartojama vos 25–35%. Informaciniuose šaltiniuose duomenų apie degalų procesoriaus ir elektrocheminio generatoriaus naudingumo koeficientą nėra. Tačiau, reikia manyti, šių abiejų gana sudėtingų technologiniu požiūriu įrenginių naudingumas yra gerokai didesnis nei bet kurio vidaus degimo variklio.

  • Inžinerija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 27 puslapiai (4503 žodžiai)
  • Inžinerijos referatai
  • Microsoft Word 1893 KB
  • Mažas miesto automobilis
    10 - 3 balsai (-ų)
Mažas miesto automobilis. (2015 m. Rugsėjo 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/mazas-miesto-automobilis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:17