Mazda 6 variklio tyrimas


Mechanikos kursinis darbas. Mazda 6 variklio tyrimas.


DOHC dujų paskirstymo mechanizmas- sutrumpinimas DOHC reiškia kad variklyje yra du paskirstymo velenėliai, kurie yra įtaisyti virš variklio galvos (double overhead camshaft). Šio tipo paskirstymo mechanizme vožtuvus kilnojančios svirtys yra mažesnės nei dujų paskirstymo mechanizmuose su vienu paskirstymo velenu (SOHC) ir vožtuvai gali būti išdėstyti atokiau vienas nuo kito. Visa tai užtikrina sklandesnį variklio darbą esant didesniems variklio sūkiams, geresnį dujų išmetimą ir paėmimą, variklio ekonomiškumą. Apibendrinant galima teigti, kad varikliai su DOCH dujų paskirstymo mechanizmu parodo geresnius rezultatus varikliui dirbant didesniai sūkiais, tačiau esant žemiems variklio sūkiams SOHC tipo varikliai yra pranašesni.

„Common Rail“ kuro padavimo sistema naudojama daugelyje šiuolaikinių dyzelinių automobilių. Joje degalų slėgio sudarymas ir įpurškimas - visiškai atskiri procesai, tarpusavyje nesusiję. Specialus aukšto slėgio siurblys palaiko stabilų (dažniausiai 1500 -1600 barų) slėgį skirstomajame sistemos rezervuare. Jis trumpais vamzdeliais sujungtas su elektromagnetinius valdančiuosius vožtuvus turinčiais purkštukais. Tai ir yra pagrindinis „Common Rail“ privalumas: įpurškimo slėgis visа laiką stabilus ir nepriklauso nuo variklio alkūninio veleno sūkių. Be to įpurškiamo į cilindrа dyzelino kiekis, jo įpurškimo momentas bei tvarka reguliuojamas ne mechaniškai, o elektronikos pagalba, purkštuke sumontuotam elektromagnetui, pagal iš EDC bloko ateinantį signalą atidarant ir uždarant vožtuvą. Tai leidžia laisvai pasirinkti įpurškimo momentą, trukmę, įpurškiamų degalų kiekį, patį įpurškimo procesą labai tiksliai padalinti į išankstinį, pagrindinį ir papildomą. Pakanka atitinkamai užprogramuoti įpurškimo sistemos valdymo bloką, ir jis itin tiksliai kontroliuos įpurškimą. „Common Rail“ sistema padaro variklį tylesniu, ekonomiškesniu ir ekologiškesniu, lyginant su paprastais aukšto slėgio kuro padavimo siurbliais.

vmax = 196 km/h = 54,44 m/s; ηv = 0,90; ψ = 0,03; k = 0,2; m = 2010 kg

G = mg = 20109,81 = 19,72 kN

F =bh0,8=1,781,480,8= 2,11 m2

Šiluminis variklio skaičiavimas atliekamas nominaliniam darbo rėžimui. Skaičiavimo tikslas – sudaryti variklio indikatorinę diagramą p=f(V), parinkti cilindrų skaičių i , nustatyti stūmoklio eigą s ir skersmenį d , variklio darbinį tūrį Vh , litražą Vl, apskaičiuoti variklio galią N=f(n), sukimo momentą M=f(n), lyginamąjį ir valandinį degalų sunaudojimą.

Vidaus degimo variklio indikatorinė (p-V) diagrama

Variklio darbo ciklo šiluminis skaičiavimas sąlyginai atliekamas 1 kg skystų degalų arba 1

Mazda 6 variklio tyrimas. (2015 m. Lapkričio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/mazda-6-variklio-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 08:13