MB E200 stabdžių sistema


Transporto kursinis darbas.

MB E200 stabdžių sistema.


Stabdymui tirti automobilių teorijoje ir praktikoje skiriamas ypatingas dėmesys Nagrinėdami automobilio stabdymą, susiduriame su dviem reiškiniais tai rato sukibimas su kelio danga ir slydimas. Sukibimas įvertinamas koeficientu (, o slydimas - slydimo laipsniu s. Sukibimo koeficientas ( dar skaidomas į išilginio (x ir skersinio (y sukibimo koeficiento dedamąsias Išilginio sukibimo koeficiento dedamoji veikia automobilio važiavime kryptimi, skersinė -jai statmena. Pradedant stabdyti, dedamoji (x yra laba svarbi.

Sukibimo koeficientas yra tarytum slydimo trinties koeficiento atmaina. Tačiau jis labai priklauso nuo rato slydimo laipsnio, kuris, stabdant ratą kinta nuo 0 (ratas rieda neslysdamas) iki 1 (ratas slysta nesisukdamas). Kaip matome iš pateiktų kreivių, išilginis sukibimo dedamoji turi ekstremumą. Vadinasi, stabdant automobilį stabdžiais, jo ratai visuomet praslysta. Tačiau didžiausias stabdymas būna, kai slydimo laipsnis yra optimalus. Kai stabdant stabdžiais s = 1, sakoma, kad ratai užsiblokavo. Matome, kad sukibimo koeficiento dedamoji (p tuomet kur kas mažesnė negu maksimali. Tai reiškia, kad ir automobilio slydimo stabdymo jėga tada yra kur kas mažesnė negu maksimali. Tačiau vairuotojas nesugeba automobilio stabdyti, esant optimaliam slydimui (ypač susidarius avarinei situacijai). Jam tai padaryti gali padėti antiblokavimo sistema (ABS).

Praktikumo darbo objektas: ABS, ESP sistemos.

Praktikumo darbo tikslas: sudaryti vairavimo mechanizmų remonto technologinį projektą.

Praktikumo darbo uždaviniai:

aprašyti aktyvaus saugumo sitemų paskirtį;

aprašyti aktyvaus saugumo sitemų sandarą ir veikimo principą;

parinkti reikiamą remonto technologiją;

parinkti reikalingus įrankis ir įrengimus aktyvaus saugumo sitemų remontui;

Dauguma ABS yra elektroninės, turinčius magnetoelektroninius ratų jutiklius MP. Juos sudaro dantytas feromagnetinis žiedas, tvirtinamas prie besisukančios rato dalies, ir ritė su nuolatiniu magnetu. Hidromazgas (hidromoduliatorius) HM savo korpuse turi kanalus ir angas, kurias uždarinėja ir atidarinėja elektromagnetiniai vožtuvai. Jų judančiąją dalį spyruoklė laiko vienoje iš padėčių - dažniausiai uždarytą. Vožtuvą atidaro (uždaro) solenoidas. Jį stumdo vožtuvo ritės sukuriama elektromagnetinė jėga. Vožtuvus valdo mikroprocesorius MP per srovės stiprintuvą. Mikroprocesorius, kaip ir kitose sudėtingose sistemose, panaudodamas savo atmintyje esančius duomenis, apdoroja gaunamą informaciją ir siunčia komandas hidromazgui HM bei siurbliui HS. Be to, mikroprocesorius savo atmintyje kaupia duomenis apie sistemos gedimus ir ją išjungia, jei tai gali pakenkti stabdymui. Tuomet stabdžiai dirba įprastu režimu. Konkrečius gedimų kodus galima sužinoti prijungus prie sistemos reikiamą testerį ir perskaičius mikroprocesoriaus sukauptą informaciją. Stabdžių skysčio siurblys dažniausiai būna įkomponuotas į hidromazgą. Jis varo skystį į hidraulines grandines arba iš jų pagal elektromagnetinių vožtuvų padėtį. Kai kuriose sistemose siurblys tik grąžina skystį į pagrindinį cilindrą, kai stabdžiai atleidžiami.

Kiti ABS mazgai, kaip antai ratų stabdžių įtaisai SC, pagrindinis cilindras PC, gedimo signalizatorius GS ir kiti yra įprastiniai.

Kai vairuotojas spaudžia stabdžių pedalą ABS nustato, ar išlaikyti tokį slėgį stabdžių sistemoje, ar sumažinti jį kokioje nors sistemos grandinėje pridarant jos vožtuvą ar vėl padidinti slėgį toje grandinėje, kurioje jis buvo ką tik sumažintas.

GS - gedimo signalizatorius,Rez – rezistorius, MP- mikroprocesorius, HS – siurblys, HM – Hidromazgas, PC - pagrindinis cilindras, SC stabdžių įtaisai, MJ – ratų jutikliai.

MB E200 stabdžių sistema. (2016 m. Kovo 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/mb-e200-stabdziu-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 06:03