Mėnulio smėlio panaudojimas vaikų kūrybinei veiklai grupėje


Pedagogikos kursinis darbas. Įvadas Projekto tikslas. Projekto uždaviniai. Projekto dalyviai. Inovacijos apibūdinimas. Inovacijos aktualumas vaikų grupei. Prognozuojami siekiami inovacijos rezultatai. Sukurtos ir diegiamos vaikų grupėje ugdymo inovacijos teorinis pagrindimas. Inovacija pagrindžianti ugdymo filosofija. Psichosocialinė ugdymo kryptis. Inovaciją pagrindžianti pedagoginė teorija. Metų vaikų ypatumai. Psichosocialinė raida. Inovacijos reikšmingumo ugdymo si kokybei gerinti teorinis pagrindimas. Inovacijos įgyvendinimo ypatumai. Pirmas žingsnis. Tinkamo objekto parinkimas. Antras žingsnis. „ Idėjų banko “ sukūrimas. Trečias žingsnis. Numatytas , ką vaikai sužinos ir kokių įgūdžių įgis šio projekto metu. Ketvirtas žingsnis. Tyrinėjimo objekto aptarimas kartu su vaikais. Penktas žingsnis. Šeimos narių informavimas apie numatytą tyrinėti objektą. Šeštasis žingsnis. Savaitės veiklos plane numatyti reikiamas priemones ir galimas veiklas. Septintasis žingsnis. Priemonių parinkimas. Aštuntas žingsnis. Pagalba vaikams. Devintasis žingsnis. Duomenų fiksavimas. Dešimtas žingsnis. Projekto užbaigimo galimybės.


Platonas vienas pirmųjų iškėlė mintį, kad menas yra ypatinga žmogaus auklėjimo priemonė.

Planuojama, kad vaikai dirbs, žais, kurs su visiškai jiems nauja, netradicine, dar net nematyta kūrybos priemonė - mėnulio smėlis.

Inovacijos aktualumas vaikų grupei

Mūsų grupės vaikai taip pat kaip ir jų bendraamžiai labai dažnai susiduria su įvairiais sunkumais, suaugusiųjų draudimais, taisyklėmis. Kiekvieną dieną jie turi įveikti tam tikras užduotis bei išgyventi pačias nemaloniausias emocijas – pyktį, liūdesį, pavydą, susierzinimą, neviltį, įtūžį ir kitas. Deja vaikas dar negali šių jausmų įvardinti ir išsakyti žodžiais arba šie gebėjimai yra riboti. Tačiau vienaip ar kitaip jie stengiasi tas emocijas išreikšti, kažkur „padėti“. Spontaniškai vaikai dažnai tai daro per žaidimą, kūrybą. Taigi, žaisdami su mėnulio smėliu vaikai turės galimybę išreikšti savo jausmus natūraliu ir priimtinu jiems būdu. Čia jie jausis saugus, galės atsitraukti nuo aplinkinio pasaulio ir sutelkti dėmesį į savo vidinius išgyvenimus.

Inovacija labai aktuali mūsų grupėje, nes vaikų žaidimai su smėliu susiję su jutiminiu patyrimu. Veikla su mėnulio smėliu suteikia ne tik džiaugsmo, bet ir skatina mąstymo įgūdžius ir visas vaiko raidos sritis. Kaip teigia savo knygoje D.T. Dodge, L. J .Corker, C. Heroman(2008), smėlis įkvepia vaikus pvz. bendradarbiauti statant smėlio pilį. Žaisdami su smėliu vaikai išreiškia savo mintis ir jausmus. Tai pat žaisdami su smėliu vaikai stiprina viso kūno raumenis, jį minkydami, formuodami, sijodami, kasdami ir grėbdami. Puiku tai, kad smėlis yra natūralus tyrimo elementas. Ši veikla įtraukia vaikus į atidžius stebėjimus, rūšiavimą, lyginimą, matavimą ir problemų sprendimą. Vaikai tyrinėjimo metu pastebės skirtumus tarp sauso ir šlapio smėlio. Birų smėlį galima sijoti, kasti ir grėbstyti, o šlapią smėlį galima minkyti, lipdyti, formuoti, o liečiant jis yra vėsesnis nei sausas. Pildydami į indus mėnulio smėlio vaikai tai pat susipažins su tūrio ir talpos sąvokomis. Jie atras, kad nepaisant to, ar indas siauras ir aukštas, ar platus ir žemas, smėlio kiekis išlieka toks pats.

Tai pat ši inovacija tinka ypatingų poreikių vaikams. Mūsų grupėje yra berniukas turintis komunikacijos ir elgesio sutrikimus. Šiam ugdytiniui kyla natūralių bendravimo su vaikais ar suaugusiais žmonėmis ir sėkmingo dalyvavimo bendroje veikloje sunkumų, nes jam dažnai būdingas išblaškytas, nepakankami socialiniai įgūdžiai, netinkamas elgesys grupėje. Žaidimas su mėnulio smėliu padės jam lavinti kantrybę, gebėjimą susikaupti ir išlaikyti dėmesį, nuoseklumą.

Prognozuojami/siekiami inovacijos rezultatai

Planuojama grupėje įkurti atskira erdvė žaidimams su mėnulio smėliu. Tam bus skirtas tvirtas stalas. Ant jų padėtos įvairaus dydžio vonelės. Kiekviena vonelė bus iki pusės pripildyta mėnulio smėlio, kad užtektų vietos žaisti su priemonėmis. Per žaidimą smėlyje vaikas galės atskleis savo vidinį „aš“, tuo momentu svarbius jam išgyvenimus, patiriamus konfliktus bei jų sprendimo būdus. Tai padės pedagogui ir kitiems suaugusiesiems( tėvai, psichologas) geriau suprasti bei pažinti vaiką.

Diegiamoje inovacijoje bus siekiama supažindinti vaikus su smėliu taip, kad kiekvienas vaikas augtų išmintingu mąstytoju ir tyrinėtoju, kad kiekvienas pažinimo žingsnis taurintų širdį ir grūdintų valią.

Kadangi žaidimai su smėliu suteikia tiek daug džiaugsmo, jis tai pat daro didelę pažinimo

galimybė, o tai pat skatinamas vaikų kūrybiškumas.

Projekto metu bus siekiama atskleisti ko daugiau būdų, kurie padės vaikams lavėti smėlio erdvėje:

Skatinti supažindinti su skaitmenimis, prašydami vaikų suskaičiuoti, kiek reikia puodukų smėlio, norint pripildyti kibirėlį.

Skatinti vaikus kurti ornamentus ir formas, į šlapią smėlį įspaudžiant įvairias geometrinės formeles.

Plėsti vaikų žodyną, supažindinti su naujais žodžiais: kiaurasamtis, stoglatakiai, samtis, rėtis ir t.t.

Parūpinti abėcėlių sausainukų formelių raidėms ir žodžiams kurti.

Supažindinti vaikus su tiesioginiais fizikos tyrinėjimas, duodami jiems tokių priemonių kaip rampos, stoglatakiai, piltuvėliai ir rėčiai naujai patirčiai įgyti.

Ugdyti vaikų supratimą apie žmones ir aplinką, grupėje atkartodami matytus žmonių profesijas.

Padėti vaikams suprasti žmones ir jų gyvenimo ypatumus, skatindami juos žaidimui su smėliu naudoti žaislinius sunkvežimius, grėblius ir kitokias priemones.

Žaidžiant su mėnulio smėliu ir kitais vaikais, lavinami socialiniai įgūdžiai, mokomasi bendradarbiauti, dalintis, kurti kartu.

  • Pedagogika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (7370 žodžių)
  • Universitetas
  • Pedagogikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 72 KB
  • Mėnulio smėlio panaudojimas vaikų kūrybinei veiklai grupėje
    10 - 7 balsai (-ų)
Mėnulio smėlio panaudojimas vaikų kūrybinei veiklai grupėje. (2015 m. Birželio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/menulio-smelio-panaudojimas-vaiku-kurybinei-veiklai-grupeje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:27