Metalinis tiltas kursinis darbas


Statybos kursinis darbas.

Aiškinamasis raštas. Tilto perdangos, sijos įrąžų skaičiavimas. Siją veikiančios nuolatinės apkrovos skaičiavimas. Sijoje veikiančių maksimalių įrąžų skaičiavimas. Sijos įrąžų nuo eismo apkrovos LM71 modelio apkrovimo skaičiavimas. Eismo apkrovos pasiskirstymo koeficientas. Dinamiškumo koeficientas. Sijoje veikiančios maksimalios įrąžos. Tilto siją veikiančios įrąžos. Sijos skerspūvio projektavimas ir tikrinimas. Sijos sienelės storis ir aukštis. Lentynų plotis ir storis. Suprojektuoto skerspjūvio tikrinimas. Sijos lenkiamojo stiprumo tikrinimas. Tinkamumo ribinis būvis. Sijos kerpamojo stiprumo tikrinimas. Lenkimas ir šlytis vienu metu. Šliejamoji galia atsižvegiant į šliejamąjį klupumą. Sienelės šliejamoji galia. Lentynų šliejamoji galia. Viso skerpjūvio šliejamoji galia. Šliejamosios galios tikrinimas. Tarpinės sąstandos projektavimas ir laikomosios galios tikrinimas. Atraminės sąstandos tikrinimas. Suvirinimo siūlės, jungiančios sienelę su juosta skaičiavimas. Montuojamosios jungties skaičiavimas. Naudota literatūra.


Taip įrengiau vieną papildomą sąstandą išilginiam standumui padidinti, kuri nutolusi nuo atramų 12,25 metrų atstumu ir dvi atramines sąstandas ties pačiomis atramomis. Tilto tarpatramis siekia 24,5 metro, todėl įrengiamos dvi montuojamosios jungtys 8,0 metrų atstumu nuo atramų iš abiejų pusių. Sijoms sujungti naudojami andėklai, kurie tvirtinimai varžtais.

Atlikus skaičiavimus brėžiami du brėžiniai – projektinis ir gamybinis, kuriuose pateikiami pagal skaičiavimus sudaryti geležinkelio tilto plieno konstrukcijų darbo brėžiniai su elementų medžiagų žiniaraščiu.

Apkrovas, tenkančias vienai sijai, skaičiuoju vienam sijos tiesiniam metrui. Skaičiuojant apkrovas priimu, kad:

Dviejų gelžbetoninių pabėgių su kelio tvirtinimo elementais apkrova – 4,8 kN/m.

Bėgių ir pabėgių nuolatinė apkrova į vieną sijos tiesinį metrą bus:

Sijos savasis svoris sudaro 4% nuo ją apkraunančios nuolatinės apkrovos:

Dėl siją veikiančios nuolatinės apkrovos kN/m, kuri yra tolygiai paskirstyta, sijoje atsiranda lenkimo momento ir skersinės jėgos įrąžos. Kadangi tiltą projektuoju pavojingiausiam atvejui, tai reikalingas maksimalus lenkimo momentas ir skersinė jėga. Charakteristinis maksimalus lenkimo momentas yra ties tarpatramio viduriu ir lygus:

Maksimali charakteristinė skersinė jėga, kai sija apkrauta tolygiai paskirstyta apkrova, yra ties atramomis ir lygi atraminei reakcijai:

Atlikdamas tilto projektavimą naudoju skaičiuojamąsias įrąžas, o ne charakteristines, nes reikia įvertinti patikimumo koeficientą nuolatinei apkrovai. Todėl skaičuojamasis maksimalus lenkimo momentas nuo nuolatinės apkrovos lygus:

1.2. Sijos įrąžų nuo eismo apkrovos LM71 modelio apkrovimo skaičiavimas

Traukiniai važiuodami tiltais juose sukelia apkrovas. Kad būtų patogiau skaičiuoti naudojami tam tikri apkrovų modeliai, t.y. dirbtinės apkrovos, parinktos taip, kad vaizduotų realaus eismo pobūdį be dinaminės to poveikio dalies. Skaičiavimus atlieku pagal LM71 apkrovų modelį. LM71 modelis – vertikalieji statiniai poveikiai ir modeliuoja normalų traukinių eismą.

Sudarau lenkimo momento ir skersinės jėgos influentes nuo LM71 apkrovų modelio:

Kadangi naudoju LM71 apkrovų modelį, tai turiu įvertinti, kad apkrova į skirtingus bėgius gali pasiskirstyti skirtingai. Dėl to reikia apskaičiuoti eismo apkrovos pasiskirstymo koeficientą .

Kadangi LM71 apkrovų modelis neįvertina eismo pobūdžio sukeltos dinaminės to poveikio dalies, todėl šį poveikį turiu įvertinti dinamiškumo koeficientu . Jis priklauso nuo trapatramio ilgio, t.y. kuo ilgesnis tiltas – tuo dinamiškumo koeficientas mažesnis. Tuomet dinamiškumo koeficientas:

Maksimalus lenkimo momentas yra ties tarpatramio viduriu. Todėl esant LM71 apkrovų modeliui, maksimalų lenkimo momentą skaičiuoju pasinaudodamas 1.4 paveiksle sudaryta lenkimo momento infliuente. Maksimalų charakteristinį lenkimo momentą skaičiuoju pagal šią formulę:

Maksimali skersinė jėga yra ties atrama. Todėl esant LM71 apkrovų modeliui, maksimalią skersinę jėgą skaičiuoju pasinaudodamas 1.5 paveiksle sudaryta skersinės jėgos infliuente. Maksimalią charakteristinę skersinę jėgą skaičiuoju pagal šią formulę:

Atlikdamas tilto projektavimą naudoju skaičiuojamąsias įrąžas, o ne charakteristines, nes pastarosiose neįvertintas dinamiškumas ir patikimumo koeficientas traukinio eismo apkrovai. Todėl skaičuojamasis maksimalus lenkimo momentas nuo traukinio LM71 apkrovos modelio yra lygus:

Tilto siją veikianti bendra apkrova susideda iš nuolatinės ir eismo apkrovos, todėl sijoje atsirandančios bendrosios įrąžos taip pat yra šių dviejų poveikių suma.

Projektuoju siją dvitėjinio skerspjūvio, kuris susideda iš lentynų ir sienelės. Parenku sijos skerspjūvio pagrindinius parametrus: sijos skerspjūvio aukštį , sienelės aukštį h ir storį , lentynų plotį ir storį . Sija bus gaminama iš S 355 plieno. Tilto tarpatramio ilgis yra m.

  • Statyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 42 puslapiai (4201 žodis)
  • Universitetas
  • Statybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1084 KB
  • Metalinis tiltas kursinis darbas
    10 - 2 balsai (-ų)
Metalinis tiltas kursinis darbas. (2016 m. Gruodžio 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/metalinis-tiltas-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2017 m. Vasario 21 d. 04:54