Metalinių tiltų kursinis


Statybos kursinis darbas. Pradiniai duomenys. Geležinkelio tilto perdangos įražų skaičiavimas. Sudėtinio skerspjūvio sijos projektavimas. Naudotos literatūros sąrašas. Darbo brėžiniai. Kursinio užduotis. Sijos komponavimas. geležinkelio tilto perdangos įražų skaičiavimas. Nuolatinės apkrovos skaičiavimas. Nuolatinės apkrovos reikšmė į tiesinį metrą vienai skaičiuojamai sijai bus. Įrąžos nuo nuolatinės apkrovos. Lenkimo momentas , bei skersinė jėga nuo kintamos apkrovos pagal euronormų modulį LM. Skersinės jėgos infliuentės ordinačių xi skaičiavimas. Įražų skaičiavimas traukinių apkrovos modeliui LM. Derinyje su nuolatine apkrova paskaičiuoju galutines charakteristines ir skaičiuotines reikšmes vienai labiausiai apkrautai sijai. Sijos skerspjūvio matmenų skaičiavimas. Skaičiuoju sijos skerspjūvio atsparumo momentą. Sijos skerspjūvio aukštis. Minimalus sijos sienelės aukščio skaičiavimas. Minimalus sienelės storio nustatymas. Juostos skaičiuotino inercijos momento nustatymas. Juostos pločio nustatymas. Priimu 370mm. Suprojektuoto skerspjūvio tikrinimas. Stiprumo tikrinimas didžiausio momento veikimo pjūvyje. Tikrinu lenkiamųjų elementų kerpamąjį stiprį. Tikrinu ar sienutė tenkina sąlygas. Skaičiuoju normalinius įtempimus sienelės vidurinėje plokštumoje. Skaičiuoju tangentinius įtempimus. Sijos bendrojo pastovumo tikrinimas. Sijos sienelės vietinio pastovumo tikrinimas. Kritinio normalinio sijos sienelės įtempimo skaičiavimas. Kritinių tangentinių sijos sienelės įtempimų skaičiavimas. Sąstandų išdėstymo skaičiavimas. Dvipusės sąstandos matmenų skaičiavimas. Taigi šiuo atveju kritiniai tangentiniai sijos sienelės įtempimai bus. Gniuždomos sijos juostos pastovumo tikrinimas. Sijos atraminių dalių projektavimas. Glemžiamo elemento ploto skaičiavimas. Atraminio mazgo suvirinimo siūlės skaičiavimas. Atraminio mazgo pastovumo tikrinimas. Varžtinių jungčių projektavimas.


Šio kursinio darbo tema „Metalinio geležinkelio tilto projektavimas“. Taigi šiame darbe projektuoju metalinį geležinkelio tiltą su mediniais skersinais. Pirmiausia sukomponuoju konstrukcijas, tuomet atlieku skaičiavimus ir konstravimą. Projektavimo procesas apima konstrukcijos matmenų parinkimą, tenkinančių stiprumo, standumo, pastovumo, technologinius ir konstrukcinius reikalavimus. Po to seka darbo brėžinių sudarymas. Suprojektuotos konstrukcijos matmenys parenkami atsižvelgiant į šiuo metu Lietuvoje galiojančius techninius reglamentus ir standartus.

Kursiniame darbe suprojektuota metalinio geležinkelio tilto vientisa sija iš metalinių lakštų, kurie surenkami darbų vietoje iš 3 dalių, sujungtų varžtinėmis jungtimis.

Užduotyje duota paklotas su mediniais skersiniais, pagal tai apskaičiuojamos nuolatinės apkrovos. Ištisą sija atvežti į statybos vietą būtų sudėtinga, todėl buvo priimta , kad plokštė bus surenkama iš trijų dalių: dvi dalys po 9,0 metrus ilgio ir viena 8,50 metrų ilgio. Jos bus sujungtos ir dirbs kaip vientisa plokštė. Tarp dviejų metalinių sijų apkrova pasiskirsto tolygiai. Nuolatinės apkrovos priimamos remiantis SNIP nustatytas reikalavimais. Pagal SNIP‘ą priimu, kad skaičiuotina nuolatinė apkrova į vieną tiesinį metrą abejoms sijoms bus gk=3 kN/m, kadangi tolimesniems skaičiavimams reikalinga apkrova veikianti į vieną siją, priimu nuolatinę skaičiuotiną apkrovą tenkančią vienai sijai gk/2=3/2=1,5 kN/m. Skaičiuojant apkrovas ji dar dauginama iš dalinio patikimumo koeficiento γG=1,35.

Kintamajai apkrovai skaičiuoti pagal EN taikomas apkrovos modelis LM71. geležinkelio apkrovų modeliuose neįvertintas dinaminis traukinių eismo poveikis, todėl atliekant skaičiavimus įvedami atitinkami dinaminio poveikio koeficientai. Euro normose nurodyta, kad vienas bėgis gali būti labiau apkraunamas už kitą, todėl ir sijoms apkrova pasiskirsto nevienodai. Atlikus skaičiavimus nustatyta, kad viena sija gali būti apkrauta 0,56 visos apkrovos, todėl šią didesnę apkrovos dalį ir naudojame tolimesniuose reikšmes vienai labiausiai apkraunamai sijai: MEd=8864,2 kNm; VEd=722,4 kN.

Toliau projektuojama sudėtinė sija. Sudėtinė sija bus dvitejinio skerspjūvio, sudaryta iš sienelės ir prie jos kertinėmis siūlėmis pritvirtintų juostų. Aukštis ir ilgis yra pagrindiniai sijos matmenys. Sijos aukštį nustatinėju vadovaujantis ekonominiais sumetimais, standumo sąlygomis. Atlikus skaičiavimus priėmiau, šiuose sijos matmenis:

tw – sijos sienelės storis (22 mm);

hw – sijos sienelės aukštis (2150 mm);

hc – visos sijos aukštis (2650 mm);

tf – juostos storis (40 mm);

bf – juostos plotis (370 mm);

hf – atstumas tarp juos sunkio centrų (3340 mm).

Pagal parinktus sijos matmenis patikrinau ar sija tenkina standumo, stiprumo ir vietinio pastovumo sąlygas. Kadangi ant sijų bus sumontuota mediniai skersiniai, tai apkrova perduodama tiesiogiai sijoms, patikimai sujungtą su gniuždomąja sijos juosta, tai bendrojo pastovumo netikrinu. Apskaičiuotas sijos sienelės vietinis pastovumas ir gniuždomasis juostos pastovumas yra pakankamas. Sija remiasi į atraminės dalies konstrukciją, tad atlikau atraminės dalies skaičiavimus ir parinkau jos matmenis. Taip pat suskaičiavau elementų jungiančiųjų atramines briaunas prie sijos sienelės kertinių siūlių statinius.

Galiausiai skaičiavau varžtinius sujungimus. Skaičiuojant varžtinius sujungimus, tariau, kad ašinė jėga pasiskirsto tolygiai visiems varžtams. Sujungimui pasiekiant ribinį būvį, varžtai gali būti nukirpti, arba jungiamieji elementai kontakto su varžtais vietoje glemžiami. Sija bus sujungta iš trijų dalių, kurių ilgiai bus dviejų po 9,00 metrus, o vienos – 8,50 metrų. Taip buvo nuspręsta, nes vientisą siją atvežti į statybos vietą yra pakankamai sunku, ir taip pat sujungiant siją iš gabalų bus išvengiama maksimalaus lenkimo momento sijos viduryje.

  • Statyba Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 30 puslapių (3289 žodžiai)
  • Universitetas
  • Statybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 545 KB
  • Metalinių tiltų kursinis
    10 - 7 balsai (-ų)
Metalinių tiltų kursinis. (2016 m. Sausio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/metaliniu-tiltu-kursinis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 23:50