Metodologijos egzaminui


Geodezijos konspektas.

Darbo objektas. Darbo tikslas. Liter. Saltinio analizė. Tyrimo metodai. Liter. Apžvalgos skyriai gali būti trejopi. Teksto uzdavinys. Inforimacijos saraso sudarymo salygos. Pazinimo proceso elementai. Pazinimo tikslas. Pazinimo budai. Pazinimo teorija. Samprotavimo budai. Jutiminis pazinimas empirinis. Racionalusis teorinis. Fundamentalieji tyrimai. Taikomuju tyrimu tikslas. Informacijos istekliai. Informacijos istkeliai skirstomi pagal INF. TURINI. Informacijos isteklius galima klasifikuoti ir pagal nuosavybes forma. Informacinis rastingumas. Informacijos ieska. Problemu sprendimo etapai. Atlikti rezultatyvia paieška Konceptualios zinios. Semantikos zinios. Sintakses zinios. Techniniai igudziai. Informacijos saltiniu rusys. Konferencijos medžiaga –. Moksline ataskaita. Eletroniniai zurnalai. Katalogai skirstomi. Duomenu bazes skistomos. Faktografines DB. Patentu db. Mokslinis tyrimu DB. Visatekste DB. Literaturos saltiniu analize. Skaitymo budai. Perskaitytos medziagos uzrasymo budai. Analizes dalys. Bibliografiniu duomenu budai. Mokslinio tyrimo proceso etapai. Tyrimo principai. Pasiruosimas tyrimui ir tyrimo organizavimas. Tyrimo tikslas –. Tyrimo uzdaviniai. Moksliniai tyrimai. Mokslinis darbas skirstomas i. Taikomieji tyrimai. Parengiamieji darbai. Empirinis tyrimas. Pagal pobudi duomenys gali buti. Pagal tyrimo metodus duomenys gali buti. Tyrimo metodas. Metodo validumas. Empiriniu faktu verifikacija. Apklausos formos. Interviu tipu. Anketos klausimai skirstomi. Apklausos rusys. Matavimo skaliu tipai. Bendroji mokslotyra. Aprasomoji metodologija. Normatyvine metodologija. Dazniausiai isskiriamos pagrindines kryptys ir funkcijos. Metodologijos funkscijos. Faktu rinkimo pozymiai. Priezastiniai rysiai. Funkciniai rysiai. Skirtumas tarp kiekybines ir kokybines. Kokybiniu tyrimu privalumai. Kokybinio tyrimo trukumai.


Darbo objektas - tai kas baigiamajame darbe yra tiriama, sio tyrimo dalykas atsako į klausimą - kaip nagrinejamas baigiamojo darbo objektas, naujus objektus, santykius, savybes, aspektus, funkcijas, ar kokie skaiciavimai, technologijos yra patikrinamos ar apibendrinamos.

Darbo tikslas - tai esminis, jis turi atititki temos pavadinima, jame turi atsispindeti baigiamojo darbo objektas, t.y. kas nagrinejama darbe.

Liter. Saltinio analizė - tai neatsiejama darbo dalis, kuri tesiasi per visa darbo rengimo procesa. Literaturos studijavimo studijavimo uždaviniai skirtingose B.D rengimo etapuose yra skirtingi. Skaitytojui yra lengviausia nes nereikalauja savarankiško mastymo, taciau yra neekonomiška laiko atžvilgiu.

Citavimas - Si forma vertinga, apibudinant savokas, paryskinant paties studento mintis. Skaitytojui yra lengviausia nes nereikalauja savarankiško mastymo, taciau yra neekonomiška laiko atžvilgiu.

Tezės - isnagrineja kiekviena plano punkta, irodo kuri nors autoriaus ginima teigini, tezese turi atsispindeti isvados, pagrindiniai teigimai, kuriuos ateityje butina isnagrineti.

*interviu metodas arba anketavimas, pateikiant ivairiu tipu klausimus (atviri, uždari ir pan), ekspertu apklausa, pokalbis, anketine apklausa pastu, apkl per masines inf priemones.

*testavimas (pagaminto prietaiso, gaunant tam tikrus parametrus)

Santrauka - apie 100-200 zodziu - yra trumpas darbo pristatymas, Siuloma santraukoje atsakyti i tokius klausimus :

Liter. Apžvalgos skyriai gali būti trejopi:

*referatyvus (ka ir kaip tam tikru klausimu raso skirtingi autoriai)

*chronologiški (pradedant nuo seniausiu saltiniu, baigiant naujausiais)

*problemiški (problemizuoti svarstyti istirinetus nagrinėjamo kl. aspektus)

Teksto uzdavinys - orientuoti skaitytoja i vaizdines medziagas sudarymo principus, remiantis budingais rodikliais.

Diagrama - grafinis saltiniu tyrimo duomenu vaizdavimo ir analizavimo budas, kurios dazniausiai pateikiamos tuomet, kai norima pavaizduoti viena su kitu nesusijusius reiškinius (stulpeline, linijine..)

Pazinimas - tai zmogaus minties santykis su tikrove, jos atspindžio procesas žmogaus samoneje.

Gnoseologija - mokslo pazinimas, filosofijos saka tyrinejanti subjekto ir objekto saveika pazintines veiklos procese, ziniu santykiu su tikrove bei galimybe zmogui pazinti pasauli.

Hipoteze - mokslo spėjimas, mokslinis tyrimas.

Prognoze – objekto, reiškinio, proceso ar zmogaus veiklos galimas busenas ateityje arba apie tu busenu alternatyvas tam tikrais laikotarpiais.

Prognozavimas - samprotavimu apie nagrinejamo objekto galimas busenos ateityje formavimasi procesas. Rysys tarp priežasties ir padarinio.

Jutiminis pazinimas (EMPIRINIS) - patyrimas, pojuciai, vaizdiniai, suvokimas.

Racionalusis (TEORINIS) - mastymas proto operacijos padedancios daryti ivairius apibendrinimus.

Fundamentalieji tyrimai - teorinems mokslo problemoms nagrineti, fiksuoti naujus desnius.

*fiksuotus (inf. Užfiksuot kurioje nors fizinėje laikmenoje(popieriuje, kompe) tai formali inf)

*nefiksuotus.( zinios kurias turi mokslininkai, specialistai, galintys jas perduoti)

Informacijos istkeliai skirstomi pagal INF. TURINI:

Informacijos isteklius galima klasifikuoti ir pagal nuosavybes forma - valstybiniai, nevalstybniai(privatus, visuomeniniu organizaciju), misriu nuosavybes formu.

Informacinis rastingumas - gebejimas gauti, vertinti ir vartoti informacija naudojant ivairius saltinius.

  • Geodezija Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2803 žodžiai)
  • Geodezijos konspektai
  • Microsoft Word 25 KB
  • Metodologijos egzaminui
    10 - 3 balsai (-ų)
Metodologijos egzaminui. (2016 m. Vasario 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/metodologijos-egzaminui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 08:00