Miegas ir mokymasis


Pedagogikos esė.

Miegas ir mokymasis. Literatūros aprašas.


Mokslinėje literatūroje, miegas yra apibrėžiamas kaip sumažėjusio reagavimo į išorinius stimulus ir santykinai neaktyvi, natūrali bei grįžtama būsena, pasireiškianti sąmonės praradimu (Rasch&Born,2013). Miegant ilsisi visas organizmas, išskyrus smegenis, nes jos apdoroja per dieną sukauptą informaciją (Jung et al., 2011). Svarstant, kokia yra miego reikšmė, mokslininkai ne iš karto sutiko, kad miegas yra aktyvus ir labai svarbus procesas išmokimui, literatūroje, pradinės teorijos kėlė pasyvią miego rolę prisiminimų gerinime, apsaugant juos nuo dirgiklių, tačiau dabartinės teorijos pabrėžia aktyvų miego poveikį, kurio metu atsiminimai pereina sistemos konsolidacijos procesą (Rasch& Born,2013). Konsolidacija tai procesas, kurio metu nauji, nestabilūs prisiminimai ir išmokti dalykai yra sustiprinami ir įtvirtinami ilgalaikėje atmintyje (Diekelmann&Born, 2010).

Miegas gerina atminties konsolidaciją, o atminties kodavimas ir paieška efektyviausiai vyksta būdravimo metu (Diekelmann&Born, 2010).Nuo to kokias užduotis ir informaciją smegenys apdoroja būdravimo metu, priklauso ir atminties konsolidacija. Reikia nepamiršti, kad miegas nėra vientisas procesas, o susideda iš pasikartojančių, skirtingų miego stadijų: lėtųjų akių judesių (NonREM) ir greitųjų akių judesių (REM)(Siengsukon& Boyd, 2009; Rasch&Born, 2013). Kalbant apie miegą ir mokymąsi, reikia išlikti kritiškiems ir nepamiršti įvairių tiek su miegu, tiek su mokymosi procesu siejamų skirtingų faktorių.

Miegas pagerina atminties konsolidaciją įvairiomis sąlygomis (tiek trumpi snūstelėjimai, tiek nakties miegas), nustatė Diekelmann ir kiti (2009).

  • Pedagogika Esė
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 4 puslapiai (955 žodžiai)
  • Pedagogikos esė
  • Microsoft Word 12 KB
  • Miegas ir mokymasis
    10 - 9 balsai (-ų)
Miegas ir mokymasis. (2016 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/miegas-ir-mokymasis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:37