Mikroaplinkos tyrimas


Marketingo savarankiškas darbas. Įvadas. Sąvokos. Įmonės charakteristika. Uab „Dailista“ mikroaplinkos tyrimas. Apibendrinimas. Literatūros sąrašas.


Knygoje „Verslo aplinka“ patvirtinama, kad bet kuris verslas daugiau ar mažiau priklauso nuo daugelio, tame tarpe ir aplinkos sąlygų.

Savo savarankiško darbo mikroaplinkos tyrimui pasirinkau statybos verslu užsiimančią įmonę, nes statyba yra svarbi ūkio šaka, kuri atspindi nacionalinio ūkio ekonominę būklę. Statybų metu sukurta aplinka prisideda prie Lietuvos ekonomikos formavimo. Būstas, įstaigos, elektros tinklai, geležinkeliai, keliai, oro uostai, viešbučiai ir kt. – tai dar ne visas statybos objektų sąrašas. Todėl statybos racionalumas daug lemia kitų pramonės šakų ir ekonomikos kaip visumos efektyvumą. Galime daryti prielaidą, kad statybos plėtra priklauso nuo bendrų ekonominių dėsningumų, t.y. ją supančios aplinkos.

Tyrimo objektas:

Tyrimo tikslas: Įvertinti UAB „Dailista“ mikroaplinką.

Darbo uždaviniai: 1. Pateikti temos „UAB „Dailista“ mikroaplinkos analizė“ sąvokas;

Darbo metodai: 1. Mokslinės literatūros analizė;

3. penkių jėgų modelis, strateginių konkurentų grupių matrica, Bostono konsultacinės grupės matrica.

ISO – tarptautinė standartizacijos organizacija, kurianti tarptautinius standartus.

„GAZELĖ“ – apdovanojimas už per paskutinius ketverius metus augusią apyvartą.

Aukštaitijos mieste Kupiškyje 1993 metais savo veiklą pradėjo įmonė „Dailista“, o nuo 1996 metų ši įmonė - uždaroji akcinė bendrovė.

UAB „Dailista“ – LSA narė.

Vartotojai. Tai yra rinkos dalyviai, turintys tam tikras funkcijas. Konkrečiai tai yra pirkėjai, klientai, t.y. jų grupės, jų derėjimosi galia, jų potencialas, nes įmonės veikla nukreipta į jų poreikių tenkinimą. Kiekvienai įmonei svarbu išsiaiškinti, kas yra dabartiniai klientai ir kas gali būti potencialūs klientai ateityje. Svarbu žinoti ne tik klientų sudėtį, bet ir suprasti motyvus, kodėl jie naudojasi būtent jūsų įmonės, o ne konkurentų paslaugomis, produkcija.

Kadangi statyba yra specifinė ūkio šaka, tai ir statybos įmonių paslaugoms bei jų vartotojams būdinga tam tikra specifika į kurią būtina atsižvelgti segmentuojant rinką. Statybos įmonėms svarbiausi rinkos segmentavimo požymiai yra: 1. užsakovo kategorija, 2. ūkio šaka, 3. teritorija, 4. technologinė specializacija, 5. darbų pobūdis.

Pagal užsakovo kategoriją UAB „Dailista” klientus galima suskirstyti į: valstybines institucijas (valstybė), fiziniai ir juridinai asmenys.

Įmonė labiau orientuota į valstybinių institucijų ir juridinių asmenų užsakymus. „Dailista” pastovių klientų neturi. Bendrovė atlieka paslaugas pagal klientų užsakymus. Klientai bet kada gali apžiūrėti kaip vyksta darbai. Įmonė stengiasi kuo geriau patenkinti klientų poreikius ir tai įrodo kasmet didėjantis užsakymų skaičius.

Per 21 metus UAB „Dailista“ pastatė, įrengė bei dalyvavo įrengiant beveik 100 prekybos centrų. Tarp jų buvo ir didieji prekybos bei laisvalaikio centrai, kiek mažesnės parduotuvės. Pastatė, suremontavo bei renovavo daug kitos paskirties pastatų visos Lietuvos teritorijoje. Tai ir prekybos centrų „MAXIMA“ Utenoje, Mažeikiuose, Joniškyje, Panevėžyje, Kupiškyje, Biržuose, Rokiškyje ir Vilniuje statybos montavimo darbai, PLC „Akropolis“ vidaus įrengimo ir apdailos darbai, Anykščių Kalitos turizmo centro statybos darbai, Rokiškio Senamiesčio pradinės mokyklos renovavimo darbai, Širvintų rajono Musninkų mokyklos renovavimo darbai, Palėvenės buvusio Dominikonų vienuolyno rekonstrukcijos darbai, PLC „TILŽĖ“ Šiauliuose statybos montavimo darbai ir statybos proceso valdymas, Kupiškio L.Stuokos-Gucevičiaus gimnazijos rekonstrukcijos darbai, PLC „BABILONAS“ Panevėžyje statybos proceso valdymas, Kupiškio miesto stadiono statybos darbai Subačiaus kultūros namų rekonstrukcijos darbai ir dar daug kitų statybos objektų įvairiuose Lietuvos kampeliuose. Tai privatūs bei valstybės finansuojami objektai, laimėti statybos - rangos konkursuose bei kainų ap klausos būdu.

Mikroaplinkos tyrimas. (2016 m. Sausio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/mikroaplinkos-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 05:56