Mikroekonomika 16 var. namų darbas


Edžvorto diagrama. Edžvorto deze. Pareto optimumas. Kodėl oligopolinėje rinkoje firmos nėra linkę konkuruoti kainomis;. Monopoline konkurencija diagramos. Mikroekonomika kartelis. "vartotojo naudingumas". Edzvorto diagrama pavyzdys. Pareto optimumas susidaro kontraktų. Pareto optimumo salygos pasiekiamos tik esant.

Ekonomikos namų darbas. Oligopolinėje rinkoje firmos nėra linkusios konkuruoti kainomis, nes tokia konkurencija mažina jų pelną. Jei viena oligopolija sumažina savo prekių kainą, kad pritrauktų daugiau pirkėjų ir padidintų rinkos dalį, tai tos šakos kitos oligopolijos nelieka pasyvios stebėtojos. Jos, nenorėdamos prarasti rinkos dalies, tai pat sumažina savo prekių kainas. Tačiau paaiškėja, kad kainų konkurencija nė vienai firmai neduoda naudos, o atvirkščiai, sumažėja visų šakos oligopolijų pelnas.


Kartelio susidarymas: visos (ar stambiausios) vienarūšę produkciją gaminančių vienos šakos firmos, kurių paklausos, ribinių pajamų, kaštų kreivės yra vienodos, susitaria dėl kainos ir kiekio. Tada jos iš tiesų funkcionuoja kaip monopolija.

Karteliai dažnai nėra stabilūs, nes įmonėms įeinančioms į kartelį, atsiranda galimybė gauti daugiau pelno pažeidžiant nustatytą gamybos kvotą. Ateinančios į kartelį naujos įmonės pažeidžia sudarytas kartelio sąlygas, ne visos įmonės gali prisijungti prie kartelio. Apskritai betiš pav. Matome, kad fermeris esant sąlygojvyriausybei nustačius kainą lygią ribiniams kaštams,monopolija gamins kiekį qm, kaina – p2, patirs nuostolius, kurie lygūs stačiakampio p223p3 plotui.

Nustačius kainą lygią vidutiniam3 pav. – edžvorto diagrama (dėžė), vaizduojanti sąlygos situaciją. Taškas s rodo pradinį prekių pasiskirstymą tarp vartotojų (a vartoja 60 vnt. X prekės ir 200 vnt. Y prekės, o b – 40 vnt. X prekės ir 300 vnt. Y prekės). Bet kuris kitas taškas edžvorto diagramos viduje arba ant diagramos kraštinių rodo kitus galimus prekių pasiskirstymus tarp vartotojų. Norint atsakyti, ar pradinis prekių pasiskirstymas geriausias vartotojams, naudojamos naudingumo funkcijos (tua ir tub). Visi prekių rinkiniai, esantys į dešinę nuo a vartotojo abejingumo kreivės, teiks a vartotojui didesnį naudingumą nei rinkinys s. Analogiškai, visi prekių rinkiniai, esantys į kairę nuo b vartotojo abejingumo kreivės, teiks b vartotojui didesnį naudingumą. Visi rinkiniai, esantys užbrūkšniuotame plote (jį apriboja susikertančios abejingumo kreivės) abiem vartotojams teiks didesnį naudingumą nei rinkinys s. Jei naujasis rinkinys bus ant užbrūkšniuotų plotą ribojančių abejingumo kreivių, tai jis teiks didesnį naudingumą tik vienam vartotojui, kai kito vartotojo naudingumas bus nepakitęs (išskyrus rinkinį h, kurio naudingumas abiem vartotojams prilygsta s rinkinio naudingumui). Taigi užbrūkšniuota sritis parodo x ir y prekių tarp vartotojų a ir b galimybes. Šie mainai naudingi abiem vartotojams, nes įgalina padidinti abiejų gaunamą naudą.

Pareto optimumas yra pasiekiamas tada, kai neįmanoma padidinti nė vieno vartotojo gaunamo naudingumo n4 pav. - paskirstymo sandorių kreivė. Visi taškai rodo, kad pareto optimumas gali būti pasiektas esant netolygiam pasiskirstymui.

  • Ekonomika Namų darbai
  • 2011 m.
  • 5 puslapiai (543 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos namų darbai
  • Microsoft Word 246 KB
  • Mikroekonomika 16 var. namų darbas
    10 - 1 balsai (-ų)
Mikroekonomika 16 var. namų darbas. (2011 m. Vasario 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/mikroekonomika-16-var-namu-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:38