Mikroprocesorinė technika


Elektronikos kursinis darbas. Įvadas. Mikroschemų chrakteristika. Savybės. Mikroschemų korpusų pavyzdžiai. Blokinė diagrama. Elektrinės charakteristikos. Nuolatinės srovės (DC) charakteristikos. Kintamos srovės (AC) charakteristikos. Kojelių paskirtis. A0, A1 mikroschemos adresų įėjimai. A2 mikroschemos adreso įėjimas. Nuoseklus duomenų įėjimas (SDA). Nuoseklus sinchronizacijos įėjimas (SCL). Įrašymo apsauga (WP). Funkcijų aprašymas. Magistralių charakteristikos. Magistralė neužimta (A). START duomenų perdavimo (B). STOP duomenų perdavimo (C). Duomenų eilutė (D). Patvirtinimas. Patvirtinimo sinchronizacija. Mikroschemų adresacija. Mišrus adresavimas į įvairius čipus. Baito įrašymas. Puslapio įrašymas. Įrašymo apsauga (WP). Patvirtinimo apklausa. Skaitymo operacija. Einamojo adreso skaitymas. Atsitiktinis skaitymas. Nuoseklusis skaitymas. Informacija apie korpusą. Reziume. Literatūros sąrašas.


Ištikrųjų niekas nenori avia katastrofos, bet jeigu ji įvyksta, kiekvienas nori sužinoti kodėl. Analizuojant avia katastrofų priežastis, tarp pirminių tyrinėjimo priemonių, kurias naudoja FAA ir NTSB, yra paties lėktuvo pastovaus rašymo duomenų registratoriai. Tokie registratoriai, kaip lėktuvo kabinos balso magnitofonai (CVR) ir skaitmeniniai skridimo duomenų registratoriai (DFDR), parodyti paveikslėlyje 1.1, yra šnekamojoje kalboje žinomos juodosios dėžės. Jos dažnai yra intensyviai ieškomos avarijos vietoje dėl to, kad jos gali turėti vertingos informacijos apie lėktuvo veikimą prieš ir paskutiniais avrijos momentais. CVR ir DFDR saugo savo duomenis ant informacijos nešėjų, kurie išlieka per daugumą avia katastrofų, ir jų informacija gali padėti nustatyti žmogaus klaidas, neteisingą įrengimų veikimą arba netikėtas oro anomalijas. Bet ne visos situacijos gali būti numatytos. Pavyzdžiui, 1999 spalio 29 d. Learjet lėktuvo katastrofa, kai buvo užmuštas Payne Stewart ir dar penki golfo žaidėjai, tyrėjai nerado jokios CVR balso informacijos, todėl, kad magnetofonas įrašinėjo tik 30 min laikotarpį. Nelaimei, panašu, kad pirmosiomis 30 skridimo minutėmis įvyko lėktuvo dekompresija, valandomis anksčiau ,negu lėktuvas sudužo ir tuo būdu išjungė magnetofoną. Tuo laikotarpiu visi žmonės buvo be sąmonės ir pokalbiai lėktuvo kabinoje buvo ištrinti ir perrašyti.Tik vieninteliai duomenys buvo like CVR – tai kabinos slėgimo ir prietaisų perspėjimai, kai baigėsi kuras.

Paskutinių 10 metų technologiniai pasiekimai leido įdiegti vis sudėtingesnes nepriklausomas nuo maitinimo elektronines duomenų saugojimo galimybes automobiliuose ir sunkvežimiuose. Tarp jų buvo elektroniniai odometrai, kurie saugodavo transporto priemonių bendrą nuvažiuotą kilometražą net, jeigu atjungtas akumuliatorius. Nepriklausomai nuo maitinimo duomenų saugojimo buvo pritaikytas trumpalaikių elektronikos gedimų diagnozei ir remontui, kas kitokiomis priemonemis būtų sunku arba neįmanoma. Prie tokių sistemų, kur gali būti panaudota nuo energijos nepriklausomas duomenų saugojimas priklauso: variklio kuro valdymas (EFI), stabdžių antiblokavimas (ABS), automatinė traukimo jėgos kontrolė (ATC), reiso kontrolė (CC), automobilio oro pagalvės (SRS) arba apsaugos diržo įtempimo (ETR). Paveikslėlis 1.2 parodo paprasčiausius ABS arba SRS kontrolerių pavyzdžius.

Viena iš nepriklausomos energijos duomenų saugojimo panaudojimo diagnozei ir remontui galimybių yra šių elektroniškai išsaugotų duomenų panaudojimas apibrėžtom transpoto priemonių būsenoms nustatyti prieš ir avarijos metu, tokių ,kurios buvo neįmanomos ankstesnėmis mechaninės analizės priemonėmis. Tačiau, todėl, kad originali elektroniškai saugomų duomenų paskirtis yra padėti remontui, bet nebūtinai padėti avarijos tyrimui, tie duomenys yra paskirstyti tarp kelių skirtingų mazgų, kurie duomenis saugo jų nuosavuose formatuose jų nuosaviems diagnostiniams tikslams 9EFI, ABS, ATC, CC, SRS, ETR ir t.t.

Kiekviena sistema, turinti kompiuterinę kontrolę, įrenginys, turintis mikroprocesoriaus mazgo integruotas grandines (MPU), yra vadinamas elektroniniu kontrolės mazgu (ECU). ECU viduje norima nuo energijos nepriklausoma informacija yra saugoma EEPROM-e. Paprastai ši informacija apima diagnostinius avarijos kodus (DTCs) ir pasirinktinius parametrinius duomenis. Todėl, kad EEPROM yra nepriklausoma nuo energijos, ji išsaugo duomenis net tada, kai atjungtas maitinimas. EEPROM duomenys yra užkraunami iš transporto priemonės ECU naudojant skanerį arba per mikroprocesoriaus interfeisą, beveik taip pat, kaip kreditinės kortelės terminalas yra naudojamas centrinio banko duomenų užklausimui, kad būtų leistas kreditinis pirkimas. Ši konsepcija parodyta paveikslėlyje 1.3. Yra du saugomų duomenų lygiai: remonto lygis DTCs ir techninis gedimo duomenų lygis. Paparastai remonto lygio skeneriai negali prieiti prie techninio lygio duomenų, tuo tarpu, kai techninių duomenų skeneriai gali prieiti prie visų duomenų.

Kaip mes diskutavome anksčiau, tam tikri su avarija susiję duomenys gali būti saugomi kelių tansporto priemonės ECU EEPROM-uose ,kam reikalingi keli skeneriai, kiekvienas skirtas tam tikram ECU sistemos tipui, kad paimti pilną avarijos duomenų komplektą. Tas schematiškai parodyta paveikslėlyje 1.3. Naujesni transporto priemonių modeliai naudoja šiuolaikinius skenerius, kurie dažnai turi multifunkcines užklausimo funkcijas viename prietaise.

Mikroprocesorinė technika. (2015 m. Kovo 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/mikroprocesorine-technika.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 21:58