Minčių lietus


Komunikacijų rašinys. Minčių lietus - novatoriškas problemų sprendimo metodas , padedantis per trumpą laiką išgauti kuo daugiau idėjų.


Praėjusio amžiaus viduryje amerikietis Alex Osborn, reklamos agentūros BBDO partneris,nusprendė parašyti knygą apie savo kūrybiškumo paslaptis. Tuo metu įmonė BBDO buvo laikoma viena inovatyviausių firmų Madisono aveniu, o Osborn tapęs reklamos industrijos vilku, pasiruošusiu perduoti savo sėkmės istoriją. Vieną knygą sekė kitos, tapdamos perkamiausiomis knygomis ir pritraukdamos vis daugiau eilinių žmonių, norinčių padidinti savo kūrybiškumą. Osborn laikė minčių lietaus techniką esmine savo įmonės sėkmės priežastimi. Minčių lietaus technika padėjo darbuotojus paversti tikromis vaizduotės mašinomis. Tai suteikė ir kitoms kompanijoms lengvą būdą valdyti darbuotojų sąveikas/bendravimą ir taip šis metodas tapo viena plačiausiai naudojamų kūrybiškumo ugdymo technikų visame pasaulyje. Pavyzdžiui, dizaino įmonė IDEO, kuri sukūrė pirmąją Apple valdymo pelę, šią techniką laiko beveik religija.

Bet visgi minčių lietus ne visada laikomas efektyviu įrankiu kūrybiškumui, nes tai:

Paviršutiniškos idėjos, nesiekiama kokybės/per mažai gerų idėjų

Atsakas į tokį teiginį būtų – minčių lietaus technika naudojama būtent dėl kiekybės, o kokybė išgaunama vėlesniuose etapuose, jungiant ir gryninant idėjas. Osburnas teigė, kad minčių lietaus tikslas – per trumpą laiko atkarpą išgauti kuo ilgesnį idėjų sąrašą. Vėliau atliekama apžvalga, išsakoma kritika, vyksta debatai ir pan.

Mąstant grupėje dažnai generuojamos panašios idėjos, o tie, kurie sumąsto kitaip, nenori plaukti prieš srovę ir nieko nesako.

Minčių lietus. (2015 m. Balandžio 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/minciu-lietus.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:47