Mityba ir jos įtakojami susirgimai


Siuolaikines mitybos problemos. Sveika mityba isvados. Sveikos mitybos isvados. Mitybos problema. Mitybos problemos mityba. Sportuojancios moters mityba. Mitybos problemos isvados. Šiuolaikines mitybos. Epidemiologinis tyrimas referatas. Šiulaikinės mitybos problemos.

Medicinos referatas. Įvadas. Šiuolaikinės mitybos problemos. Pagrindinės lietuvos gyventojų mitybos klaidos. Pagrindinės maisto medžiagų grupės. Angliavandeniai. Baltymai. Riebalai. Vitaminai. Mineralinės medžiagos. Mitybos įtakojami susirgimai. Sveika mityba. Sveikos mitybos pagrindai. Sveikos mitybos principai. Sveikos mitybos piramidė. Mitybos rėžimas. Lietuvos sveikatos programa. Lietuvos sveikatos programa: sveika mityba. Išvados. Naudota literatūra. Jau hipokrato medicinoje racionalios mitybos pagrindai buvo laikomi tokiais svarbiais, kad jos žinovai tuo klausimu sukūrė daugybę rekomendacijų, kurios ir dabar stebina. Ko gero, apie tautos kultūros lygį galima spręsti iš mitybos. Tinkama mityba yra sveikatos ir ilgo gyvenimo prielaida. Ji turi didžiulę profilaktinę reikšmę. Geros sveikatos ir ilgaamžiškumo paslaptis - sveika mityba. Viena svarbi hipokrato taisyklė buvo: "jūsų maistas turi būti vaistas ir jūsų vaistas turi būti maistas". Pirmieji rašytiniai šaltiniai apie lietuvių mitybą atsirado XVI a. Respublikinio mitybos centro 1997 – 1998 metais atliktais suaugusiųjų Lietuvos žmonių gyvensenos ir faktinės mitybos tyrimais nustatyta, kad Lietuvos suaugusiųjų žmonių mityba ypač pasikeitė: smarkiai padidėjo riebalų ir sumažėjo angliavandenių suvartojimas, maiste atsirado daug sveikatai nepalankaus cholesterolio, mityba pasidarė neracionali ir nesubalansuota. Sveika mityba yra tokia, kuomet organizmas gauna visas jam reikalingas medžiagas ir energiją idealiam svoriui palaikyti.Pastaruoju metu daug kalbama, rašoma apie mitybą, bet ir ne veltui, nes Lietuvoje kas antra moteris ir kas ketvirtas vyras yra nutukę ar turi antsvorį, o kas ketvirtas gyventojas turi padidėjusį kraujospūdį. Daugelyje pasaulio šalių buvo atlikti epidemiologiniai tyrimai, kur analizuotas sergamumas, mitybos ypatumai, atlikti ilgalaikiai stebėjimai, ko pasekoje nustatyta, kad neteisinga mityba, tai dažniausiai kai vartojama daug riebalų, turi didelės įtakos kai kurių lėtinių ligų išsivystymui (išeminė širdies liga, hipertenzija, tulžies pūslės akmenligė, cukrinis diabetas). Žmogaus sveikata labai priklauso nuo gyvensenos, kurią lemia ekonominiai, socialiniai, kultūriniai veiksniai. Nepakanka mokyti visuomenę sveikai gyventi, būtina sudaryti sąlygas, kad žmogus galėtų sveikai maitintis, būti fiziškai aktyvus, vengti žalingų įpročių. Todėl be efektyvaus tarpsektorinio bendradarbiavimo neįmanoma pasiekti, kad kuo daugiau žmonių gyventų sveikai.


Jau hipokrato medicinoje racionalios mitybos pagrindai buvo laikomi tokiais svarbiais, kad jos žinovai tuo klausimu sukūrė daugybę rekomendacijų, kurios ir dabar stebina. Viena svarbi hipokrato taisyklė buvo: jūsų maistas turi būti vaistas ir jūsų vaistas turi būti maistas .

Pirmieji rašytiniai šaltiniai apie Lietuvių mitybą atsirado xvi a.

[11].

žmogaus sveikata labai priklauso nuo gyvensenos, kurią lemia ekonominiai, socialiniai, kultūriniai veiksniai. Todėl be efektyvaus tarpsektorinio bendradarbiavimo neįmaper pastaruosius dešimtmečius gerokai pasikeitė žmogaus darbo ir gyvenimo sąlygos. Kaskart tobulėja technika ir ji pavaduoja žmogaus fizinę jėgą. Todėl įvairiuose darbuose žmogus eikvoja gerokai mažiau energijos.

Taigi energijos, kurią žmogus semiasi iš suvartojamo maisto, pastaraisiais dešimtmečiais reikia mažiau negu tada, kai buvo sunkiai fiziškai dirbama. Tuo tarpu maistas tapo kaloringesnis – teikiantis daugiau energijos, nes gaminama ir suvartojama daugiau rafinuotų maisto produktų. Todėl, dėl susidariusių gyvenimo sąlygų mažiau eikvojama žmonių energijos, bet atsirado galimybių daugiau jos gauti. Kur kas daugiau suvartojama cukraus ir per daug yra vartojama riebalų. Riebalai sudaro 42-45% paros maisto davinio energetinės vertės, vietoje rekomenduojamų 28%. Pagrindinis riebalų šaltinis yra gyvulinės kilmės riebalai, tai yra mėsos ir pieno riebalai. Angliavandeniai sudaro apie 40% paros raciono energetinės vertė, vietoje rekomenduojamų 62%. Su baltymais gaunamos energijos kiekis yra rekomenduojamas -10%, faktiškai yra gaunama apie 14% enrgijos. Nustatyta, kad su maistu yra gaunamas per didelis cholesterolio kiekis, kas didina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis. Vyrai daugiausia cholesterolio gauna vartodami mėsą ir jos produktus (apie 40%), kiaušinius (30%), pieną ir jo produktus (28%). Moterys didžiausią cholesterolio kiekį gauna su pieno produktais (apie 28%), bei su mėsa ir jos produktais (apie 25%). Gyventojams reikėtų vartoti liesesnius pieno ir mėsos produktus bei mažiau riebalų maistui gaminti. [14].

Rafinuoti maisto produktai duoda žmogaus organizmui daugiau energijos negu natūralūs, bet jie turi labai mažai arba visai neturi maistinių skaidulų, vitaminų. Duomenys rodo, kad šiais laikais ir racionaliai besimaitinantis žmogus gali patenkinti tik 80 % savo organizmo poreikių vitaminams dėl to, kad jų reikia daugiau, o gaunama mažiau.

Tuomet, kai žmonės maitinosi daugiau natūraliais maisto produktais, susirgimų, tiesiogiai susijusių su mityba, buvo mažiau.

  • Medicina Referatai
  • 2011 m.
  • 15 puslapių (3589 žodžiai)
  • Medicinos referatai
  • Microsoft Word 25 KB
  • Mityba ir jos įtakojami susirgimai
    10 - 1 balsai (-ų)
Mityba ir jos įtakojami susirgimai. (2011 m. Spalio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/mityba-ir-jos-itakojami-susirgimai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 07:07