Mityba ir nutukimas referatas


Ekologijos referatas. Įvadas. Kas sukelia nutukimą? Kokias problemas sukelia nutukimas? Gydymas nuo nutukimo. Sveika mityba. Sveikos mitybos piramidė. Mitybos režimas. Maisto medžiagų energinė vertė. Išvados. Literatūra.


Skaidulinių ir balastinių medžiagų yra maiste kuriame gausu angliavandenių. Jei nuolat valgomas balastinių medžiagų neturintis maistas, angliavandenių nepakanka. Šitaip maitinantis susilpnėja žarnyno veikla, užkietėja viduriai., gali padaugėti įvairių žarnyno ligų. Vartojant mažai skaidulinių medžiagų turintį ir labai kaloringą maistą skatinamas antsvorio augimas. Kuo daugiau maiste šių medžiagų, tuo greičiau jis juda virškinimo traktu. Toks maistas labiau spaudžia žarnas, skatina žarnų judėjimą ir mažina maisto medžiagų suvartojimą. Norintiems mesti svorį reikalingas maistas turintis daug skaidulinių ir balastinių medžiagų, racione turi būti daug daržovių, salotų, ir t.t.

Baltymai taip pat prisideda prie svorio didėjimo. Per didelis kalorijų kiekis ,taip pat ir per didelis baltymų kiekis skatina antsvorį. Baltymai negali virsti riebalais ir kauptis organizme, bet vykstant energijos apykaitai jei gali trukdyti sudeginti nereikalingus riebalus ir angliavandenius. Todėl blogai manome ,kad suvalgę didelį gabalą liesos mėsos, o jei dar ypač su makaronais, bulvėmis, miltų padažais ir panašiai išvengsime svorio padidėjimo. Norint išvengti svorio padidėjimo reikia skaičiuoti viso maisto kalorijas.

Liesa mėsa yra vertingesnė už riebią, kadangi riebi sunkiau virškinama ir turi daugiau kalorijų. Tad geriau vartoti liesą mėsą kaip avieną, vištieną, veršieną, jautieną, ožkos mėsą, stirnieną, elnieną. Saikingiau reiktų – antieną, žąsieną, kalakutieną, šernieną.

Iš dešrų gaminių geriau vartoti liesą sultinyje virtą dešrą, liesus mėsos konservus, liesos mėsos dešreles, mėsą drebučiuose, liesą šaltieną. Prisivengti riebių kraujinių dešrų, keptų dešrų, servelatų, mėsos salotų su majonezu, žąsies kepenų paštetų, kepeninių dešrų, jautienos dešrų ir t.t.

Žuvys ypač vertingos tuo, kad turi daug baltymų ir mineralinių medžiagų .Jas ruošti reiktų elektrinėse kepimo krosnelėse, virti garuose, rūkyti. Geriau vartoti upių ir ežerų žuvis kaip plekšnes, upėtakius, upių ešerius, menkes, paltusus, lynus, tunus starkius, kadangi jos liesos. Privengti ungurių, silkių, karpių, lašišų, skumbrių, šprotų.

Jie skirstomi i liesus, vidutinio liesumo, vidutinio riebumo, riebius, labai riebius ,grietinėlės ir riebios grietinėlės sūrius. Geriau vartoti neriebius sūrius (turi daug baltymų),liesus ( mažiau 10proc.riebumo) vidutinio liesumo(10 proc.), vidutinio riebumo(20 proc.),Saikingiau vartoti labai riebų sūrį (45 proc. riebumo),pjaustomąjį, tepamąjį. Grietinėlės sūrį (50 proc.), riebų grietinėlės sūrį ( 60-70 proc.).Taipogi su saiku vartoti plaką grietinėlę, grietinę, nenugriebtą pieną, kondensuotą pieną.

Geriausiai vartoti liesą 1,5-2 proc. riebumo ir praturtintą baltymais pieną, pasukas, biojogurtus, kefyrą, išrūgas, kefyrą, varškę. Suaugusiam žmogui per dieną patartina išgerti apie 300g pieno.

  • Ekologija Referatai
  • 2014 m.
  • 9 puslapiai (2476 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekologijos referatai
  • Microsoft Word 22 KB
  • Mityba ir nutukimas referatas
    10 - 2 balsai (-ų)
Mityba ir nutukimas referatas. (2014 m. Spalio 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/mityba-ir-nutukimas-referatas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:38