Mitybos svarba gyventojų sveikatai ir fiziniam vystymuisi


Mitybos svarba gyventojų sveikatai ir jų fiziniam vystymuisi. Racionali mityba. Rasinys sveikas maistas. Mitybos svarba sveikatai. Sveikos mitybos reiksme. Mitybos reiksme siekiant isvengti ligu diplominis darbas. Racionalios mitybos svarba gyventojų sveikatai. Racionalios mitybos svarba sveikatai. Bakalauro darbas sveika mityba. Bakalaurinis darbas mityba.

Kūno kultūros referatas. įvadas. Gyventojų mityba ir sveikata. Faktinė lietuvos gyventojų mityba. Racionali ir subalansuota mityba. Nutukimas. Sveikatos būklė lietuvoje. Numatomos priemonės. Nėščiųjų mityba. Vitaminai. Daugiausia energijos suteikiantis maistas. Išvada. Naudota literatūra


Tiriant ir analizuojant žmonių mitybos įpročius, išsiaiškinti sveikos gyvensenos pranašumus bei stengtis laikytis jos nuostatų.

įtvirtinti sveikos gyvensenos ir racionalios mityba yra vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių žmonių sveikatą. Pasaulinės sveikatos organizacijos (pso) duomenimis, netinkama mityba ir padidėjusi maisto tarša didina gyventojų mirtingumą. Sveika mityba padeda išvengti daugelio lėtinių susirgimų, saugo ir stiprina sveikatą.  gyventojų mityba, maisto produktų kontrolės sistema užtikrina sveiką ir saugią mitybą, tuo pačiu ir gyventojų sveikatą. Siekiant sumažinti lėtinių neinfekcinių ligų riziką, sumažinti mirtingumą ir sergamumą lėtinėmis ligomis, yra taikomos integruotos profilaktikos priemonės, į kurias įeina ir sveikos mitybos vienas iš svarbiausių išeminės širdies ligos rizikos veiksnių yra cholesterolis, kurio padidinta koncentracija kraujyje yra siejama su išeminės širdies ligos atsiradimo rizika. Maistas, kuriame yra daug gyvūninės kilmės riebalų didina cholesterolio koncentraciją kraujyje. Tokiame maiste yra daug sočiųjų ir mononesočiųjų riebalų rūgščių, cholesterolio. Šios medžiagos didina mažo tankio lipoproteinų koncentraciją kraujyje, kurie yra siejami su aterosklerozės vystymusi. Kaip natūralios priemonės, mažinančios cholesterolio koncentraciją yra polinesočiosios riebalų rūgštys, omega - polinesočios rūgštys, pektinai, betagliukanai bei antioksidantai.

Vienas iš mitybos įpročių, kuris yra siejamas su padidėjusiu arteriniu kraujospūdžiu, yra didelis valgomosios druskos kiekis maiste. Rekomenduojamas valgomosios druskos kiekis maiste yra gramai per parą. Mitybos įpročiai turi įtakos onkologinių susirgimų vystymuisi. Epidemiologinių tyrimų duomenimis, apie 30% visų piktybinių navikų siejama su nesveika mityba. Riebus, turintis daug sočiųjų riebalų rūgščių maistas didina riziką susirgti storosios,  tiesiosios žarnos  bei prostatos vėžiu. Rūkytas, sūdytas, konservuotas maistas yra siejamas su skrandžio ir stemplės vėžio išsivystymu. Gausus riebalų vartojimas bei nutukimas yra siejamas su eile onkologinių susirgimų: tulžies pūslės, storosios žarnos vėžiu, moterims gimdos gleivinės, krūties navikais.

  • Kūno kultūra Referatai
  • 2010 m.
  • 20 puslapių (4497 žodžiai)
  • Kūno kultūros referatai
  • Microsoft Word 33 KB
  • Mitybos svarba gyventojų sveikatai ir fiziniam vystymuisi
    10 - 1 balsai (-ų)
Mitybos svarba gyventojų sveikatai ir fiziniam vystymuisi. (2010 m. Lapkričio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/mitybos-svarba-gyventoju-sveikatai-ir-fiziniam-vystymuisi.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 00:31