M.K.Čiurlionio tapyba


Mikalojus konstantinas čiurlionis referatas. Mk ciurlionio kuryba referatas. Čiurlionio referatas. M.k ciurlionio itaka referatas. Čiurlionio kūrybą referatas. Referatas ciurlionis. Mikalojus konstantinas čiurlionis paveikslai laidotuviu procesija. Čiurlionio kurybos muzika skaidrės. M k ciurlionio kurybos referatas. Tapyba referatas.

Dailės referatas. Čiurlionis nebuvo virtuozas akademine prasme. Tačiau jis anaiptol neniekino techninių įgūdžių, pastoviai ir atkakliai ugdė profesinį meistriškumą. Gal trejų - trejų su puse metų laikotarpį, lankydamas varšuvos dailės mokyklas, jis stebėtinai sparčiai augo profesiniu ir kūrybiniu požiūriu.


Meno istorijoje nuo pat senovės iki šių dienų yra žinoma dailininkų, kurie bandė savo jėgas, kurdami muziką, ir muzikų, kurie norėjo išsakyti save piešiniu, tapyba. Tačiau dailininkai likdavo dailininkais, muzikai - muzikais. Geriausiu atveju tai būdavo polinkis į dvi skirtingas, nors ir artimas kūrybines profesijas.

vienintelė stebinanti ir jaudinanti išimtis čiurlionio kūryba. Čiurlionis nuostabiai sugebėjo įkūnyti savyje tai, kas iki jo, jo laikais ir po jo egzistavo atskirai: dailininką ir kompozitorių. Reikėtų manyti jog, jis girdėjo regimąjį pasaulį, o visa kita kas skambėjo jį supančiame pasaulyje, sugebėjo suvokti vaizdais. Ir pirmiausia jis išgirdo nuostabią gimtosios Lietuvos gamtą ir pamatė gražiąsias savo tėviškės dainas . (2;p. 12).

Garsus meno pasaulio grupės atstovas m. Dobužinis pateikia čiurlionio kūrybos charakteristiką: čiurlionis kai kuriuose savo kūriniuose visiškai ne meisteris , o kartais nedrąsus ir techniškai bejėgis, tas mūsų akyse nebuvo jo darbų neigiamoji savybė. Priešingai, jo pastelės ir temperos, padarytos lengva ir muziko ranka, kartais lyg vaikiškai naiviai, be kokio nors recepto ir be jokio manieriškumo, kartais nežinia kaip, lyg pačios savaime gimę savo grakštumu ir trapumu, kolorito gamomis ir kompozicija rodėsi mums kažkokiomis brangenybėmis.

čiurlionis kaip dailininkas reiškėsi vos šešerius metus, bet per tą trumpą kūrybinio gyvenimo atkarpą nutapė kūrinius, kupinus poetinės šviesos, savotiškai aštriai atspindėjusius jo epochą.

M. K. Čiurlionio tapytojo kelio pradžia datuojama 1903m. Jo pasukimas į tapybą buvo jau paruoštas jo muzikinės kūrybos. Dailininko kūriniai nuosekliai pratęsė kompozitoriaus kūrybą. Pradedantis tapytojas jau buvo subrendęs kūrėjas, turįs pakankamai aiškius tikslus ir orginalią meninių principų programą.

čiurlionio dailę galima suskirstyti į du stambesnius meninės raidos periodus: ankstyvąjį, apimantį 1902 -1906 metus ir brandujį - 1906 antroji pusė - 1909 metai. Abiejų tų periodų dailėje nesunkiai išskiriamos kelios vidinės stiliaus fazės. Ankstyvajame: 1) mėgėjiški piešiniai, 2)kietojo stiliaus ciklinės kompozicijos, 3) tamsaus kolorito peizažai ir kompozicijos, 4) realistiniai piešiniai ir etiudai; brandžiajame: 1) simbolinė dekoratyvinė, 2) perspektyvinė, 3) ornamentinė dailė.

Iš ankstyvųjų jo darbų išsiskiria ciklinis kūrinys laidotuvių simfonija ( vėliau pavadinta laidotuvių ciklu ) eidama iš paveikslo į paveikslą, laidotuvių procesija tampa fantastine gedulinga kosminių mastų eisena. Dar 1904m.

  • Dailė Referatai
  • 2011 m.
  • 11 puslapių (2863 žodžiai)
  • Dailės referatai
  • Microsoft Word 20 KB
  • M.K.Čiurlionio tapyba
    8 - 1 balsai (-ų)
M.K.Čiurlionio tapyba. (2011 m. Kovo 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/mkciurlionio-tapyba.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 11:59