Mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjų Lietuvoje rinkos ir marketingo aplinkos tyrimas


Finansų kursinis darbas.

Įvadas. Telekomunikacijų rinka Lietuvoje. „BITĖ“. “TELE 2”. „Omnitel“. Kiekybinio tyrimo tipas ir duomenų rinkimo metodas. Klientų lojalumo sąvoka. Marketingo aplinkos tyrimas. Konkurentų analizė. PEST analizė. SSGG analizė. Tyrimo imties dydis ir respondentų atrankos procedūra. Konceptualus modelis. Duomenų analizė. Ryšių analizė. Pirsono χ2 kriterijus. Koreliacinė analizė. T kriterijus. Dispersinės analizės ANOVA metodas. Faktorinė analizė. Gbn matricų metodas. Išvados. Literatūra. Priedai. Anketa.


Darbo tikslas – atlikti marketingo, rinkodaros ir rinkos tyrimą apie Lietuvos mobiliojo ryšio operatorius.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti, kokie operatoriai užima dabartinę Lietuvos rinką;

suformuluoti tyrimo tikslus, uždavinius ir hipotezes;

sudaryti duomenų rinkimo formą;

atlikti duomenų rinkimą;

atlikti literatūros analizę;

atlikti struktūros, faktorinę ir ryšių analizę;

nustatyti imties dydį;

išanalizuoti ir interpretuoti surinktus duomenis;

Vienas iš ryškiausių pasiekimų tarptautiniu mąstu šiai bendrovei yra nuo 2003-iųjų metų prasidėjęs bendradarbiavimas su mobiliojo ryšio operatoriumi „Vodafone“. „Vodafone“ yra telekomunikacijų bendrovė, įsikūrusi Didžiojoje Britanijoje, pirmoji pasaulyje pagal pajamas ir antra pagal klientų skaičių (347 milijonai klientų 2010 m. birželio 30 d.). „Vodafone“ tinklai veikia 31 šalyje ir dar turi 44 partnerių tinklus.

Lietuvos mobiliojo ryšio rinkos lyderė – kompanija „Omnitel“. Tai didžiausia Baltijos šalyse mobiliojo ryšio paslaugas teikianti bendrovė, kuri priklauso „Telia Sonera“ grupei.

Kaip ir kitos Lietuvos mobiliojo ryšio rinkos lyderės, „Omnitel“ taip pat turi išankstinio mokėjimo paslaugų prekinį ženklą, tik priešingai nei pirmosios – ji siūlo net du variantus („Ežys“, „Extra“).

Mūsų atlikto kiekybinio tyrimo tipas- vienkartinis aprašomasis tyrimas. Aprašomieji tyrimai tinkami kai norime perkelti tyrimo rezultatus į visą tikslinę populiaciją, jei tyrimo imtis yra reprezentatyvi. Šio tyrimo tipo privalumai yra tie, kad informacija yra reprezentatyvi, maža atrankos paklaida, maži tyrimo kaštai.

Mūsų pasirinkimą lėmė greitas, paprastas ir lengvas duomenų surinkimas, bei patikimi- reprezentatyvūs duomenys. Nesudėtingas duomenų analizavimas ir apibendrinimas, nes atlikta internetinė apklausa, kurios duomenys automatiškai pateikiami lentelių, diagramų forma. Anketavimą taip pat pasirinkome, nes jis yra mums tinkamas. Apibendrinus gautus rezultatus galėsime juos pritaikyti plačiai auditorijai.

Kliento lojalumo sąvoka atsirado, kai tyrimais buvo įrodyta, kad išlaikyti esamą klientą yra pelningiau negu pritraukti naują. Todėl išlaikyti klientus tapo vienu svarbiausių daugelio verslo organizacijų tikslų. Dauguma įmonių įvertina lojalių klientų svarbą, kadangi jei pavyksta išauginti sau lojalų klientą – tai bus nuolatinis vartotojas, kuriam kainos faktorius nebus pagrindinis. Yra atskira Verslo vadybos mokslo šaka, kuri nagrinėja ryšius tarp vartotojo ir verslo, angliškai vadinama akronimu CRM (Customer Relationship Management) arba „santykių su klientais valdymas“.

Pagal K. Mullerį kiekvienam klientui reikia suteiktį ypatingas privilegijas, kad jis apsilankęs vieną kartą (newbie special) apsilankytų ir dar kartą. Tada, kai darbuotojas pastebi, kad klientas ateina vis dažniau Muleris siūlo užmegzti antrą kliento „pririšimo“ etapą (friends special) – įvardindamas jį kaip draugiškos privilegijos. Kitas etapas, pasak K. Mullerį yra netikėtos staigmenos (flash special) – kai dėl ateinančio kliento yra daromi tokie dalykai, kurių jis visiškai nesitiki. Kitas etapas pasireškia tuo, kad klientas atsiveda draugų, po verslininko prasme – naujus vartotojus (swarm special). Tada tas klientas jau gali būti registruojamas (check inn special) ir jam suteikiamos išskirtinės privilegijos (loyality special). Nuo to momento klientą jau galima vadinti lojaliu. Visada verta atsiminti, kad lojaliems klientams reikia ypatingo dėmesio, todėl Muleris siūlo dar vieną kliento pririšimo pozicija (mayor special) – „mero“ privilegijos. Pasak ji tai gali būti dovanos, išskirtiniai pasiūlymai ir pan.

Šiuo metu Lietuvoje veikia trys mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjai, kurios naudodami mobiliojo ryšio tinklą teikia telekomunikacijų paslaugas Lietuvos teritorijoje.. Tarpusavyje „Tele2“, „Omnitel“ ir „Bitė“ yra aršūs konkurentai, bet kitų naujų konkurentų jie neturi. Kadangi siūlomų paslaugų asortimentas beveik nesiskiria – tai svarbiausias faktorius tapo kiek aktyviai ir efektyviai įmonė sugeba pritraukti naujus klientus ir išsaugoti esamus.

  • Finansai Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 40 puslapių (6171 žodis)
  • Universitetas
  • Finansų kursiniai darbai
  • Microsoft Word 756 KB
  • Mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjų Lietuvoje rinkos ir marketingo aplinkos tyrimas
    10 - 5 balsai (-ų)
Mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjų Lietuvoje rinkos ir marketingo aplinkos tyrimas. (2016 m. Vasario 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/mobiliojo-rysio-paslaugu-tiekeju-lietuvoje-rinkos-ir-marketingo-aplinkos-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 16:39